Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[visual c# 2008] start debugging (f5) debugged oudere versie

Pagina: 1
Acties:

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:00
Hey,

Ik heb hier een probleem waar ik zo 1, 2, 3 niet uitkom. Ik ben vrij nieuw met programmeren en ik programmeer nu een tijdje in c#.

Ik heb hier een project waaraan ik vandaag een verandering aan heb gemaakt. Vervolgens druk ik F5 of het groene pijltje en het programma start.

Nu merk ik alleen dat mijn wijziging er niet in doorgevoerd is.

Toen heb ik het project gepublisht (??) en toen was de wijziging opeens wel doorgevoerd, maar nogsteeds niet als ik debug.

Ik heb toen een beetje door de instellingen gekeken en op google gezocht maar ik kon het probleem niet vinden. Waarschijnlijk is het 1 simpele instelling die fout staat maar ik kan hem niet vinden.

Kan iemand mijhierbij helpen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Staat naast het groene pijltje Release, of Debug? Zijn er fouten bij het compileren van je programma (de Debug kan bijvoorbeeld fouten hebben terwijl dat niet het geval is voor de Release mode).

• Synch
Nou, de 2 vakjes naast het debug pijltje zijn grijs en niet veranderbaar.

En verder 0 errors, 0 warnings en 0 messages.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:42
> DTE

Release mode ga je niet kunnen debuggen (misschien wel als je debug symbols genereert in release mode).
Heb je al eens je project 'gecleaned' (de obj & bin directories leegmaken) en een rebuild solution gedaan.

https://fgheysels.github.io/

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 18:15

Sebazzz

3dp

Versie versie van Visual Studio gebruik je? Dat kan nogal verschil uitmaken.

Versie = Express, Standard of Professional

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Synch
In mijn geval express.

edit: dat cleanen heeft gewerkt, maar ik zou toch graag weten hoe dit nou komt (aub geen glazen bol reacties).

[ Voor 72% gewijzigd door Synch op 12-03-2008 18:17 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:42
De debug symbols staan in pdb files. Die bestanden heb je dus nodig om te kunnen debuggen. Als die pdb files niet exact juist zijn, dan kan de debugger je code niet debuggen.

https://fgheysels.github.io/

• Synch
okay thanks!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

whoami schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:20:
De debug symbols staan in pdb files. Die bestanden heb je dus nodig om te kunnen debuggen. Als die pdb files niet exact juist zijn, dan kan de debugger je code niet debuggen.
Hoe komt het dat die niet automatisch worden gerecreerd?

En als ik een breakpoint zet, en m'n build op Release zet, kan ik nog steeds debuggen? Of gebruikt hij dan de pdb van de debug?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-11 00:16
Snake schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:10:
[...]

Hoe komt het dat die niet automatisch worden gerecreerd?

En als ik een breakpoint zet, en m'n build op Release zet, kan ik nog steeds debuggen? Of gebruikt hij dan de pdb van de debug?
Soms moet je gewoon af en toe een clean doen, dit is met elke IDE. Helemaal als je vaak lang in een project bezig bent. In visual studio heb je soms zelfs dat bepaalde errors alleen verdwijnen als je een rebuild doet. 8)7
Pagina: 1