Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Een bijzondere goedemiddag mensen,

Ik zit op dit moment met een dilemma. Via Monsterboard heb ik enkele aanbiedingen gekregen van enkele ICT-bedrijven. Ze boden allemaal een training van enkele maanden vooraf, waarna je aan het werk gaat als programmeur (o.a. Java, SharePoint, Oracle, .NET, etc.).

Nu heb ik zelf Muziektechnologie gestudeerd en zie ook muziek als mijn passie en levensdoel. Ik heb vroeger veel geprogrammeerd en heb tot de dag van vandaag ruime interesse in technologie en techniek. Ik heb zeker een programmeergeest en een logisch denkvermogen. Ik ben ervan overtuigd dat ik een baan in de ICT wat dat betreft wel aan kan.

Maar ik weet bijna zeker dat het bij interesse zal blijven. Er komt zeker geen droom voor me uit. Ik bedoel, ik denk dat ik het werk wel leuk zal gaan vinden, maar ik zal het blijven beschouwen als werk. Mijn vrije tijd zal ik - uitzonderingen daargelaten - het liefst niet meer eraan willen besteden.

Nu weet ik dat er veel gepassioneerde ICT'ers zijn die zich zo goed als volledig overgeven aan het vak. Mensen die 's avonds thuis nog gaan nadenken over problemen of nieuwe software gaan uitproberen e.d.

Naar aanleiding hiervan heb ik enkele vragen:
1) Bestaat een 40-urige werkweek ook daadwerkelijk uit gemiddeld 40 gewerkte uren of is dit - mede gezien de schaarste in ICT-personeel - een minimuum? Is er voldoende vrije tijd over? M.a.w., is er nog voldoende tijd over voor hobby's en andere passies?
2) Hoe belangrijk is de passie voor ICT-gebieden? Zal ik, gezien mijn motivatie, een doorn zijn in het oog van de sector (en van mezelf)? Hebben jullie collega's met dezelfde motivatie?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

40 uur werk is 40 uur werk toch. Of je hobby je werk is is iets anders dan werken als ICT`er.

Als je schoonmaker word is het zeker ook niet verplicht je huis glanzend te houden, wel makkelijk ;)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 16:52
Ik zit in precies hetzelfde schuitje.. Ben nu net aan het werk en heb ook een grote passie voor muziek (luisteren en maken). Dit valt wel te combineren echter wel moeilijker..

Maar hoe denk je het anders te doen? Als je 40 uur in de week naar school moet en daar intensief je best doet is het niet veel anders? :s

Verwijderd

Programmeren aan muziekprogramma's? :o

1) 40 uur is 40, in de praktijk zal het al gauw wat meer zijn, maar dat heb je zelf in de hand.
Stel je begint om half 8, dan kun je om 16uur weg en heb je nog een prachtig mooie lange avond om te hobbyen of whatever.

2) Ik zit nu bij een vrij grote softwareontwikkelaar af te studeren en zie legio mensen om me heen die buiten het werk om niets met softwareontwikkeling hebben. En ik geloof dat dat een vrij algemene tendens is. Als je kunt programmeren kun je productief zijn.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 20:29
Als je bang bent dat ze je laten overwerken: Er zijn hier wettelijke regels voor: http://www.loonwijzer.nl/...erktijdenwet/geen_overleg

Meer dan op die pagina vermeld mag altijd, mits je het er zelf eens mee bent ;)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Besef wel dat een groot gedeelte van de IT'ers die zoveel tijd er aan besteden daar ook zelf voor kiezen. Ik ben zelf ook Systeembeheerder en thuis doe ik niks anders dan nieuwe omgevingen testen, applicaties testen, ga zo maar door. Waarom? Omdat ik het zelf wil, omdat ik dit al doe sinds ik internet toegang heb, altijd pielen, altijd stoeien met nieuwe technologie. Het is gewoon een stukje nieuwsgierigheid en kennis uitbreiding die niet vereist is, maar die veel IT'ers wel hebben.

Ik word 's ochtends om 7 uur wakker, ben om kwart over 8 op m'n werk, loop om kwart over 5 op z'n vroegst de deur weer uit. Dan ben ik om 6 uur thuis en kruip ik achter de computer tot 1 uur, dan ga ik slapen. Niet omdat het moet maar omdat ik het zelf wil ;)

[ Voor 21% gewijzigd door UTwizard op 12-03-2008 15:13 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-11 23:56

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:48:Naar aanleiding hiervan heb ik enkele vragen:
1) Bestaat een 40-urige werkweek ook daadwerkelijk uit gemiddeld 40 gewerkte uren of is dit - mede gezien de schaarste in ICT-personeel - een minimuum? Is er voldoende vrije tijd over? M.a.w., is er nog voldoende tijd over voor hobby's en andere passies?
2) Hoe belangrijk is de passie voor ICT-gebieden? Zal ik, gezien mijn motivatie, een doorn zijn in het oog van de sector (en van mezelf)? Hebben jullie collega's met dezelfde motivatie?
1) Ik heb een 36 urige CAO en zoveel uren werk ook. Tenzij er een grote migratie is, of een storing. Echter zijn die keren te tellen op 1 hand als je over een heel jaar kijkt. Ik heb een vaste werkgever, werk niet in de detachering. Tel er voor mij daarom per dag ook nog 2x 20 minuten naar mijn werk lopen bij op, ipv uren filerijden :). Die 36 uren maak ik in de 4 dagen van 9 uren. Oftwel 1 dag per week vrij om vooral tijd aan een andere hobby (fotografie) te besteden.
Ik ben hier de enige Citrix beheerder op een netwerk van 800 werkplekken. Doe hiervoor alle beheer/ontwikkeling, zoals bv ook packagen.
2) Passie? In ieder geval je interesse, je besteed heel veel tijd van je leven op de werkvloer. Zorg er dan wel voor dat je het leuk vindt! Tevens maakt het een stuk makkelijker om allerlei ontwikkelingen in de markt te volgen. Op onze afdeling zit een aantal mensen dat niet meer doet dan strikt noodzakelijk en altijd probeert het werk van hun bureau te schuiven naar een ander. Dat is niet fijn.

This footer is intentionally left blank

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 21:42

zomertje

Barisax knorretje

Er zijn ook bedrijven waar je voor 32 of 36 uur (4x9) aan de slag kan. Dan heb je een weekend van drie dagen en tijd genoeg om muziek te maken (ik ben er zelf juist net een jaartje of 2 mee bezig :) ). Ik werk 4x9 en daar komt zelden wat extra bij. Het hangt ook vast af van het bedrijf waar je uiteindelijk gaat werken :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:55

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:48:
40 uur is 40 uur. Dat is wat je afspreekt. Het komt in de ICT echter voor dat je wel eens een weekend, avond of nacht bezig bent, gezien dat meestal het moment is dat er geen personen zijn die van het systeem gebuik maken. Dit hangt wel af van de rol. Een ontwikkelaar zal hier minder last van hebben dan een systeembeheerder. Daarvoor geldt meestal wel een "tijd voor tijd" regeling die inhoud dat als je een zondag werkt, je daar 1,5 of 2 vrije dagen voor terug krijgt, of je kunt het laten uitbetalen.

Daarnaast hangt het heel erg af van de sector. Indien je in een dienstverlenende organisatie zit kun je wel 'ns een keer naar een klant 150km verderop moeten. De reistijd is meestal, mits binnen de perken gehouden, voor rekening van de werknemer. Het is toch tijd dat je niet thuis bent.

Ga je in een niche zitten waarbinnen een product wordt ontwikkeld (bijvoorbeeld: exact software of accountview bijvoorbeeld) dan heb je daar minder last van als ontwikkelaar. Immers, je zit altijd op de zelfde werkplek en je zal niet onverwachts een maand bij een klant komen te zitten (die dus 150km verderop zit).

Verder is de ICT niet alleen maar werken, maar ook studeren. Je moet je kennis bijhouden en vaak gebeurd dat in de avonduren. Ik krijg van mijn baas opleidingsbudget (in termen van geld, maar ook tijd), maar meestal is dat niet genoeg om een resultaat te behalen waar ik tevreden over ben. Die tijd besteet je uiteindelijk ook aan werk.
Ik kom regelmatig "carierre-developers" tegen. Het type developer dat niet zo zeer het ontwikkelen van software als passie heeft, maar het puur als werk ziet en het voor de goede arbeidsvoorwaarden doet. Diegene zal nooit thuis in het weekend iets uitzoeken en zal ook nooit fundamenteel over het vak kunnen praten. Iets wat ik persoonlijk wat jammer vind. Ik heb liever collega's met passie voor het vak of in elk geval een gezonde interesse. Als ik tegen een 10 jaar oudere collega praat over "Model View Presenter" of een "Mutex" en ik krijg een blik alsof hij water ziet branden, dan zakt mijn broek af.

[ Voor 3% gewijzigd door mOrPhie op 12-03-2008 15:14 ]

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Over het algemeen is er ruimte voor. Vrije tijd is vrije tijd, je hebt zelf in de hand of je netjes 40 uur werkt. De sociale verplichting ("Zo, Sjon, middagje vrij?") ten opzichte van andere collega's die wel lange dagen maken is een kwestie van discipline.

Zelf heb ik het met sport. Gelukkig heb ik hierover met mijn werkgever hele goede afspraken kunnen maken, waardoor ik naast het werken tijd en ruimte krijg mijn trainingen te doen en mijn doel te bereiken.
Hiervoor zijn ook regelingen zoals sabbiticals, part-time werken in het hoogseizoen en vakantiedagen kopen, die je erbij kunnen helpen wat meer vrije tijd te krijgen.

Ik zou je willen zeggen, heb het er eens met je baas over (als je die hebt), dan kan hij wel aangeven wat er mogelijk is.

Een beetje baas ziet jou het liefst tevreden bij zijn bedrijf blijven dan teleurgesteld vertrekken, lijkt me!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
mOrPhie schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:12:
[...]

[...]

Diegene zal nooit thuis in het weekend iets uitzoeken en zal ook nooit fundamenteel over het vak kunnen praten. Iets wat ik persoonlijk wat jammer vind. Ik heb liever collega's met passie voor het vak of in elk geval een gezonde interesse. Als ik tegen een 10 jaar oudere collega praat over "Model View Presenter" of een "Mutex" en ik krijg een blik alsof hij water ziet branden, dan zakt mijn broek af.
Ik ben het helemaal eens met morphie :)

Ik heb hierover vandaag nog een linkje over gepost in PRG: klik

https://fgheysels.github.io/

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mja, ik heb de stellige overtuiging dat het worden van een goede software engineer zeker veel zelfstudie vereist. Met alléén een opleiding / cursus wordt je er imho niet een. Desalniettemin zijn er zat ICTers die het ermee doen, maar ik kan me er moeilijk een voorstelling maken bij hoe het is om werk te doen wat je niet ook leuk vind om te doen.
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:02:
Programmeren aan muziekprogramma's? :o
Present! ;). In m'n vrije tijd dan. Soms. Ligt eraan hoe de wind waait, momenteel gaat mijn aandacht vooral uit naar m'n wolfenstein-in-javascript project (zie sig) :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dat verduidelijkt de zaken. Ik was bang dat er te veel werkdruk op me geschoven zou worden. Een 32-urige werkweek (wat in mijn gesprekken ook voorgesteld werd) lijkt me zeker een aantrekkelijke optie. Sowieso ben ik van plan om het eens twee of drie jaar te proberen. Als het me daarna niet bevalt dan ben ik in ieder geval een hoop ervaring en geld rijker en wie weet kan ik dan nog op freelancebasis programmeren.
Ik weet wel zeker dat ik tot de 80% ga horen volgens het artikel dat door whoami gelinkt is.

Bedankt voor de uitvoerige reacties, mensen! Hier heb ik wat aan. En zoals Cyberneer zegt moet ik dit soort zaken maar eens met de bedrijven zelf overleggen. Solliciteren houdt uiteindelijk toch in dat je een wederzijds bevredigende overeenkomst tracht te sluiten.

Verwijderd

Onthoud wel dat een 32-urige werkweek 20% minder verdient dan een reguliere 40-urige.
Je passie ligt bij muziek zeg je he, is het zo dat je daar ook al wat centjes mee verdiend of is het puur hobby (just general interest)?

• Wijnands
  • Laatst online: 16-11 20:28

Ligt aan het bedrijf. Incidenteel overwerk komt overal wel voor natuurlijk.
Passie is iets waar ik wel op let als ik een sollicitatie gesprek bijwoon. Maar ik ken ook genoeg mensen die 40 uur per week goed met hun vak bezig zijn en buiten die tijd gepassioneerd iets heel anders doen.
Vraag is meer, voel jij je thuis in een ICT bedrijf? En is iets in de multimedia/webdesign hoek niet beter?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

ik denk dat de mensen die langer dan een jaar of 10 deze passie wel hebben. Deze mensen zijn meestal vanuit een computerhobby de ict ingerold. Maar tegenwoordig zijn er genoeg mensen die een ict opleiding hebben genoten en het gewoon als een baan zien.

Problemen oplossen buiten werktijd, tja ik denk dat dat in elke baan voorkomt... onbewust denk je toch vaak over zaken na en kan je op elk moment van de dag een briljante ingeving hebben voor een probleem.

Beginnend in de ict, zou ik wel aanraden om thuis ook bij te hobby-en, omdat je daar gewoon veel van leert en je handigheid moet krijgen.
Ik zelf ben uit mijn hobby begonnen, maar tegenwoordig doe ik thuis niet meer dan de gemiddelde thuisgebruiker, een beetje downloaden, functioneel surfen en af en toe een spelletje spelen :)

edit: ik lees dat hier sommige mensen dat denken als je thuis niets meer doet je dan geen passie meer hebt. Beetje onzin, want je kan best de ontwikkelen bijhouden zonder zelf veel meer te doen. Op een gegeven moment hoef je namelijk niet alles zelf meer te proberen om te begrijpen hoe iets werkt en hoe je het kan toepassen.
Ik heb bijvoorbeeld wel een win2k8 server core geinstalleerd om mijn win2k3 dc te vervangen. En een installbatch geschreven voor het activeren van de serverroles en features die ik wilde hebben. Dit alles heeft me echter niet meer dan 10 uurjte gekost en zal ik in de komende tijd ook niet veel meer tijd er aan gaan besteden in mijn vrije tijd, omdat er simpelweg nog zoveel andere leuke dingen ook zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 17:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Financiëel biedt muziek niet zoveel voor me. Ik heb in het verleden wel redelijk wat opdrachten gehad (zie hiervoor mijn site), maar het blijft een moeilijke sector. Ik hoopte dat ik nog meer opdrachten zou kunnen krijgen. Het valt namelijk prima te combineren met parttime afwassen.

En heel binnenkort wordt een ambientalbum van me uitgebracht. Dit is eigenlijk wel waar ik voor leef, maar ik zie muziek en geld altijd nog als twee afzonderlijke fenomenen. Daarom ben ik aan het oriënteren op de arbeidsmarkt om me in de verre toekomst huisje-boompje-beeste staande te kunnen houden. Op dit moment is het kamer-plantje-bromvlieg, wat me nu en over enkele jaren zeker nog wel gaat bevallen.

• ixl85
  • Laatst online: 21-10 19:58
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:03:
Onthoud wel dat een 32-urige werkweek 20% minder verdient dan een reguliere 40-urige.
Wat heb je aan geld dat je niet kan uitgeven.
Dat is mijn idee altijd...
40 uur werken + reistijd, thuis komen, eten, afwas, ff snel wat doen, slapen.
Laat staan tijd hebben voor je vriendin/vrouw enz.
Weekeind: Vrijdag na werk thuis komen, eigenlijk moe enz. Zaterdag de tijd. Zondag uitslapen (eventueel sporten) en 's avonds weer geen lange avond omdat je maandag moet beginnen.

Ieww, geef mij maar 4 weken 3 relaxen, kan je je hobby's beoefenen, tijd voor je zelf inplannen en ook je werk doen.
De verhouding 5:2 vind ik absurd btw. Ontwikkeld toen de (westerse) wereld in een andere tijd leefde. Minder stress, alles minder snel, andere werkdruk...
Maargoed... thats just me...

[ Voor 7% gewijzigd door ixl85 op 13-03-2008 02:18 ]

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 10:47
ixl85 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 02:17:
[...]

Weekeind: Vrijdag na werk thuis komen, eigenlijk moe enz. Zaterdag de tijd. Zondag uitslapen (eventueel sporten) en 's avonds weer geen lange avond omdat je maandag moet beginnen.
Nou, ik moet zeggen dat mijn geld er hard genoeg doorgaat in een maand ook al werk ik 40 uur. Geen tijd om het uit te geven gaat bij mij zeker niet op, en ik zou echt niet 20% van mijn inkomen kunnen missen om rond te komen.

Ik werk zelf 40 per week, werktijden van half 8 tot 4, en daarna dus nog genoeg tijd om zelf hobby's uit te voeren. Ik heb een vriendin, speel word of warcraft, en speel gitaar. Soms wel een beetje het idee dat ik tijd te kort kom maar met een baan van 40 uur heb je zeker nog wel tijd voor je hobby's.

Ik moet wel zeggen dat ik tegewoordig echt niet meer thuis aan het hobby'en ga op de pc zoals ik dat eerder wel deed toen ik nog op school zat. Mijn thuis pc is gewoon een keurige consumenten pc voor internet / office en een spelletje

[ Voor 10% gewijzigd door hypz op 13-03-2008 09:33 ]

Verwijderd

Hoeveel je thuis doet, bepaal je gewoon zelf. Toen ik een groene beginnende twintiger was, zat ik thuis tot midden in de nacht te programmeren en te studeren. Nu ik iets ouder ben en een gezin heb, beperken mijn pc-activiteiten thuis zich tot het backuppen van DVD's en wat chatten met vrienden op MSN. Ik begin te werken om half negen en stipt om 5 uur gaat de PC uit (tenzij er zware produktieproblemen zijn natuurlijk, maar dat komt, door zorgvuldige planning & programmeren, één of twee keer per jaar voor). Bijstuderen doe ik op het werk, wanneer dit nodig is.

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Als je veel reistijd hebt dan vreet dat ook aan je. Reis nu elke dag bijna 4 uur, als je dan thuis komt wil je gewoon niks meer doen. Ik in ieder geval. Toen ik nog in de buurt werkte, studeerde ik veel en had nog genoeg tijd over voor andere dingen. Nu kook ik en hang ik de rest van de avond voor de buis. En het weekend heb ik dan echt nodig om bij te komen.
Maar uiteindelijk is het voor iedereen anders.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Mijn god, hoeveel reis je dan wel niet? Ik heb dat ook gehad hoor, 4 uur reistijd in totaal toen ik nog stage liep in Doetinchem (ik woon in Utrecht). 7:45 de deur uit en 20:15 weer thuis. Ja, dan heb je idd geen tijd meer over. Dat vreet aan je en moet je echt niet lang volhouden. Je kan ook dicht bij je werk gaan wonen (en dus ook niet de detachering in gaan ;)), heb je plots veel meer vrije tijd en minder stress.

Ik ga nu op de fiets naar m'n werk. Kost me 10 minuten :). Sta om 9 uur op, ben rond 10en op mijn werk en ga om 18:00 weer naar huis. Mijn vriendin kookt, ik zet daarna koffie en ruim de keuken op, en dan heb ik nog zo'n 4 a 5 uur over die ik met m'n vriendin of gewoon in m'n eentje kan spenderen.

En 20% minder salaris kan ik me nu ook niet echt meer veroorloven. Ik verdien wel aardig, maar m'n vriendin studeert dus we leven nu beiden op mijn loon.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

[...]

De verhouding 5:2 vind ik absurd btw. Ontwikkeld toen de (westerse) wereld in een andere tijd leefde. Minder stress, alles minder snel, andere werkdruk...
Uh de correcte verhouding is 40:168 hoor en die is helemaal niet zo vreemd imo.

Professionele website nodig?

• ixl85
curry684 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:03:
[...]

Uh de correcte verhouding is 40:168 hoor en die is helemaal niet zo vreemd imo.
Nou.................. 8)7 leg uit dan! :X
5 werk dagen, 2 rustdagen vind ik niet in verhouding staan voor ons 'verijdelde dieren'.
De trend om tegenwoordig een burnout te hebben, of er door stress onderdoor te gaan vinden we vrij normaal. Als je logisch nadenkt is dat eigenlijk helemaal niet normaal en absurd.
Kijk naar een cultuur die nog meer op presteren gericht is (japan, sommige delen van china) hoe blij de mensen daar zijn 8)7, zelfmoorden op een all-time-high, stress is je ontbijt! En waarom precies? Voor het geld dat je je spullen laat kopen die je eigenlijk niet nodig hebt? Ik geniet liever van m'n tijd en zie werk voor een gedeelte als een noodzakelijk kwaad (behalve als ik echt vette shit mag maken waarin veel creatieve vrijheid zit). De drijfveer van het kopen en besteden is echt uit de hand gegroeid en dat gaat vaak ten kosten van onze vrijetijd (dont get me wrong, ik doe er ook aan mee om mijn materialistische behoefte te voldoen, maar meer dan dat liever niet).

/edit
.oisyn
Met geluk reisde ik 2 uur, als het tegen zat door de geweldige files 2.5 tot 3 uur. :'(

[ Voor 4% gewijzigd door ixl85 op 13-03-2008 12:38 ]

• Confusion
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

1) Bestaat een 40-urige werkweek ook daadwerkelijk uit gemiddeld 40 gewerkte uren
Bij mij wel. Overuren worden gecompenseerd door extra vrije uren, dus gemiddeld wordt het 40 uur per week. Dit jaar heb ik nog geen enkele week overuren hoeven maken.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:00

Qwerty-273

Meukposter

Confusion schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:49:
Overuren worden gecompenseerd door extra vrije uren.
Die regeling hebben we hier ook - gemaakte overuren zijn gewoon 1 op 1 op te nemen als vrije tijd (binnen 3 maanden nadat ze gemaakt zijn - zodat je ze niet al te veel kan opsparen). Echter de laatste maanden is er haast geen enkele mogelijkheid geweest om ze op te nemen. (Aantal projecten die elkaar opvolgen/te lang uitlopen etc. etc.)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:38

oNo

(als antwoord op de startpost zonder de rest allemaal te hebben gelezen)

Commentaat maar even weggehaald om anoniem te blijven.

[ Voor 94% gewijzigd door oNo op 26-03-2008 23:26 ]

Verwijderd

[...]
hahaha 5 dagen werken en 2 dagen vrij is inderdaad ontwikkeld in de westerse wereld... in hele werelddelen werken ze gewoon 12 uur per dag 7 dagen per werk :)

persoonlijk werk ik zoveel mogelijk, alle extra uurtjes naar vrije tijd en vervolgens 2-3 maanden per jaar op vakantie.

• curry684

curry684

ixl85 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:37:
[...]

Nou.................. 8)7 leg uit dan! :X
Nou jij bent degene die net doet alsof een hele dag verpest is als je ook maar een minuut hebt gewerkt. Het is niet zo dat je 5 van de 7 dagen per week werkt en 2 dagen rust hebt, je werkt 40 van de 168 uur per week, slaapt er 40 tot 60, en hebt er dan nog volgens simpele basisschoolwiskunde een stuk of 80 uur per week, oftewel zowat de helft, over voor muziek maken en andere vrijetijdsdingen. Nounou, wat hebben we het slecht, zeker als je bedenkt dat het 100 jaar geleden hier en op dit moment all over the world nog gewoon normaal was om 7 dagen per week 12 uur te werken. Dan mag je klagen over vrije tijd.

Reistijd is een vrijwillige keuze die je zelf aangaat, niemand die je tegenhoudt om een baan te zoeken op 5 minuten fietsen of als die er niet is om voor jezelf te beginnen. Dat laatste is wel slecht voor je vrije tijd overigens kan ik je uit ervaring beloven.

[ Voor 14% gewijzigd door curry684 op 13-03-2008 23:17 ]

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 23:13
Reistijd is geen vrijwillige keuze.. helaas is in Noord Limburg de betere IT-baan ver te zoeken (lees: niet aanwezig) en ben je snel aangewezen op hi-tech omgevingen zoals Eindhoven (oa).

En dan hoor je je gemeente roepen waarom er veel forens-verkeer is en ze graag willen dat men in de gemeente werkt en woont.... ik zou er voor tekenen... zorg maar eerst voor goede (IT) bedrijven ;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

NielsTn schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 00:03:
Reistijd is geen vrijwillige keuze.. helaas is in Noord Limburg de betere IT-baan ver te zoeken (lees: niet aanwezig) en ben je snel aangewezen op hi-tech omgevingen zoals Eindhoven (oa).
Opeens heb je het... je gaat verhuizen.

Als je dat niet wilt, fine, maar zeur dan niet dat reistijd geen vrijwillige keuze is, want je kiest ervoor om niet te verhuizen. Sowieso, wie wil er nou in Limbo-land wonen :+

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 14-03-2008 00:23 ]

• ixl85
curry684 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 23:16:
[...]

Nou jij bent degene die net doet alsof een hele dag verpest is als je ook maar een minuut hebt gewerkt. Het is niet zo dat je 5 van de 7 dagen per week werkt en 2 dagen rust hebt, je werkt 40 van de 168 uur per week, slaapt er 40 tot 60, en hebt er dan nog volgens simpele basisschoolwiskunde een stuk of 80 uur per week, oftewel zowat de helft, over voor muziek maken en andere vrijetijdsdingen. Nounou, wat hebben we het slecht, zeker als je bedenkt dat het 100 jaar geleden hier en op dit moment all over the world nog gewoon normaal was om 7 dagen per week 12 uur te werken. Dan mag je klagen over vrije tijd.

Reistijd is een vrijwillige keuze die je zelf aangaat, niemand die je tegenhoudt om een baan te zoeken op 5 minuten fietsen of als die er niet is om voor jezelf te beginnen. Dat laatste is wel slecht voor je vrije tijd overigens kan ik je uit ervaring beloven.
Ow, doe ik dat? :X
Nee, ik zeg dat ik andere dingen belangrijker vind.
Maargoed, over je berekening:
vanaf 00:00
Slapen 7 uur, opstaan enz 0.45. Reizen 0.45. Werken + pauze 9, reizen 0.45
Thuis komen, eten afwassen (misschien boodschappen) 1 of 1.5
Hierbij reken ik nog 1 uur extra slapen (van 2300 tot 0000) omdat 8 uur slapen een minimum is om je brein op het zelfde niveau te houden.
Komen we op 4 uur vrijetijd als we geen boodschappen doen. (waarin je ook nog moet tandenpoetsen enz :+)
Whoeeeei!
Stel je voor dat je dan je fiets nog moet maken, je auto moet wassen of kinderen hebt. :'(
Ik weet niet hoor, maar in mijn ogen leef je dan om te werken.
4*5 werkdagen is 20uur in een normale week.
Weekeind = 24*2-16 (slaap, dan hebben we het niet eens over de andere dingen)
Kom ik uit op het fantastische getal van 52 uur speelkwartier. (in princiepe je weekeind zonder slaap)

Ik zeg niet dat we het slecht hebben, slecht is heel wat anders. In mijn ogen is er meer dan werken in deze wereld. Stel je de vraag eens waarom je werkt? Voor geld, om je leven te onderhouden...
Waarom? (even kort door de bocht) Omdat je anders een pauper word en je huis uit gezet word.
Nouja, so much for freedom ej?
Mijn werk is btw echt fantastisch omdat je vaak kan doen wat je wilt, maar de creatieve input moet ook ergens vandaan komen. Vaak komt die niet als je op kantoor zit.
Buiten dat gedeelte is iedereen zo druk bezig met zichzelf en zn werk dat heel de maatschappij daar naar leeft. Mensen staan niet stil bij zichzelf, geestelijke ontwikkeling enz word geen tijd voor genomen en dat heeft veel te maken met de hoeveelheid werk/stress die mensen ervaren. Dat was mn punt.... Werken zal ik wel doen hoor :+

• curry684

curry684

NielsTn schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 00:03:
Ik heb een bedrijf in Eindhoven en 1 medewerker uit noordoost-Limburg die daar perfect tevreden mee is (50 minuten reistijd single trip oid) en een waarschijnlijk-toekomstige medewerker uit dezelfde omgeving die nu al heeft aangegeven dat ie op termijn van zins is naar (omgeving) Eindhoven te verhuizen. Perfecte illustratie van dat dit soort dingen keuzes zijn :)

Ik heb bovendien geen probleem met thuiswerken en flexibele werktijden tot op redelijke hoogte en biedt daarvoor ook alle benodigde faciliteiten zoals laptop en VPN. Als iemand op donderdag een baaldag heeft en die uren liever zaterdag thuis invult zal dat mij in goed overleg worst zijn zolang het geen projecten in gevaar brengt en niet wekelijks gebeurt. Ook je werkgeverkeuze draagt dus bij in je vrijetijdsplanning.
ixl85 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 01:07:
[...]

Kom ik uit op het fantastische getal van 52 uur speelkwartier. (in princiepe je weekeind zonder slaap)
Dat is dus 52 uur volstrekt gefilterd van alle standaardklusjes en alles, dus nog steeds meer tijd dan je aan je werk spendeert. Wat klaag je nu eigenlijk? :?
Ik zeg niet dat we het slecht hebben, slecht is heel wat anders. In mijn ogen is er meer dan werken in deze wereld. Stel je de vraag eens waarom je werkt? Voor geld, om je leven te onderhouden...
Waarom? (even kort door de bocht) Omdat je anders een pauper word en je huis uit gezet word.
Nouja, so much for freedom ej?
Je kunt er ook voor kiezen in een 2-kamerappartementje in Terneuzen te gaan wonen. Blijkbaar echter heeft jouw gekozen levensstijl bepaalde consequenties die jouw keuzemogelijkheden qua werk limiteren.

[ Voor 29% gewijzigd door curry684 op 14-03-2008 01:20 ]

• ixl85
curry684 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 01:17:
[...]
Dat is dus 52 uur volstrekt gefilterd van alle standaardklusjes en alles, dus nog steeds meer tijd dan je aan je werk spendeert. Wat klaag je nu eigenlijk? :?

[...]

Je kunt er ook voor kiezen in een 2-kamerappartementje in Terneuzen te gaan wonen. Blijkbaar echter heeft jouw gekozen levensstijl bepaalde consequenties die jouw keuzemogelijkheden qua werk limiteren.
Klopt (nouja, keuze is een groot woord, het is niet alsof je veel keuze hebt). Wat ik "klaag" is dat je veel moet werken/moet verdienen om vrij te raken van de regels die je binden.
Dat vind ik nou jammer. Punt
[edit]Ow, aangezien de banen die veel verdienen vaak ook oersaai zijn kies ik voor een vrijere aanpak.
Ken ook mensen uit mn directe omgeving die (imo) met alle verkeerde redenen een studie zijn gaan doen "Omdat het veel verdient" mhhz :? )

[ Voor 14% gewijzigd door ixl85 op 14-03-2008 01:40 ]

Verwijderd

Ik werk ook veertig uur per week en niet meer thuis doe ik me eigen dingetjes (eigen bedrijfje in de ICT)
dus ja het blijft bij mij 40 uur maar je bepaalt ook meestal zelf of je nog verder gaat thuis.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 21:42

zomertje

Barisax knorretje

Het jammere is dat de gemiddelde werkgever toch het liefst wil dat je op maandag t/m vrijdag tussen half 9 en 5 aanwezig bent op kantoor. Thuiswerken is lang niet altijd gewenst en flexibele werktijden beperken zich tot eerder of later beginnen maar je moet toch op kantoor je uren komen maken.

Ik wil uiteindelijk naar een manier van werken waarbij ik echt zelf kan bepalen hoe laat ik begin, of ik de ene dag 10 uur maak en de ander dag 6 en niet elke keer naar dat kantoor te moeten. Laptop in de tuin zeg maar :) Werken vind ik dus niet het probleem, maar dat verplichte patroon gaat me nu al vervelen.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 08:10
Ikzelf ben al bijna 1,5 jaar werkzaam in de IT maar ik kan er nog veel naast doen.
Ik fitness 3x in de week, ben bezig met MCSE studie.
En daarnaast kan ik nog uitgaan en sleutelen aan me auto etc, oftewel zat tijd om er nog vanalles omheen te kunnen doen.

[ Voor 23% gewijzigd door Hari-Bo op 14-03-2008 08:49 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
Ik werk sinds '89 als software ontwikkelaar en lange tijd was 40 uur in de sector een must, ook toen ATV zijn intrede deed. Maar vandaag de dag is parttime werken zelfs in de detachering beslist mogelijk (maar wellicht nog niet zo ingeburgerd als in andere sectoren). Zelf ben ik ook parttime gedetacheerd, en zou niet meer terug willen naar 40!

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Om meer 'vrije' tijd de krijgen ben ik naar een andere sector gestapt.
Ik werk nu in een ziekenhuis en heb daardoor een keurige 36-urige werkweek,
en kan mijn werk dag zelf in plannen en overwerk is tijd voor tijd
We hebben een aanwezigheidswindow tussen 7:00 en 18:00. Momenteel kom ik om half 10 binnen en ga rond half zes weer weg.
Zo kan ik elke dag mijn dochtertje naar school brengen.

[ Voor 4% gewijzigd door Deviator79 op 14-03-2008 15:39 ]

- Maar je maakt wel wat mee! -

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:44
zomertje schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 08:17:
Het jammere is dat de gemiddelde werkgever toch het liefst wil dat je op maandag t/m vrijdag tussen half 9 en 5 aanwezig bent op kantoor. Thuiswerken is lang niet altijd gewenst en flexibele werktijden beperken zich tot eerder of later beginnen maar je moet toch op kantoor je uren komen maken.

Ik wil uiteindelijk naar een manier van werken waarbij ik echt zelf kan bepalen hoe laat ik begin, of ik de ene dag 10 uur maak en de ander dag 6 en niet elke keer naar dat kantoor te moeten. Laptop in de tuin zeg maar :) Werken vind ik dus niet het probleem, maar dat verplichte patroon gaat me nu al vervelen.
Als je dat gevonden hebt, contacteer me dan A.S.A.P., ik doe mee ;)

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:08

defiant

Moderator General Chat
Flexibiliteit staat bij mij ook hoger aangeschreven dan alleen maar meer vrije tijd, door meer je eigen hand kunnen hebben om je eigen werk en prive tijd te kunnen regisseren schep je vaak een betere balans, doordat je niet je priveleven geheel moet af stemmen op je werk.

Maar:
ixl85 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 01:37:
Wat ik "klaag" is dat je veel moet werken/moet verdienen om vrij te raken van de regels die je binden.
Dat is inderdaad een waarheid als een koe, zelf je werktijden bepalen of thuiswerken is nog steeds zeer uitzonderlijk, wat moet worden bedongen door of je skills of je positie binnen een bedrijf maar dat is vaak ook geen garantie, het wordt zelden normaal aangeboden (tenzij het natuurlijk gaat over overuren).

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Taigu
  • Laatst online: 18-11 14:47
phobosdeimos schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:33:
[...]

Als je dat gevonden hebt, contacteer me dan A.S.A.P., ik doe mee ;)
Freelance, of een dermate positie binnen een organisatie verwerven dat je je eigen tijd in kunt delen (management/directie).

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ja, dan heb je veel vrije tijd :D

https://fgheysels.github.io/

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
Deviator79 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:36:
Om meer 'vrije' tijd de krijgen ben ik naar een andere sector gestapt.
Ik werk nu in een ziekenhuis en heb daardoor een keurige 36-urige werkweek,
en kan mijn werk dag zelf in plannen en overwerk is tijd voor tijd
We hebben een aanwezigheidswindow tussen 7:00 en 18:00. Momenteel kom ik om half 10 binnen en ga rond half zes weer weg.
Zo kan ik elke dag mijn dochtertje naar school brengen.
Collega van me (Developer) werkt ook gewoon 36-uur, dat is bij bedrijven echt wel bespreekbaar, je verdient gewoon evenredig minder.

https://niels.nu

• w3rd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-09 14:26
Zelf werk ik 40 uur in de week (9 uur per dag aanwezig omdat ik graag 1 uur pauze per dag wilde).
08.30 - 17.30 ben ik dus aanwezig op mijn werk. Daarnaast MCSA traject wat ik vooral thuis doe en per exam 3-4 dagen bij New Horizons WalkIn. Bij mij is IT altijd een hobby geweest, ik heb dus van mijn hobby mijn werk gemaakt en vind het niet erg een deel van mijn vrije tijd aan studie op te offeren.

Ik werk bij een ISP en het kan best wel eens voorkomen dat er overuren worden gemaakt.
Desondanks genoeg vrije tijd over voor een goed sociaal leven.

Verwijderd

buddhole schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 18:54:
[...]

Freelance, of een dermate positie binnen een organisatie verwerven dat je je eigen tijd in kunt delen (management/directie).
Yeah, bij het management is het een grote speeltuin. Mijn vader is manager van een ploeg van ongeveeer 400 mensen, verdeeld over 3 BV's en ik kan je zeggen dat hij elke dag van 8:30 tot 19:00 uur op kantoor hangt, regelmatig op zondag en dan laat ik besprekingen met andere bedrijven, Uneto en andere organisaties nog buiten beschouwing. Thuis is hij na thuiskomst ook nog meer dan eens bezig met werk.

Dat is zijn eigen keuze, maar we plukken er thuis de luxe vruchten van, maar ga me niet vertellen dat je bij het management zelf maar een beetje kan aanklooien.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2008 17:58 ]

• Taigu
  • Laatst online: 18-11 14:47
^^ Ik doel op je eigen tijd meer in kunnen delen en makelijker kunt thuiswerken. Dat jij er aanklooien van maakt is je eigen visie. Ik kan starten en stoppen met mijn werkdag wanneer ik dat wil, als ik maar resultaat oplever, dat geef ik ermee aan.
whoami schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 19:03:
[...]

Ja, dan heb je veel vrije tijd :D
Zie boven. Indelen is makkelijker. Je hebt niet meer.

[ Voor 43% gewijzigd door Taigu op 15-03-2008 21:24 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

buddhole schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 21:22:
^^ Ik doel op je eigen tijd meer in kunnen delen en makelijker kunt thuiswerken. Dat jij er aanklooien van maakt is je eigen visie. Ik kan starten en stoppen met mijn werkdag wanneer ik dat wil, als ik maar resultaat oplever, dat geef ik ermee aan.
Heb je het dan over free lancen of over management? Ik kan mijn mensen niet managen als ik thuis zit en zij op kantoor. Ik kan niet bepaald zeggen dat een management positie meer vrije tijd geeft. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Ik zie hier norgal eens het thuiswerken langskomen. Wij zijn een klein bedrijf en telewerken volledig. We hebben niet eens een pand. Collega van mij is wel eens in het buitenland (wegens buitenlandse vrouw op bezoek bij haar ouders aan de andere kant van de wereld) en kan daar dan prima doorwerken. Thuiswerken is zeeer flexibel en productief (in ieder geval bij ons wel). Echter is het nogal moeilijk om mensen te vinden die dat dus echt willen. Iedereen roept...aaah at zou ik ook wel willen en als we op zoek zijn naar mensen deinsen mensen toch weer beetje terug. Wat is dat toch? We moeten nog steeds zoeken blijkbaar.

We onwtikkelen maatwerksoftware voor bedrijven en dat is zeer goed thuis te doen. Regelmatig zitten we bij elkaar of bij de klant voor overleg. Maar als je thuis werkt kun je perfect je eigen tijd indelen. Ik houd zelf de boel een beetje in de gaten (dat heet managen) wat er die week steeds is gepresteerd. Maar of iemand nu om 6 uur of 10 uur begint, de ene dag 10 uur en de andere dag 6 uur werkt geen probleem. En het mooie is geen reistijd en dus extra vrije tijd :)

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

@doemaarwat: ik vind dat niet zo gek. Het is al tientalle jaren (wel honderden?) gebruikelijk dat men 's ochtends naar het werk gaat en 's avonds terug naar huis. Tegenwoordig worden er zelfs geen woonwijken meer gebouwd zonder dat er industrieterrein is, en dat is voor een deel maar goed ook want veel bedrijven wil je niet in je achtertuin.

Echter in de dienstensector valt heel veel thuis te werken, wordt nog weinig gedaan. Ik denk vooral omdat veel mensen de verleiding gewoon niet aankunnen. Het zit er zo hard ingestampt dat thuis gelijk staat aan 'vrij zijn' dat dat conflicten oplevert.

Ik heb zelf ook een bedrijf en ben volledig flexibel tot op zekere hoogte. Voor een aantal klanten doe ik ook een storingsdienst en heb al maar wat vaak afspraken met vrienden af moeten zeggen omdat ik een probleem op moest lossen. Maar dat is voor mij part of the job.

Af en toe heb ik een klus op locatie en dan zit ik een paar weken op een kantoor, maar het is voor mij vaak nauwelijks te bevatten wat precies de meerwaarde is. Natuurlijk heb je directere communicatie en meer omgang, maar het is nu niet zo dat ik zit te wachten op aanspraak ofzo. De meeste projecten waar ik dan aan werk hebben een goede planning, waardoor er vooraf al duidelijk is welke knelpunten er kunnen zijn. Het is hooguit voor mensen die veel vragen hebben een uitkomst omdat ze de head developers direct kunnen storen, maar daar ben ik natuurlijk niet mee geholpen ;) .
curry684 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 01:17:
Ik heb bovendien geen probleem met thuiswerken en flexibele werktijden tot op redelijke hoogte en biedt daarvoor ook alle benodigde faciliteiten zoals laptop en VPN. Als iemand op donderdag een baaldag heeft en die uren liever zaterdag thuis invult zal dat mij in goed overleg worst zijn zolang het geen projecten in gevaar brengt en niet wekelijks gebeurt. Ook je werkgeverkeuze draagt dus bij in je vrijetijdsplanning.a werk limiteren.
Dit typeert dus precies het probleem wat je als werknemer hebt. Natuurlijk heb je de keuze maar uiteindelijk blijf je voor iemand een pionnetje, en als die persoon besluit dat jij deze week aan project X gaat werken dan dit er niet veel anders op. Ik doe er zelf ook aan mee en dat is gewoon waar je voor kiest als werknemer zijnde, je hebt aan de ene kant minder verantwoordelijkheden (en misschien zorgen) maar aan de andere kant ben je slechts een schakel (en dat hoeft niet verkeerd te zijn).

Ik denk dat je bij werkgevers 'veel vrijheid' wel kan vergeten. Er is altijd wel een restrictie en ook heel typisch dat er bij veel bedrijven een chronisch overschot aan werk is waardoor men überhaupt nooit vrij kan nemen.

En sowieso werkt men in de ICT veel meer op projectbasis. Vakkenvullen kan je elk uur van de dag doen en vereist - in principe - 0 uur voorbereiden, behalve dat er goederen binnen moeten zijn. Als je een functie hebt binnen een project dan moet jouw deel gewoon binnen een bepaalde termijn zijn vervuld. En dan is beschikbaarheid heel belangrijk en dat men ook weet wanneer iemand aanwezig is. Het heeft ook sterk met de bedrijfscultuur te maken.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Confusion
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

LauPro schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 03:08:
Natuurlijk heb je directere communicatie en meer omgang, maar het is nu niet zo dat ik zit te wachten op aanspraak ofzo.
Er is ook geen bedrijf die je bij hen of de klant op kantoor wil hebben in de verwachting of hoop dat jij het werk daar leuker vind. Men denkt dat het beter werk oplevert. ;)

Ik denk dat dat inderdaad zo is: ik merk dat het veel productiever is wanneer ik me om kan draaien om even met een collega te overleggen, dan wanneer ik hetzelfde overleg per mail/IM of zelfs telefonisch doe. Voor contact met een klant geldt hetzelfde: er heen kunnen lopen beats mail/IM of telefonisch contact.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

LauPro schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 03:08:
Ik denk dat je bij werkgevers 'veel vrijheid' wel kan vergeten. Er is altijd wel een restrictie en ook heel typisch dat er bij veel bedrijven een chronisch overschot aan werk is waardoor men überhaupt nooit vrij kan nemen.
Zo zou je het kunnen zien. Of het komt gewoon omdat gekwalificeerd personeel niet goed is te vinden. Wij hebben ook al een half jaar vacatures open staan. Er zijn wel een zooi langsgeweest, maar afgezien van een Spanjaard die uiteindelijk toch bij Guerilla wilde werken en een Belg die eigenlijk toch niet naar Nederland wilde komen was het niveau om te huilen.

Overigens zou ik hier best een dagje thuis kunnen werken, maar erg praktisch is het niet (naast de 200GB aan projectdata en een Xbox 360 en PS3 devkit die ik nodig heb), aangezien ik behoorlijk veel communiceer met m'n collega's / baas.

(Dus, als er nog iemand een baan in de gamedevelopment ambiëert en enigszins verstand van zaken heeft, mail me :P)

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 08-04-2008 11:15 ]

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Confusion schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 08:42:
Er is ook geen bedrijf die je bij hen of de klant op kantoor wil hebben in de verwachting of hoop dat jij het werk daar leuker vind. Men denkt dat het beter werk oplevert. ;)

Ik denk dat dat inderdaad zo is: ik merk dat het veel productiever is wanneer ik me om kan draaien om even met een collega te overleggen, dan wanneer ik hetzelfde overleg per mail/IM of zelfs telefonisch doe. Voor contact met een klant geldt hetzelfde: er heen kunnen lopen beats mail/IM of telefonisch contact.
Ik zei het misschien wat cru, natuurlijk is het handig om direct overleg te hebben. Maar het zit hem ook een beetje in de structuur waarin gewerkt wordt zoals ik al zei, in ieder geval. Op het moment dat de taken zijn verdeeld en iedereen in een project zijn gang kan gaan is - in mijn optiek - elk overleg alleen maar een vorm van storing van het bedrijfsproces - dit ligt natuurlijk aan het type werk, een support medewerker of een brainstormteam moeten juist veel overleggen.
.oisyn schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:10:
Zo zou je het kunnen zien. Of het komt gewoon omdat gekwalificeerd personeel niet goed is te vinden. Wij hebben ook al een half jaar vacatures open staan. Er zijn wel een zooi langsgeweest, maar afgezien van een Spanjaard die uiteindelijk toch bij Guerilla wilde werken en een Belg die eigenlijk toch niet naar Nederland wilde komen was het niveau om te huilen.
Hehe, het is een combinatie van denk ik. Iemand die net is afgestudeerd daar zijn bedrijven zuinig op, laten ze niet snel gaan. Je moet gewoon als een bedrijf slim zijn en niet zomaar een vacature openzetten en vervolgens achterover gaan leunen (al hoewel ik me posts kan herinneren dat jullie wel wat meer hadden gedaan dan dat).
Overigens zou ik hier best een dagje thuis kunnen werken, maar erg praktisch is het niet (naast de 200GB aan projectdata en een Xbox 360 en PS3 devkit die ik nodig heb), aangezien ik behoorlijk veel communiceer met m'n collega's / baas.
In jouw geval is het dan vrij specifiek omdat je gebonden bent aan je platform. Maar mocht je voor langere periodes thuis willen werken is daar ook vast wel een oplossing voor.

Die afweging dat een goede combinatie is moet iedereen voor zichzelf afwegen. Veel mensen met een gezin bijvoorbeeld ervaren het als niet prettig om thuis te werken ivm concentratie bijv..

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:03:
Ja, maar je hebt in een werkweek wel 50% meer vrije dagen (3 ipv 2) dus dat is geen verkeerde deal. En bruto 20% minder is netto vaak maar 15 % minder.

Ik werk trouwens 4x9 is 36 uur en krijg gewoon 100% betaald. :)

Verwijderd

LauPro schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:50:
[...]
Ik zei het misschien wat cru, natuurlijk is het handig om direct overleg te hebben. Maar het zit hem ook een beetje in de structuur waarin gewerkt wordt zoals ik al zei, in ieder geval. Op het moment dat de taken zijn verdeeld en iedereen in een project zijn gang kan gaan is - in mijn optiek - elk overleg alleen maar een vorm van storing van het bedrijfsproces - dit ligt natuurlijk aan het type werk, een support medewerker of een brainstormteam moeten juist veel overleggen.
In de ICT werk je vaak (zo niet altijd) samen in projectgroepen. Samenwerken is m.i. heel wat meer dan taken verdelen en alsnog individueel aan de slag gaan. Mijn ervaring is dan ook dat thuiswerken heel slecht werkt omdat de onderlinge communicatie naadje is. Zoals eerder al genoemd is naar je collega lopen (of je omdraaien) en ff vijf minuutjes overleggen vele malen effectiever dan kwartier chatten (of meer).
Pagina: 1