Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien het met meerdere onderwerpen te maken heeft en ik niet wist in welk forum ik het moest zetten, heb ik het in dit forum neergezet, sorry.

Ik heb sinds kort een nieuwe videokaart gekocht, HD3870. Eerst kon deze niet op windows vista, maar er is 5 maart een bios-update uitgekomen voor mijn moederbord zodat ik hem wél op vista kon draaien. Goed, bios geupdate en vista geïnstalleerd. Liep als een zonnetje, zonder enkele problemen. Zelfs de eerste aantal runs van Call of Duty 2 liepen nog vlekkeloos, ik had gewoon 250 fps stabiel. Toen ben ik directx gaan updaten, omdat ik Bioshock wilde gaan spelen. Vond het wel leuk om een keer te zien of mijn computertje deze directx aan kon. Alleen; bij het opstarten van het spel haperde hij al. Ik toch maar een game gaan beginnen, en ja, hij deed het niet goed. Alles ging ineens trager, en zelfs vista presteerde trager. Zelfs Call of Duty 2, die eerst rond de 250 fps liep op directx 7, loopt nu nog maar 50 fps op directx 7! Ik heb nu alles geoptimized, sidebar weggehaald, visuele optimizes etc. Nu presteert hij nog steeds laag, totaal geen verbeteringen te merken. Ik heb er over nagedacht om Windows XP erbij op te zetten en een dualboot te gaan doen, maar aangezien het problemen oplevert om XP erop te zetten nadat je Vista hebt geïnstalleerd wil ik eerst even weten of er geen oplossingen meer zijn voor het probleem dat nu bestaat.

Specs:
Windows Vista SP1
Sapphire HD3870
Asrock 4CoreDual-SATA2
Intel Core 2 Duo E4400 2.0 GHz
Realtek HD Audio
WDC HD 80 GB (primair, waar vista op runt)
Hitachi 320 GB (voor de downloads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
Bedankt voor de mededeling. Maar wat is nou je vraag? Hoe dit komt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Doe eens dxdiag in uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:34
Welke DX heb je precies geinstalleerd dan?
ohja en welke drivers gebruik je?

[ Voor 29% gewijzigd door Meekoh op 12-03-2008 18:08 ]

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:28

QinX

Shai-Hulud

Als je merkt dat een update iets veroorzaakt lijkt mij het logischste om eerst die update te verwijderen en te kijken of het is herstelt.

ten 2e zoeken op google naar de specifieke update die je hebt gedaan en anders kijken naar een oudere of nieuwere(als die er is) Directx versie (dus DX10 van juni 2007 in plaats van maart 2008) te kijken.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

Vista is toch standaard voorzien van DX10? Waarom zou je dan je DX willen updaten? :S

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pfoe altijd snelle reacties hier. @ gideon82; De vraag luidt tadadaaa: Wat moet ik eraan doen zodat ik Vista vlekkeloos kan laten draaien :). @ BlackWhizz, overal stond no problems found;

Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y92/Danger0uZ/directx1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y92/Danger0uZ/directx3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y92/Danger0uZ/directx2.jpg

@ SerialThrillaZ, ik vond het handig om directx te updaten, waarom ik het echt heb gedaan is gewoon voor de zekerheid. Ik hou altijd alles uptodate namelijk..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
De meest interresante pagina van dxdaig laat je niet zien ;) Die van display namelijk.
En dan nog, welke drivers heb je geinstalleerd?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moshe85 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:18:
De meest interresante pagina van dxdaig laat je niet zien ;) Die van display namelijk.
En dan nog, welke drivers heb je geinstalleerd?
Sorry meneer, ik kwam er net achter dat ik iets verkeerd had opgeslagen. Dan alsnog;
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y92/Danger0uZ/directx4.jpg

Ik heb altijd de laatste drivers geinstalleerd, ATi Catalyst 8.3, Realtek HD Audio 1.88, BIOS P1.90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
alt-printscreen werkt wat makkelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DeeJayV schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:32:
alt-printscreen werkt wat makkelijker ;)
ontopic please, =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Is het een mogelijkheid om Norton te uninstallen, deze schijnt nogal crappy te zijn icm Vista.
En waar heb je Vista SP1 vandaan? Niet dat ik niet weet waar je m kan krijgen, maar misschien heb je een beta daarvan geinstalleerd en dan kan je weleens tegenvallende performance hebben.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:56

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik zou zeggen (als je dat nog niet gedaan hebt) ff de nieuwe drivers van je GPU downloaden. Kan zijn dat jouw drivers niet goed met DX10.1 overweg kunnen.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moshe85 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:40:
Is het een mogelijkheid om Norton te uninstallen, deze schijnt nogal crappy te zijn icm Vista.
En waar heb je Vista SP1 vandaan? Niet dat ik niet weet waar je m kan krijgen, maar misschien heb je een beta daarvan geinstalleerd en dan kan je weleens tegenvallende performance hebben.
Hier zat ik dus ook al even aan te denken, wat ik ook zeker even zal doen. Kijken of dat zin heeft. Vista heb ik overigens gekregen via via, van een vriend van me die het niks vond. En @ Roman, ik heb eerder in het topic vermeld dat ik de laatste drivers van mijn vidkaart heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:02

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

is norton niet in het algemeen crappy ? :o

ontopic :

Zoals hierboven al gemeld word, probeer eens andere/nieuwe drivers

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:43

Twazerty

AVCHDCoder developer

ik gok dat ik hetzelfde probleem heb. Weet alleen de oplossing niet

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HET HEEFT GEWERKT! Mn computer loopt weer als een zonnetje, fpsjes weer terug, vista loopt smooth. Hoe is het toch mogelijk dat norton zo'n crapversie uitbrengt Mn computer liep letterlijk 3 keer zo traag. /quit Norton dus, ik ga wel een andere opzoeken. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:18:
[...]

HET HEEFT GEWERKT! Mn computer loopt weer als een zonnetje, fpsjes weer terug, vista loopt smooth. Hoe is het toch mogelijk dat norton zo'n crapversie uitbrengt Mn computer liep letterlijk 3 keer zo traag. /quit Norton dus, ik ga wel een andere opzoeken. Thanks :)
Blij dat het gewerkt heeft, wij hadden hier op het werk ook namelijk nogal problemen met Symantec antivirus (corporate versie van Norton) in combinatie met wat andere software. Dus dacht misschien helpt het bij jou ook :9

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:13

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Mooi dat het opgelost is. Was uiteindelijk toch een OS-probleem, dus hoort eigenlijk niet in OH.
Vandaar: move OH >> WC

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okee thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Mmh ik heb ook last van lage prestaties. Alleen dan in COD4. Heb verder geen antivirus ed draaien. Op xp draaid het als een zonnetje en op vista nouwja waardeloos. Helft van het aantal frames per seconde en schokt zeer vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Twazerty schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:09:
Mmh ik heb ook last van lage prestaties. Alleen dan in COD4. Heb verder geen antivirus ed draaien. Op xp draaid het als een zonnetje en op vista nouwja waardeloos. Helft van het aantal frames per seconde en schokt zeer vaak.
Doe daar dan zelf een topic voor openen, maar graag met iets meer dan 'het werkt traag' als details ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Twazerty schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 16:09:
Heeft het bij jou ook goed gewerkt voordat je iets installeerde / update?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty

Twazerty

AVCHDCoder developer

Rainmaker schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 22:35:
[...]

Heeft het bij jou ook goed gewerkt voordat je iets installeerde / update?
nope vanaf het begin al eigenlijk. Nouwja misschien dat er een programma staat te klooien nog voordat ik COD4 installeerde.

BTW mijn topic loopt nog. Nog even wat editen. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1276973/

alleen beginnen ze gelijk allemaal over crossfire en/off SLI.

[ Voor 6% gewijzigd door Twazerty op 14-03-2008 00:13 ]

Pagina: 1