Klopt het dat je recht hebt op een totaal nieuw toestel in verpakking als er sprake is van een "Dead on Arrival"?
Dit vertelt mijn zakenpartner vol overtuiging.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
DOA is altijd een nieuwe, is volgens mij bij alles zo teminste bij moederboarden en schijven video kaarten en LCD TV's zoiezoAnoniem: 48844 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:42:
Klopt het dat je recht hebt op een totaal nieuw toestel in verpakking als er sprake is van een "Dead on Arrival"?
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Als het DOA is, dan zou ik voor DOA gaan.CAP-Team schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:30:
Als het koop op afstand is kun je zowiezo van de koop af.
PSN: djmurcielago
Nee, maar het werkt een stuk makkelijker. Een DOA omruilen voor nieuw is volgens mij geen wettelijk recht, en bij KOA is dat het wel. En dan kun je ook nog eens je geld terug krijgen ipv een nieuw product.Murcielago schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:09:
[...]
Als het DOA is, dan zou ik voor DOA gaan.
KOA (koop op afstand) is daar officieel niet voor bedoeld he
Behalve de verzendkosten (x2)Bigfoot schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:35:
Nee, maar het werkt een stuk makkelijker. Een DOA omruilen voor nieuw is volgens mij geen wettelijk recht, en bij KOA is dat het wel. En dan kun je ook nog eens je geld terug krijgen ipv een nieuw product.
Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda
Je hebt geen keuze. Bij het kopen van een ondeugdelijk product moet de verkoper binnen redelijke termijn een kosteloze oplossing geven. Dat veel winkels een bepaalde (DOA-)omruil-termijn (bijv 7 of 14 dagen) hebben, is alleen een gunst van de winkelier uit. Alleen bij DOA-gevallen lijkt het me dat er in veel gevallen weinig aan te repareren valt. Dus dan zou je inderdaad een nieuw exemplaar krijgen.jelle. schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:58:
Voor zover ik weet wordt met een DOA altijd een nieuw product verstrekt. Ik zou in ieder geval nooit genoegen nemen met een reparatie
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Wat mij betreft niet, de algemene kennis van juridische zaken op GoT reikt niet veel verder dan een paar man en tig mensen die C/P doen van iets wat ze op internet hebben gevonden.xzaz schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 11:10:
Kunnen we geen "Juridische zaken en mijn recht" forum maken?
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
[ Voor 78% gewijzigd door stylezzz op 13-03-2008 15:11 ]
[ Voor 15% gewijzigd door Paitor op 13-03-2008 15:45 ]
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Klopt, zoals beschreven in BW7:17, een product voldoet niet als het niet doet wat je redelijkerwijs kon verwachten. In dat geval heb je recht op (BW7:21):Koffie schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:47:
DOA is dus een product wat nieuw uit de doos helemaal niets doet.
De wetgeving maakt echter geen verschil (voor zover ik weet) tussen een product wat een defect vertoond of gewoon niets doet.
Veel fabrikanten hanteren een intern DOA beleid, wat betekend dat je binnen x dagen het dode apparaat meteen gratis kunt laten vervangen.
Dit is echter vanuit de fabrikant/leverancier en is niet een wettelijke regel (voor zover mij bekend).
[ Voor 10% gewijzigd door insan1ty op 13-03-2008 19:23 ]
Wat jij nu stelt heeft meer te maken met de vraag of de tekortkoming de vervanging rechtvaardigt. Als je een harddisk hebt die helemaal kapot is, dan mag je die om (laten) ruilen, maar heb je een auto waarvan de buitenspiegelverwarming niet werkt, dan natuurlijk niet. Maar laten we de gevallen eens gelijk stellen en laten we onze harddisk niet kapot zijn, maar alleen nét iets meer fluitend geluid produceren dan gebruikelijk voor dat type. Dan vraag ik me ernstig af of je nog steeds algehele vervanging kunt vragen.RemcoDelft schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:56:
Dat ligt aan het product!
Bij een harddisk is omwisselen eenvoudig, bij een auto is het onredelijk om een nieuwe te eisen als je elektrische buitenspiegelverwarming niet werkt...
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Ik weet niet van Nederland maar in de USA is er nochthans een wetgeving over. Dit noemen ze de lemon law. Als je auto 3 keer of meer (afhankelijk van de staat 3-5 keer in een periode van 1-3 jaar) na elkaar binnen de garantieperiode (3-5 jaar) met hetzelfde probleem in de garage moet dan is het een 'lemon' en heb je recht op een 'buyback' waar ze je auto terugkopen en/of een nieuwe geven.bij een auto is het onredelijk om een nieuwe te eisen als je elektrische buitenspiegelverwarming niet werkt..
Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq