Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn computer besteld aan de hand van de BBG. Er komt 4GB werkgeheugen in (zoals in de game BBG).

Welk soort besturingssysteem adviseren jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:00
Ubuntu _/-\o_

Euhm, in ieder geval een 64-bits OS, anders heb je niet zoveel aan je 4GB. :)

[ Voor 78% gewijzigd door Jaap-Jan op 12-03-2008 16:47 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

64-bits Vista of XP :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in ieder geval een 64 bits windows syteem...of als je niet van Redmond houdt een linux distro...Ubuntu zou ik dan kiezen.

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 12-03-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:45:
Ik heb net mijn computer besteld aan de hand van de BBG. Er komt 4GB werkgeheugen in (zoals in de game BBG).

DOS. Snel, simpel.

Even serieus: wat denk je zelf? En waarom? Kijk eens hier: 4 Gb en desktop PC's voor informatie :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:47:
in ieder geval een 64 bits windows syteem...of als je niet van Redmond houd een linux distro...Ubuntu zou ik dan kieze
Microsoft ;)

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 12-03-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik dacht zelf aan Vista 64 bit....

Maar op de windows site staat dat windows 32 bit tot 4gb intern geheugen ondersteund. In de BBG staat slechts 3.2gb

Daarnaast hoor ik veel verschillende verhalen over Vista tov Xp en ik ken niemand die XP 64 bit gebruikt.

Vandaar dat ik het dus aan jullie vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien wij geen glazen bol hebben kunnen wij niet ruiken of zien wat jij met je PC gaat doen. Dat maakt nogal uit. Je geeft totaal geen informatie, en geeft ook totaal geen blijk van enige eigen inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:50:
Nou ik dacht zelf aan Vista 64 bit....

Maar op de windows site staat dat windows 32 bit tot 4gb intern geheugen ondersteund. In de BBG staat slechts 3.2gb

Daarnaast hoor ik veel verschillende verhalen over Vista tov Xp en ik ken niemand die XP 64 bit gebruikt.

Vandaar dat ik het dus aan jullie vraag.
Ik zou persoonlijk gewoon voor Windows Vista 64 bit gaan, ben je ook van plan games etc met DX10 te spelen ? dan heb je zoiezo Vista nodig :)

Succes

ps

neem wel Home Premium dan die raad ik je aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:58
Zijn er wel die 64bit XP draaien zou gewoon XP of Vista kiezen. Liefst XP dan gebruik je niet zoveel van je geheugen tegenover Vista. Maar ieder zijn eigen keuze voor dx10 is vista offcourse beter. Want dat heeft XP weer niet.

[ Voor 25% gewijzigd door mklcln op 12-03-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Aangezien hij het systeem samenstelde aan de hand van het Game BBG systeem, lijkt het mij voor de hand liggend om Windows te nemen.

En 64-bit dus. 64-bit XP of Vista. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel word gezegd dat 64-bit OSen minder drivers en zo hebben maar dit word met de dag beter.
en bij win32... precies: TOT! hij herkent niet alles om dat 32 bit OS niet alle 4 gig kan adresseren, iets wat 64 tot (ik meende) enkele terabytes kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hihihihii...Nee voor mij is het MicroSCHOFT...:)

Modbreak:Ga maar weer fijn terug naar de ballenbak, daar zijn dat soort opmerkingen aansluitende op het niveau.
Als je niks zinnigs te melden hebt wat het topic aangaat, post dan gewoon niet - en zeker niet om te trollen.

[ Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 12-03-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:59:
Hihihihii...Nee voor mij is het MicroSCHOFT...:)
Voor ons als forum niet. En daar heb je je aan te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er idd niet bar veel verstand van. Ben blij met mijn nieuwe computer en wil er straks het optimale uit kunnen halen wanneer ik game, filsm kijk, muziek luister, download etc......het liefst alles tegelijk ;)

Ik heb niet gedacht aan DX10...dit maakt het wel noodzakelijk om Vista te kopen. Jammer dat het zo duur is :(

Bedankt voor jullie (supersnelle) reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het maakt niks noodzakelijk. Een DX10(.1) kaart kan ook prima met DX9 overweg onder XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre22
  • Laatst online: 12-09 09:14
Als je wil gaan gamen kan je best een windows versie nemen en ook een 64 bit versie aangezien 32bit slechts 4GB intern geheugen kan adresseren (maar met intern geheugen is al het geheugen bedoelt, dus ook dat van de grafische kaart.)

Vista of XP, de prijzen liggen zowat gelijk. Maar als ik een gokje mag wagen zou ik zeggen, ga voor 64Bit Vista. Dit is een redelijk vers OS met grote kans dat veel drivers ook voor de 64bit versie gaan komen/ er al zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
gerre22 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 17:13:
Als je wil gaan gamen kan je best een windows versie nemen en ook een 64 bit versie aangezien 32bit slechts 4GB intern geheugen kan adresseren (maar met intern geheugen is al het geheugen bedoelt, dus ook dat van de grafische kaart.)

Vista of XP, de prijzen liggen zowat gelijk. Maar als ik een gokje mag wagen zou ik zeggen, ga voor 64Bit Vista. Dit is een redelijk vers OS met grote kans dat veel drivers ook voor de 64bit versie gaan komen/ er al zijn.
Inderdaad en wat kost een OEM 64 bit Home premium tegenwoordig 110 euro ? 100 euro ? hoelang doe je je met je pc 3 jaar ? dan heb je die kosten er allang uit dus valt erg mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:45:

Windows. Handig in het gebruik, overzichtelijk en gebruikers hebben vrijwel geen voorkennis nodig om hun computer aan de praat te krijgen.

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het enige wat je moet hebben is dat het een 64 bit OS is. Voor de rest is de keuze volledig aan jou, Windows XP x64, Windows Vista x64, Willekeurige 64 bit Linux distro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:54:
Veel word gezegd dat 64-bit OSen minder drivers en zo hebben maar dit word met de dag beter.
en bij win32... precies: TOT! hij herkent niet alles om dat 32 bit OS niet alle 4 gig kan adresseren, iets wat 64 tot (ik meende) enkele terabytes kan.
Windows XP / Vista / 2000Pro (32bit) kan nu juist wel tot 4GB adresseren, alleen worden de hogere geheugen adressen (niet geheugen, maar geheugen adressen) door je andere hardware in beslag genomen. Hoe meer hardware er in je systeem zit hoe minder geheugen adressen er overblijven om je interne geheugen van adressen te voorzien. Over het algemeen houd je tussen de 3,2 en 3,5GB aan geadresseerd intern geheugen over.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erg duidelijk! Bedankt.

Wat mij betrefd kan er een slotje op. Ik ga voor de Vista 64 bit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit las ik net op Tomshardware....toch maar geen 64 bit dan?

The upshot is that it doesn't make sense to install a 64-bit version of Vista in order to better utilize 4 GB of memory simply because the 32 bit version would only recognize 3.5 GB. The problem is that while it is true that you would "gain" the missing memory, you would also immediately lose it to the system due to the 64-bit version's larger memory footprint. Thus, using a 64-bit version really only makes sense with larger memory sizes.

http://www.tomshardware.c...vista_workshop/page5.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:40

Yor

Yor1313#2571

Jij snapt het idee van een modbreak ook nog niet helemaal zo te zien?

Ontopic:

Als je een beetje wil gamen, kies dan voor XP. Meeste drivers voor Vista enzo zijn er dan al wel, maar de games lopen toch lekkerder op XP. Ook het DX10 geneuzel is een leuke marketing tool, echter in de praktijk merk je bijna geen verschil en nog maar bar weinig games ondersteunen dit.

[ Voor 39% gewijzigd door alt-92 op 15-03-2008 10:18 ]

http://yor.minitroopers.com

Pagina: 1