Ik ben in het bezit van onderstaande pc:
Shuttle PC BB SHUTTLE AMD AM2 SN68PTG5 Black
AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4800+ | ADO4800DDBOX
2x Western digital Caviar SE16 320GB Serial ATA II HDD | WD3200KS --> Raid 1
2x Kingston 2GB. 800MHz. DDR2. Non-ECC. CL5. DIMM 240-pin | KVR800D2N5/2G
Microsoft Vista Ultimate 64 Bit
Vista Power Savings
--> monitor --> after 20 min
--> hard disk --> never
Hoe kan het nou dat als ik vanuit Vista mijn pc herstart de Harde Schijven echt uitgaan en opnieuw op moeten spinnen. Ik merk dit aan het klikje (zelfde klik geluid als je pc uitzet) en omdat bij een restart de raid array detectie even duurt omdat de schijven aan het opspinnen zijn.
Als ik opstart en ik zit in de bios en ik zeg dan save and restart gaan de schijven niet uit.
Zou het zo kunnen zijn dat dit komt door een te lage voeding?
De barebones hebben maar 250 watt voeding, maar dat moet toch voldoende zijn voor een kale barebone met een dvd speler (zonder dvd tijdens opstarten) en 2 harde schijven.
Shuttle PC BB SHUTTLE AMD AM2 SN68PTG5 Black
AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4800+ | ADO4800DDBOX
2x Western digital Caviar SE16 320GB Serial ATA II HDD | WD3200KS --> Raid 1
2x Kingston 2GB. 800MHz. DDR2. Non-ECC. CL5. DIMM 240-pin | KVR800D2N5/2G
Microsoft Vista Ultimate 64 Bit
Vista Power Savings
--> monitor --> after 20 min
--> hard disk --> never
Hoe kan het nou dat als ik vanuit Vista mijn pc herstart de Harde Schijven echt uitgaan en opnieuw op moeten spinnen. Ik merk dit aan het klikje (zelfde klik geluid als je pc uitzet) en omdat bij een restart de raid array detectie even duurt omdat de schijven aan het opspinnen zijn.
Als ik opstart en ik zit in de bios en ik zeg dan save and restart gaan de schijven niet uit.
Zou het zo kunnen zijn dat dit komt door een te lage voeding?
De barebones hebben maar 250 watt voeding, maar dat moet toch voldoende zijn voor een kale barebone met een dvd speler (zonder dvd tijdens opstarten) en 2 harde schijven.