Beste allemaal,
Ik ben voor een website bezig met een klein cms systeem, en probeer op die moment mijn linkpartnersysteem aan te passen via een adminpanel. Ik heb 3 opties:
- Linkpartners wijzigen
- Linkpartners verwijderen
- Linkpartners toevoegen.
De links staan in een mysql database. En nu heb ik over het Linkpartners wijzigen een vraag.
Ik heb een form gemaakt waarin je eerst de link die je wilt wijzigen selecteerd, daarna voer je een nieuwe naam en link in en je drukt op opslaan. Daaronder zie je de huidige linkpartners staan.
Dit werkt naar behoren.
Maar nu wilde ik het zo maken dat als je de linkpartner selecteerd dat je bij naam en link gelijk de huidige naam en link ziet staan van de desbetreffende linkpartner en dit lukt me niet.
Hieronder mijn script:
Ik heb al verscheidene dingen geprobeerd maar ik kom er niet uit.
Hopelijk heeft iemand het juiste antwoord op mijn vraag.
Ik ben voor een website bezig met een klein cms systeem, en probeer op die moment mijn linkpartnersysteem aan te passen via een adminpanel. Ik heb 3 opties:
- Linkpartners wijzigen
- Linkpartners verwijderen
- Linkpartners toevoegen.
De links staan in een mysql database. En nu heb ik over het Linkpartners wijzigen een vraag.
Ik heb een form gemaakt waarin je eerst de link die je wilt wijzigen selecteerd, daarna voer je een nieuwe naam en link in en je drukt op opslaan. Daaronder zie je de huidige linkpartners staan.
Dit werkt naar behoren.
Maar nu wilde ik het zo maken dat als je de linkpartner selecteerd dat je bij naam en link gelijk de huidige naam en link ziet staan van de desbetreffende linkpartner en dit lukt me niet.
Hieronder mijn script:
PHP: wijzig.php
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
| <form enctype="multipart/form-data" action="wijzig1.php" method="POST"> <label>Selecteer een Linkpartner:</label> <select name="id" > <?php include "../config.php"; //verbinding maken $query = "SELECT * FROM `links` ORDER BY id"; //query is aangemaakt $sql = mysql_query($query) or die ( mysql_error( ) ); //query is uitgevoerd while($record = mysql_fetch_object($sql)){ echo"<option value='".$record->id."'>".$record->naam."</option>"; } ?> </select> <br> <br> <p> <label>Nieuwe link:</label><br /> <input type="text" size="50" name="link"> </p> <label>Nieuwe naam:</label> <input type="text" size="55" name="name"> <br /> <br> <input type="submit" name="edit" value="Wijzig"></form> <br> <? include "../config.php"; //verbinding maken if(isset($_POST['edit'])) { $sid = ''.($_POST['id']).''; $ssrc = ''.($_POST['link']).''; $sname = ''.$_POST['name'].''; mysql_query("UPDATE links SET naam= '$sname', hyperlink= '$ssrc' WHERE id= '$sid'") or die (mysql_error()); echo 'De linkpartner is gewijzigd!<br>'; } ?> <br> <Br> <div id="updates" class="boxed"> <h2 class="title">Recente Linkpartners </h2> <div class="content"> <ul> <?php include "config.php"; //verbinding maken $query = "SELECT * FROM `links` ORDER BY 'id'"; //query is aangemaakt $sql = mysql_query($query) or die ( mysql_error( ) ); //query is uitgevoerd echo"<ul>"; while($record = mysql_fetch_object($sql)){ echo"<li><a href=".$record->hyperlink.">".$record->naam."</a></li>"; } mysql_close(); ?> |
Ik heb al verscheidene dingen geprobeerd maar ik kom er niet uit.
Hopelijk heeft iemand het juiste antwoord op mijn vraag.