• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 13:51

SECURITEH

Man of legend.

Topicstarter
Op dit moment heb ik een X1950 XT kaart van Sapphire en ga deze vervangen voor een 8800 GT.
Alleen nu vraag ik mij af of ik de X1950 XT niet gewoon in mijn 2e PCI-E sloth kan plaatsen en er een 2e monitor op aan te sluiten.

Dus ik vraag mij af of dit hard- en software matig wel mogelijk is.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je wilt ze dus naast elkaar draaien? No way, forget it, gaat niet werken. nVidia + ATi = no-go.

Je moet echt één merk hebben, een combinatie kan niet.

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-05 12:32
Jouw huidige/nieuwe kaart heeft al 2x dvi (of vga) aansluitingen op je 3d kaart :) dus je kunt al met 1 kaart 2 monitoren op aansluiten :)

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-05 12:32
foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Killertjuh op 12-03-2008 16:07 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Jejking schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:06:
Je wilt ze dus naast elkaar draaien? No way, forget it, gaat niet werken. nVidia + ATi = no-go.

Ik blijf erbij dat dit echt nonsens is. Heb jarenlang een GF2GTS en Radeon7500 naast elkaar gehad en die werkten zonder problemen. Recentelijk ook tijdelijk tegelijk een HD3870 en GF7600GT in mijn systeem gehad en ook dat werkte (thans, geen crashes en geen driverproblemen).

@TS Hoe dan, je nieuwe videokaart heeft twee DVI aansluitingen dus je tweede scherm kun je gewoon op diezelfde videokaart aansluiten.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Die drivers conflicteren zwaar, en zeker op dezelfde boot / Windows-installatie. Hoe deed jij dat dan?

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

Topicstarter
Ja ik weet dat de 8800 GT 2 DVI aansluitingen heeft maar ook een performance verlies door het 2e scherm dat die aan moet sturen.
En aangezien ik 2 PCI-E sloths heb en een extra kaart zou ik niet weten waarom ik het niet zou doen als het werkt (zolang het primaire sloth op volledige snelheid blijft werken natuurlijk).

En als dit werkt ga ik misschien een LCD in mijn kast bouwen. :P

Ow en ik heb mij laten vertellen dat zolang je alleen de drivers hebt (geen CCC van Ati bijv.) geen conflicten zou moeten krijgen.
Het enige probleem zou kunnen wezen dat je het desktop niet kan verlengen naar het 2e scherm (iets wat ik ook al had verwacht).

[ Voor 25% gewijzigd door SECURITEH op 12-03-2008 18:56 ]

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 20:51

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Als ik me niet vergis, voor de een, de ati, de standaard windows drivers gebruiken en voor je nieuwe 8800 GT de laatste NVidia drivers van hun site.
Zou moeten werken, heb meer mensen gezien met "mix" van graka's

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Dark Power Pro 13, 1600W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 15:29
Jejking schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:06:

Dit is echt onzin, een collega van mij heeft ook 2 videokaarten van verschillende merken in zijn systeem zitten en dit draait gewoon prima. De 2e videokaart gebruikt hij voor zijn 3e scherm.

Toevallig ga ik morgen ook een oude FX5200 in mijn werkpc proppen om ook 3 beeldschermen aan te kunnen sturen. Deze komt naast een X1300 pro te draaien en ik verwacht hier absoluut geen problemen mee.

• SECURITEH

SECURITEH

Man of legend.

Topicstarter
Hartelijk bedankt allemaal voor jullie hulp, zo te zien is het dus gewoon mogelijk.

@Nippel
Klopt het dat ik aan je post zie dat je het bureaublad dus ook gewoon kan uit breiden?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ja ik weet dat de 8800 GT 2 DVI aansluitingen heeft maar ook een performance verlies door het 2e scherm dat die aan moet sturen.
Weet je ook hoeveel verlies je dan hebt ? Ik denk namelijk dat het het enorm mee valt. Ik heb zelf 2x 22" op een 8800GT en mijn 3dmark score is helemaal prima en ook alle spellen presteren goed. Volgens mij is er vrijwel geen verlies door het 2e scherm. Als het wel zo is hoor ik graag hoeveel dat dan is.

Als er bijna of geen verlies is (wat ik denk) waarom dan moeilijk doen met 2 kaarten als het ook met 1 kaart kan. Kan je de oude verkopen voor een leuk bedrag. Alleen een 2e scherm aansturen kan een 8MB PCI kaartje ook, daar heb je geen X1950XT voor nodig.

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 12-03-2008 20:41 ]

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-05 15:29
SpikyDude schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:35:

@Nippel
Klopt het dat ik aan je post zie dat je het bureaublad dus ook gewoon kan uit breiden?
In het vervolg mag je me Nipple noemen ;)

Het is prima mogelijk om je bureaublad uit te breiden voor 3 monitoren met 2 videokaarten, die collega van me draait daar al 2 jaar mee zonder problemen.

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
PilatuS schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:38:
[...]

Weet je ook hoeveel verlies je dan hebt ? Ik denk namelijk dat het het enorm mee valt. Ik heb zelf 2x 22" op een 8800GT en mijn 3dmark score is helemaal prima en ook alle spellen presteren goed. Volgens mij is er vrijwel geen verlies door het 2e scherm. Als het wel zo is hoor ik graag hoeveel dat dan is.

Als er bijna of geen verlies is (wat ik denk) waarom dan moeilijk doen met 2 kaarten als het ook met 1 kaart kan. Kan je de oude verkopen voor een leuk bedrag. Alleen een 2e scherm aansturen kan een 8MB PCI kaartje ook, daar heb je geen X1950XT voor nodig.
als je alleen al nadenkt erover kom je erachter dat het onzin is....als jij gamed op 2 monitoren dan moet je videokaart 2x zoveel aansturen en krijgt hij het dus veel zwaarder. Als je het beeld cloned heb je er niet veel last van nee, en als je op 1 gamed en anders gewoon in windows dan is het zwaarder voor je cpu en valt het voor je gpu wel mee, maar verlengd op 2 schermen gamen kost veel meer kracht

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
darkpluisje schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:52:
[...]

als je alleen al nadenkt erover kom je erachter dat het onzin is....als jij gamed op 2 monitoren dan moet je videokaart 2x zoveel aansturen en krijgt hij het dus veel zwaarder. Als je het beeld cloned heb je er niet veel last van nee, en als je op 1 gamed en anders gewoon in windows dan is het zwaarder voor je cpu en valt het voor je gpu wel mee, maar verlengd op 2 schermen gamen kost veel meer kracht
Ik heb het over gamen op 1 scherm en niet 2. Met 2 aparte kaarten zoals de TS kan je natuurlijk nooit 1 spel spelen met 2 kaarten tegelijk. Het enige wat die X1950XT doet is een paar proggies zoals Winamp oid weergeven op het 2e scherm. Misschien kost het die 8800GT 1% van zijn kracht om dingen op het 2e scherm te laten zien terwijl je op het eerste scherm aan het gamen bent.

Gamen op 1 of 2 schermen staat compleet los van de 2 kaarten die de TS wil gaan gebruiken. Het is geen onzin wat ik zeg alleen jij begrijpt het gewoon niet.
maar verlengd op 2 schermen gamen kost veel meer kracht
Tuurlijk kost dan veel meer kracht. Maar hoe wou je 1 spel spelen op 2 schermen als het 2e scherm op de 2e kaart zit en niet beide schermen op 1 kaart ?

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 12-03-2008 21:09 ]

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-10-2025

Hot Pixel

King of no pants

Beetje raar verhaal idd. Als je op twee schermen gamed is je resolutie 2x1280. Dus nogal wiedes dat hij twee keer zoveel moet uitrekenen.
Maar Spiky, waarom zou je je nieuwe kaartje niet willen verkopen?

[ Voor 19% gewijzigd door Hot Pixel op 13-03-2008 11:22 ]

Pagina: 1