Hallo,
Ik ben op mijn werk druk bezig met het digitaliseren van dv-bandjes, vhs en dvd's
alle materiaal wordt ge-edit in Adobe premiere elemens 2.0 of adobe premiere pro 6.5.
Ik weet dat de software wat oud is maar in een edu omgeving is het lastig om nieuwe software aan te schaffen.
Ik doe ook wel eens wat werk thuis en dat gaat sneller dan op het werk.
Ik heb thuis de volgende machine staan.
Pentium 4 extreme 3,4 ghz, dit is dual core met hyperthreading
4 gig geheugen 800mhz fsb.
1 200 gig bootschijf sta
en 2x 500 gig voor gegevens e.d.
een ati firegl 3200 videokaart
en op mn werk heb ik het volgende.
een hp
pentium 4 2,8 ghz dual core
2 gig geheugen, 533fsb
1 100 gig bootschijf
1 500 gig schijf voor projecten en raw video
een onboard ati videokaartje
Ik heb aan gegeven dat de pc op mn werk te langzaam is op het werk en mijn 3 jaar oude computer nogsteeds sneller is. Nou hebben ze gezegd dat ik kon gaan kijken naar een nieuwe computer.
nou heb ik de best buy guides op tweakers, maar ze hebben steeds meer computers voor 3d bewerken voor solidworks e.d.
volgens mij is zo;n dure firegl kaart van 800 euro niet echt bedoelt voor renderen van mpeg bestandjes
Verder zit je nog met dual core vs quard core.
Ik was opzoek naar raad en gebruikers ervaringen voor videobewerking.
of het wel nodig is om een dure videokaart te kopen. Ik weet niet of er ondertussen al videokaarten zijn die mpeg kunnen encoderen decoderen. op de huidige pc gebeurd dat puur door de cpu, en een raw bestandje van een kwatier duurt ongeveer 1 uur om te renderen. dit kan tegenwoordig toch wel sneller. iemand advies of tips ?
alvast bedankt
Ik ben op mijn werk druk bezig met het digitaliseren van dv-bandjes, vhs en dvd's
alle materiaal wordt ge-edit in Adobe premiere elemens 2.0 of adobe premiere pro 6.5.
Ik weet dat de software wat oud is maar in een edu omgeving is het lastig om nieuwe software aan te schaffen.
Ik doe ook wel eens wat werk thuis en dat gaat sneller dan op het werk.
Ik heb thuis de volgende machine staan.
Pentium 4 extreme 3,4 ghz, dit is dual core met hyperthreading
4 gig geheugen 800mhz fsb.
1 200 gig bootschijf sta
en 2x 500 gig voor gegevens e.d.
een ati firegl 3200 videokaart
en op mn werk heb ik het volgende.
een hp
pentium 4 2,8 ghz dual core
2 gig geheugen, 533fsb
1 100 gig bootschijf
1 500 gig schijf voor projecten en raw video
een onboard ati videokaartje
Ik heb aan gegeven dat de pc op mn werk te langzaam is op het werk en mijn 3 jaar oude computer nogsteeds sneller is. Nou hebben ze gezegd dat ik kon gaan kijken naar een nieuwe computer.
nou heb ik de best buy guides op tweakers, maar ze hebben steeds meer computers voor 3d bewerken voor solidworks e.d.
volgens mij is zo;n dure firegl kaart van 800 euro niet echt bedoelt voor renderen van mpeg bestandjes
Verder zit je nog met dual core vs quard core.
Ik was opzoek naar raad en gebruikers ervaringen voor videobewerking.
of het wel nodig is om een dure videokaart te kopen. Ik weet niet of er ondertussen al videokaarten zijn die mpeg kunnen encoderen decoderen. op de huidige pc gebeurd dat puur door de cpu, en een raw bestandje van een kwatier duurt ongeveer 1 uur om te renderen. dit kan tegenwoordig toch wel sneller. iemand advies of tips ?
alvast bedankt