ubuntu wil niet opstarten.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:32
als ik de live cd van ubuntu, ubuntu x64 of xubuntu x64 erin doe gebeurt er bij allen niet zo veel als ik boot krijg ik een menu'tje met het logo erboven.
als ik voor start/instal ubnutu kies krijg ik het logo met een laad balk eronder, deze laad tot 100% daarna komt er links boven in een knipperend "-" en gaat de dvd drive lezen na een aantal minuten stopt de dvd drive en gaat het lampje disk activity uit en gebeurt er helemaal niks meer.
ik kan overgens wel ctr-alt-f1 doen en krijg zo een soort command list maar dit is mijn eerste keer dat ik met linux aan de slag ga, dus ik heb geen idee wat ik moet doen.

moet ik iets typen in die command prompt of is mijn pc gewoon niet geschikt voor unbuntu(min. specs heb ik wel dus dat kan het niet zijn zal mishien aan de hardware configuratie liggen)

amd athlon 60 3000+
2gig ram
80,160,500 gb s-ata scijven
2x geforce 7600gs in sli(dit is het probleem miscien?)
k8n-pro-sli mobo

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Je kunt allicht proberen je monitor op de andere videokaart aan te sluiten, misschien dat het beeld daar opkomt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De X server wil niet starten, maar dat wil niet meteen zeggen dat je hardware ongeschikt is.
Als ik het goed heb is er ook een 'save graphics' mode in het opstart menu van de CD, die kun je gebruiken om andere dan default settings op te geven wat betreft videokaart en dergelijke, maar dan zul je wel wat kennis van zaken moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:32
Heb de oplossing gevonde moest me monitor aansluite op de vga poort van me 2e kaart ipv dvi van de 1e(windows pirmaire) kaart,
bedankt voor de oplossing :D

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Als je de drivers van nvidia installeert zal dat denk ik het probleem verhelpen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.