Ik heb net mijn computer besteld aan de hand van de BBG. Er komt 4GB werkgeheugen in (zoals in de game BBG).
Welk soort besturingssysteem adviseren jullie?
[ Voor 78% gewijzigd door Jaap-Jan op 12-03-2008 16:47 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 12-03-2008 18:10 ]
DOS. Snel, simpel.Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:45:
Ik heb net mijn computer besteld aan de hand van de BBG. Er komt 4GB werkgeheugen in (zoals in de game BBG).
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
MicrosoftVerwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:47:
in ieder geval een 64 bits windows syteem...of als je niet van Redmond houd een linux distro...Ubuntu zou ik dan kieze
[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 12-03-2008 18:09 ]
Verwijderd
Ik zou persoonlijk gewoon voor Windows Vista 64 bit gaan, ben je ook van plan games etc met DX10 te spelen ? dan heb je zoiezo Vista nodigVerwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:50:
Nou ik dacht zelf aan Vista 64 bit....
Maar op de windows site staat dat windows 32 bit tot 4gb intern geheugen ondersteund. In de BBG staat slechts 3.2gb
Daarnaast hoor ik veel verschillende verhalen over Vista tov Xp en ik ken niemand die XP 64 bit gebruikt.
Vandaar dat ik het dus aan jullie vraag.
[ Voor 25% gewijzigd door mklcln op 12-03-2008 16:54 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd
Verwijderd
Hihihihii...Nee voor mij is het MicroSCHOFT...:)
[ Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 12-03-2008 18:12 ]
Verwijderd
Voor ons als forum niet. En daar heb je je aan te houdenVerwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:59:
Hihihihii...Nee voor mij is het MicroSCHOFT...:)
Inderdaad en wat kost een OEM 64 bit Home premium tegenwoordig 110 euro ? 100 euro ? hoelang doe je je met je pc 3 jaar ? dan heb je die kosten er allang uit dus valt erg meegerre22 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 17:13:
Als je wil gaan gamen kan je best een windows versie nemen en ook een 64 bit versie aangezien 32bit slechts 4GB intern geheugen kan adresseren (maar met intern geheugen is al het geheugen bedoelt, dus ook dat van de grafische kaart.)
Vista of XP, de prijzen liggen zowat gelijk. Maar als ik een gokje mag wagen zou ik zeggen, ga voor 64Bit Vista. Dit is een redelijk vers OS met grote kans dat veel drivers ook voor de 64bit versie gaan komen/ er al zijn.
Windows. Handig in het gebruik, overzichtelijk en gebruikers hebben vrijwel geen voorkennis nodig om hun computer aan de praat te krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:45:
Windows XP / Vista / 2000Pro (32bit) kan nu juist wel tot 4GB adresseren, alleen worden de hogere geheugen adressen (niet geheugen, maar geheugen adressen) door je andere hardware in beslag genomen. Hoe meer hardware er in je systeem zit hoe minder geheugen adressen er overblijven om je interne geheugen van adressen te voorzien. Over het algemeen houd je tussen de 3,2 en 3,5GB aan geadresseerd intern geheugen over.Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:54:
Veel word gezegd dat 64-bit OSen minder drivers en zo hebben maar dit word met de dag beter.
en bij win32... precies: TOT! hij herkent niet alles om dat 32 bit OS niet alle 4 gig kan adresseren, iets wat 64 tot (ik meende) enkele terabytes kan.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 01:24 ]
[ Voor 39% gewijzigd door alt-92 op 15-03-2008 10:18 ]
http://yor.minitroopers.com
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq