Domeinnamen annuleren binnen 7 dagen? Hoe zit dit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142652

Topicstarter
Ik heb maandag (twee dagen geleden) twee domeinnamen gekocht bij een bedrijf dat ik verder niet zal noemen. Deze domeinnamen zijn particulier aangeschaft.

Nu heb ik deze achteraf helemaal niet nodig en wil ik deze bestelling dus annuleren. De domeinnamen zijn al actief en kan ik dus al gebruiken.

Ik heb in hun algemene voorwaarden gekeken of hier iets over staat. Nu staat er het volgende:
5.5 Indien de Overeenkomst betrekking heeft op de levering van een zaak en de artikelen 7:46a BW en verder van toepassing zijn, heeft de Klant het recht om de Overeenkomst binnen zeven werkdagen na ontvangst van de zaak schriftelijk of elektronisch per e-mail kosteloos te ontbinden. De Klant dient de ontvangen zaak alsdan ongebruikt, onbeschadigd, in originele staat en in de originele verpakking aan [bedrijf] terug te leveren. De rechtstreeks aan de teruglevering verbonden kosten, verzendkosten daaronder begrepen, komen voor rekening van de Klant.
Ik heb hun een mailtje gestuurd met de vraag deze domeinen te annuleren maar kreeg het volgende terug:
Beste [naam]

Het is helaas niet meer mogelijk om de domeinen te annuleren.
U heeft ze namelijk al geregistreerd (geactiveerd).
Ik heb ze inderdaad in het administratiepaneel geactiveerd.

In principe zijn de domeinnamen daardoor niet meer in originele staat.

Nu werk ik zelf in de elektronische detailhandel en nu weet ik dat particulieren het recht hebben om altijd het product, zonder opgaaf van reden, te retourneren.

Heb ik het recht om deze domeinnamen te annuleren zonder deze te betalen of is dit een verloren zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-06 16:54

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik zou zeggen dat je pech hebt en die 20 euro oid gewoon moet betalen. Je hebt het hier niet echt over een product maar eerder over een dienst. Maar de kosten voor het domein zijn gemaakt en door het 'terug te geven' kan het niet opeens wel aan iemand anders verkocht worden zoals bij bijv. een wasmachine.
Verder wel interessant wat men er van vind maar ik denk dat je gewoon moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik maak er ook niet zo een probleem van hoor, ben alleen benieuwd wie er nou in zijn recht staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-06 19:39
Ik denk dat er hier sprake is van maatwerk, waardoor annuleren niet mogelijk is. De algemene voorwaarden van het bedrijf zullen wel copy/paste werk zijn, want ik heb nog nooit 'n domeinnaam in 'n verpakking zien zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 17:21

Foamy

Fulltime prutser

T_E_O schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:11:
Ik denk dat er hier sprake is van maatwerk, waardoor annuleren niet mogelijk is. De algemene voorwaarden van het bedrijf zullen wel copy/paste werk zijn, want ik heb nog nooit 'n domeinnaam in 'n verpakking zien zitten.
Dat is meestal waar het wel op neerkomt bij de registratie van een domeinnaam. Al verkoopt de desbetreffende toko nog zo'n standaard-pakket, door de specifieke opgave van de gewenste domeinnaam word het een gevalletje maatwerk, en kun je fluiten naar je centen... :)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Anoniem: 142652 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:52:
[..]
Nu werk ik zelf in de elektronische detailhandel en nu weet ik dat particulieren het recht hebben om altijd het product, zonder opgaaf van reden, te retourneren.

Heb ik het recht om deze domeinnamen te annuleren zonder deze te betalen of is dit een verloren zaak?
Ik weet niet waar je werkt, maar dat ze op jouw werk dit zo hanteren is service, en zeker geen recht van een particulier (wel als het gaat om koop op afstand, en dan binnen 8 werkdagen na ontvangst).

Aangezien een domeinnaam uniek is, valt het onder maatwerk, en is dus niet weer te verkopen. Overigens ben je niet echt eigenaar van een domeinnaam, betaal je niet, is het einde domein. Het gaat niet om een product wat je weer netjes kan inpakken en terug kan sturen/brengen.

Op die manier zou menig bedrijf door concurenten behoorlijk de nek om gedaan kunnen worden. Regel diverse unieke dingen die gemaakt moeten worden, en blaas de boel af op het moment dat je het hebt.

Kort samengevat: Verloren zaak :P

Misschien wil iemand het wel overnemen van je als het leuke domeintjes zijn. Dat is dan wel de enige optie die je hebt.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor jullie berichten, uiteraard betaal ik ze gewoon en heb ik ze te koop gezet... wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255578

Om welke domeinnamen gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Anoniem: 142652 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:00:
Ja ik maak er ook niet zo een probleem van hoor, ben alleen benieuwd wie er nou in zijn recht staat :)
Het lijkt me heel redelijk om domeinnamen niet te kunnen "teruggeven". ICAN geeft wel een paar dagen opheffingstermijn, waar domeinkapers graag gebruik van maken.
In Nederland lijkt een domeinnaam me te vallen onder dezelfde categorie als telefoonabonnementen en reizen, daar heb je ook geen 7 dagen teruggeefgarantie.
Pagina: 1