[Macbook] Dock & spaces instellingen vergeten*

Pagina: 1
Acties:

• WinningLOSER
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik had gisteren iets raars op mijn MacBook :o

Ik had een Keynote presentatie die ik wilde afspelen. Dus ik druk op Play. Valt meteen mijn MacBook uit en zie ik het opstart scherm. Eenmaal mijn MacBook opgestart, zie ik dat mijn Dock anders is. Alle iconen die ik er in had staan zijn weg. Nu stonden er alleen de iconen die er in staan als je Leopard voor het eerst op start. Op zich niet zo erg, ik had hem al snel terug in zijn oude staat, maar ik vond het toch raar. Ook de grootte was anders en de magnification stond uit.

Toen later zag ik dat ook de spaces uitstonden. Toen ik hem weer aanzette zag ik dat hij ook al die instellingen was "vergeten", dus ik moest ook alle programma's weer in een vaste space zetten. Vond het echt heel raar, iemand dit vaker gehad/gehoord?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:09
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren mogen problemen in een apart topic. Zo zijn de 'grote' topics echt voor ervaringen en discussie. Ik heb je reactie daarom afgesplitst van [Leopard] Ervaringen en Discussie Deel 2. Zie voor meer informatie Invulling en behandeling 'grote' topics aangepast :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kijk 'ns onder Macintosh HD > Users of daar meerdere gebruikersfolders staan. Meestal gebeuren dit soort dingen als je de naam van je gebruikersmap aanpast en automatisch inloggen aan hebt staan. Als je dan opnieuw opstart, kan Mac OS X de gebruiker niet meer vinden waar ie automatisch op moet inloggen en maakt dus dan maar een nieuwe gebruiker aan. Onder Leopard zou dat niet meer mogelijk moeten zijn (of iig een stuk moeilijker dan onder Tiger).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• WinningLOSER
Hehe ik was het topic ff kwijt.. Maar nee ik heb sowieso het automatisch inloggen niet aanstaan en er is dus ook geen gebruikersaccount bij gekomen. Het is ook niet echt een probleem, het is slechts 1 keer gebeurt. Ik vond het alleen even raar.

• WinningLOSER
Hmmm ik had daarnet weer dat mijn MacBook compleet uitviel nadat ik in Keynote op play drukte. Dit keer heeft ie echter wel mijn dock- en spaces instellingen onthouden.

Vind het wel heel naar, wat als ik voor school een presentatie moet geven bij een bedrijf en mijn MacBook valt uit zodra ik op Play druk, dat staat niet echt goed.