inlog bestand is weg

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views

• spooky6900
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05-2021
Hallo,

Mijn vriend heeft een laptop van zijn werk, deze liep vanmiddag vast en toen hij weer op wilde starten, bleek hij niet in te kunnen loggen. Het blijkt dat het bestand CSGina.dll verwijderd is en dit bestand is nodig. Hij kan ook niet in de safe modus van windows (XP) komen.

We hebben op Google gezocht, daar kwamen we wel op een topic dat het probleem op lijkt te kunnen lossen, hiervoor moet je echter in Dos komen, wat ons niet lukt. (In dos zou je een willekeurig .dll bestand kunnen kopieren en hernoemen naar CSGina.dll waardoor je het systeem kunt foolen).
We hebben het geprobeerd via de xp-opstart cd, maar hiervoor heb je een administrator wachtwoord nodig en deze weten we niet.

Weet iemand wat we kunnen proberen?

Groeten, Rieneke

Intel pentium 4 3.0 Ghz, 512 Mb DDR, 160 Gb HDD, Ati Radeon 9800XL, Windows XP

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

spooky6900 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:16:
We hebben op Google gezocht, daar kwamen we wel op een topic dat het probleem op lijkt te kunnen lossen, hiervoor moet je echter in Dos komen, wat ons niet lukt. (In dos zou je een willekeurig .dll bestand kunnen kopieren en hernoemen naar CSGina.dll waardoor je het systeem kunt foolen).
euh.. niet helemaal.

CSGina.dll is een door Cisco voor de Cisco VPN client aangepaste variant van de MSGina.dll op de laptop.

Die **Gina.dll verzorgt de aanmeld dialogbox (dat ding waar je ctrl+alt+del moet doen en je user + password moet ingeven) en het 'doorgeven' van je aanmeld gegevens.

Het systeem 'foolen' gaat dan alleen werken als je óf de MSGina.dll weet terug te zetten en configureren, of een kopie van CSGina.dll terug te zetten uit een back-up.

Maar aangezien je vriend een laptop van het werk heeft en zij geen Admin passwords vrijgeven (en waarschijnlijk nog wel wat verder de boel dichtgetimmerd hebben - beide zou ik ook doen) rest hem niks anders dan de Support Desk van z'n werk te bellen.

PS: je hebt dit topic nu in een onderdeel van het forum gezet wat specifiek over Servers en Server-software gaat.

Vragen over Windows XP (als desktop client) horen thuis in Windows Clients , al gelden daar ook dezelfde regels als hier - namelijk dat we niet helpen met het doorbreken van beveiligingen die door/bij/voor de werkgever zijn aangebracht.

[ Voor 16% gewijzigd door alt-92 op 12-03-2008 19:00 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• spooky6900
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05-2021
Je hebt ook gelijk, dit hoort een helpdesk te doen. Mijn vriend heeft deze al gebeld, maar hiervoor moet hij met de laptop naar Utrecht toe en hij had gehoopt dit zelf te kunnen doen.
We hebben ook de gewone windows xp cd erbij gekregen, waardoor we dachten dit te kunnen herstellen.
Wat we op google hadden gevonden, bleek ook door een collega van mijn vriend te zijn geschreven. Hij werkt vor hetzelfde bedrijf. Vandaar dat we dachten er op deze manier makkelijk uit te kunnen komen.

Dat dit in het verkeerde forum zit, is mijn schuld. Heb namelijk geen idee onder welke noemer dit hoort te vallen, en ik dacht dat het iets met Servers te maken had.

Bedankt voor je antwoord in ieder geval.

Groeten, Rieneke

Intel pentium 4 3.0 Ghz, 512 Mb DDR, 160 Gb HDD, Ati Radeon 9800XL, Windows XP

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat alt-92 zegt, er rest weinig discussiewaarde in dit topic. Vandaar dat ik het ga sluiten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.