Ik heb net mijn nieuwe pc gebouwd met mijn oude SATA drives erin. De BIOS ziet al mijn SATA drives en mijn PATA cd-rom spelers. Start ik op van windows xp cd en kom ik bij het menu waar je een partitie moet kiezen om windows xp op te installeren zie ik beide schijven en bijbehorende partities gewoon correct.
Nu verwijder ik mijn oude c partitie en maak opnieuw een partitie aan. Nu kies ik ervoor om te installeren op de nieuwe partitie maar dan geeft hij de volgende fout aan:
schijf van 476939 MB, 0 met ID 0 op bus 0 (atapi) [MBR]
Op deze schijf bevindt zich echter geen partitie die compatibel is met Windows XP.
Ik heb al gezocht en meerdere threads hierover gevonden, alleen geen duidelijk antwoord omdat in mijn geval de schijven zowel door de bios als door de windows installatie worden herkend.
Ook mijn Windows XP is SP2
Nu verwijder ik mijn oude c partitie en maak opnieuw een partitie aan. Nu kies ik ervoor om te installeren op de nieuwe partitie maar dan geeft hij de volgende fout aan:
schijf van 476939 MB, 0 met ID 0 op bus 0 (atapi) [MBR]
Op deze schijf bevindt zich echter geen partitie die compatibel is met Windows XP.
Ik heb al gezocht en meerdere threads hierover gevonden, alleen geen duidelijk antwoord omdat in mijn geval de schijven zowel door de bios als door de windows installatie worden herkend.
Ook mijn Windows XP is SP2
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117