Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Outlook2003] Mail versturen @home lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
zojuist office2003 geinstalleerd, alles werkt prima behalve het versturen van e-mail.

Telefoontje met provider leert me dat ze alleen outlook express ondersteunen en mij niet kunnen/willen helpen.

Op laptop draait windows vista, outlook2003, provider is @home. Inkomende mail werkt prima, uitgaand dus niet..

pop: mail.home.nl (poort 110)
smtp: mail.home.nl (poort 25) geprobeerd zowel met als zonder SSL

Foutmelding: ...server was found, ...no response, ...verify port and SSL....

Google / GOT geeft me niet zoveel... iets teveel generieke termen om mee te zoeken (mail, outlook, home)

Dit is vast iets waar al TIG mensen tegenaan gelopen zijn, wie helpt me verder

(wellicht goed om te weten, we zitten hier bij iemand anders (chello), en niet thuis op het @Home netwerk)

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Zit je met je laptop op het netwerk van Chello?
Misschien dat de mailserver van @home alleen verbindingen van een @home lijn accepteert?
Je vult het volgende in bij de instellingen van een mailprogramma op de computer waar je achter zit:

POP3-server: netmail.home.nl
SMTP-server: de SMTP server van de provider waar je inbelt
en je gebruikersnaam en wachtwoord natuurlijk. Het nadeel van deze methode is dat hij vrij omslachtig is. Als je mail wilt verzenden moet je de SMTP-server van de provider waar je inbelt weten, omdat je de @Home SMTP-server alleen vanuit het @Home netwerk kan gebruiken (om misbruik te voorkomen).
Google lever niets op?
1e google resultaat

http://www.troublesathome...section=faq&page=mailnews

[ Voor 79% gewijzigd door degroot op 13-03-2008 13:46 ]

www.degroot-it.nl

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-11 08:13

racoon

mooowwww

werkt webmail van @home wel op die pc?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Gerrit Jan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-11 22:37
Aangezien je op het chello netwerk zit en probeerd naar de @home server te gaan wat niet lukt is het probleem denk ik dat Chello (net zoals Hetnet, Planet etc) poort 25 dicht hebben gezet en als het uitgaande verkeer via hun server laten gaan, zoek even de uitgaande mail server van chello op en vul die eens in als uitgaande mail server.

Ja dus: http://www.hostingpower.n...ande-mail-poort-25-3.html
De server staat daar ook bij.

[ Voor 14% gewijzigd door Gerrit Jan op 13-03-2008 13:46 ]