Netgear RP614 v2: Kan LAN iop adres van deze router niet ver

Pagina: 1
Acties:

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-03 20:31
Hallo,

Ik heb thuis een netwerkje van 4 pc's met adressen in de reeks 192.168.1.x. Dit gaat allemaal prima. Nu heb ik van een vriend een Netgear RP614 gekregen en ik wilde hem even testen. Het probleem is dat ik niet bij het web interface van deze router kom. Op de site van netgear lees ik dat de router te bereiken is via 192.168.0.1. Ik heb dit geprobeerd maar dan krijg ik een "pagina niet gevonden".

Ik heb nu 1 van mijn pc's losgekoppeld van het netwerk en deze rechtstreeks verbonden met de netgear en zo kom ik dus wel binnen. Ik heb geprobeerd het standaard ip adres van deze router te veranderen in 192.168.1.2 maar dit lukt niet. Hij loopt steeds vast waardoor ik hem weer naar de fabriek instellingen moet resetten.

Nu zijn mijn vragen:
1 Waarom lukt mij niet de interface van de router te bereiken als ik de pc aan het netwerk heb hangen?
2 Is er misschien een andere manier om het ip adres van deze router te vernaderen? Misschien doe ik iets fout.

Alvast bedankt voor jullie tips

Edit:
Sorry voor de topic titel. Ik kan hem helaas niet meer veranderen.

[ Voor 3% gewijzigd door acale op 13-03-2008 00:39 ]

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:26

Simkin

Bzzzzz

Plug je nieuwe router in je oude router. Je 2de router krijgt een IP van die router. Je moet dus connecten naar 192.168.1.5 (mits alle 4 de pcs aan staan)

Je zou naar de webinterface van je oude router kunnen gaan en daar ik de dhcp log kijken welk ip adres je nieuwe router heeft gekregen

[ Voor 8% gewijzigd door Simkin op 12-03-2008 18:20 ]

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-03 20:31
Dit had ik gedaan maar mijn router ziet de netgear niet. Mijn router houdt een lijst bij welke apparaten aangesloten zijn (attached device) en hier komen de pc's wel in voor maar niet de netgear. Ook heb ik met een scan tool de hele reeks van 192.168.1.1 t/m 254 en 192.168.0.1 t/m 254 maar behalve mijn spullen vindt dit tool de netgear niet. Als ik hem dan weer sluit op een pc buiten mijn netwerk dat kan ik zonder problemen via 192.168.0.1 de interface bereiken. Dit is wel vreemd toch?