• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-05 21:08
Hoi,

Ik sta op het punt een nieuw moederbord te kopen voor mijn laptop, want de mijne heeft het begeven. Mijn laptop is een Acer Travelmate 4001WLMI alleen heb ik een ander moederbord gevonden, namelijk: Acer Travelmate 4000 mainboard LB.T5306.001

( http://cgi.ebay.com/ws/eB...G%3Dtrue#ebayphotohosting )

Nu vraag ik mij af of dit moederbord wel mijn processor van mijn oude laptop ondersteund. Een Intel centrino 1.5 Ghz. Ik heb rondgezocht en het enige wat ik kon vinden is dat die support heeft voor Intel Celeron M Processor or Pentium M at 1.3GHz of hoger1MB L2 cache

http://www.notebooksoluti...duct_info&products_id=634

Valt een centrino ook onder Pentium M? En gaat dit werken?

Verwijderd

Centrino is geen processor. ;)
Dus wat heb je wel voor CPU.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 20:45
Pentium M valt wel onder Centrino, Celeron niet volgens mij. Als je het zo vraagt, lijkt het te kunnen. Let echter even op de volgende dingen: zijn de FSB's gelijk van het oude en nieuwe mobo? Is de socket gelijk? (vrijwel zeker van wel, maar je weet maar nooit ;)). Bovendien scheelt het typenummer zo weinig, dat de 4001 waarschijnlijk slechts een paar aanpassingen had op het standaard '4000' model, dat het wel zou moeten passen. Alleen dingen die vaak wijzigen zijn externe poorten bijv, dus let erop dat ie dezelfde poorten heeft op dezelfde plaats, anders past hij niet in de behuizing.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De 4000 en de 4001 zijn hetzelfde kwa mobo. Ik heb (had) zelf een 4000, die nu dood is (eveneens mobo) en kon in principe alle onderdelen uitwisselen met een 4001.

• gebruikershaes
Ah, nice. Thx voor de replies. Ik heb ff de verkoper ook gemaild en volgens hem moet dit ook gewoon passen. Wel jammer dat ik mijn ati 9700 moet inruilen voor een Intel graphics card, mja die ati heeft het begeven.

Ik denk dat dat overigens ook het enige verschil is tussen de 4000 en de 4001, de videokaart.

@Terw_Dan miss ook een optie voor jou? Voor zo een 110 euro inc verzenden heb je je laptop weer werkend.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

gebruikershaes schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:18:
Ah, nice. Thx voor de replies. Ik heb ff de verkoper ook gemaild en volgens hem moet dit ook gewoon passen. Wel jammer dat ik mijn ati 9700 moet inruilen voor een Intel graphics card, mja die ati heeft het begeven.

Ik denk dat dat overigens ook het enige verschil is tussen de 4000 en de 4001, de videokaart.

@Terw_Dan miss ook een optie voor jou? Voor zo een 110 euro inc verzenden heb je je laptop weer werkend.
Mwah, 110 euro is zo'n ding niet eens meer waard. Al is het maar omdat dat hele ding brak was (scherm was ook al defect enzo). Heb alle onderdelen die nog werkten overgezet naar een MSI barebook.

Ik vond het eerst ook jammer dat ik die 9700 moest missen, maar goed, ik gamede er toch nooit op en voor de rest van het gebruik is een intel ding prima te doen (werk ik nu ook mee).

• gebruikershaes
Ach ja. Bij mij werkt de rest nog wel dus vind 110 euro om hem weer werkend te krijgen en op school niet meer uren naar een pc hoeven te zoeken wel chill.

Iig tnx voor de info, ik ga er een bestellen :)
Pagina: 1