- iRacing profiel | Ryzen 9800x3d | 4070 | 32GB DDR5 | -
Ja ik heb dit moederbord zelf ook gehad, ik weet ook niet hoe je RAID kunt doen met één SATA connector. Ook al waren er 2 aansluitingen, die JMicron RAID is echt bagger, voor raid heb je echt minstens ICH*R southbridge nodig
BTW. Die aparte gekleude aansluiting is je connector van JMicron, die 4 andere zijn van de Intel ICH8, die dus GEEN raid ondersteunen.
BTW. Die aparte gekleude aansluiting is je connector van JMicron, die 4 andere zijn van de Intel ICH8, die dus GEEN raid ondersteunen.
[ Voor 23% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 12-03-2008 19:34 ]
Van de msi site:
Can connect up to 5 Serial ATA II drives (4 drives from ICH8, 1 drive from JMB361)
Wat dus wil zeggen dat je slechts 1 sata poort hebt welke is aangesloten op die JMicron chip. Je kunt dus geen raid config draaien met het bestaande moederbord.
Can connect up to 5 Serial ATA II drives (4 drives from ICH8, 1 drive from JMB361)
Wat dus wil zeggen dat je slechts 1 sata poort hebt welke is aangesloten op die JMicron chip. Je kunt dus geen raid config draaien met het bestaande moederbord.
Raid0 kan volgens mij alleen via die onboard JMicron controller, en die heeft inderdaad maar één Sata-connector. Dat schiet niet op dus. Ik heb het moederbord ook, maar afaik is er verder geen mogelijkheid om Raid0 via het bord zelf te bewerkstelligen.
Edit: Wat ^^ hierboven dus ook al zegt.
Edit: Wat ^^ hierboven dus ook al zegt.
[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 12-03-2008 19:35 ]
oki, Dan nog ff een jaartje mee doen en maar nieuwe pc kopen. Dan maar gewoon standaard formatten,
Bedankt voor uitleg
Bedankt voor uitleg
- iRacing profiel | Ryzen 9800x3d | 4070 | 32GB DDR5 | -