Ik heb maandag (twee dagen geleden) twee domeinnamen gekocht bij een bedrijf dat ik verder niet zal noemen. Deze domeinnamen zijn particulier aangeschaft.
Nu heb ik deze achteraf helemaal niet nodig en wil ik deze bestelling dus annuleren. De domeinnamen zijn al actief en kan ik dus al gebruiken.
Ik heb in hun algemene voorwaarden gekeken of hier iets over staat. Nu staat er het volgende:
In principe zijn de domeinnamen daardoor niet meer in originele staat.
Nu werk ik zelf in de elektronische detailhandel en nu weet ik dat particulieren het recht hebben om altijd het product, zonder opgaaf van reden, te retourneren.
Heb ik het recht om deze domeinnamen te annuleren zonder deze te betalen of is dit een verloren zaak?
Nu heb ik deze achteraf helemaal niet nodig en wil ik deze bestelling dus annuleren. De domeinnamen zijn al actief en kan ik dus al gebruiken.
Ik heb in hun algemene voorwaarden gekeken of hier iets over staat. Nu staat er het volgende:
Ik heb hun een mailtje gestuurd met de vraag deze domeinen te annuleren maar kreeg het volgende terug:5.5 Indien de Overeenkomst betrekking heeft op de levering van een zaak en de artikelen 7:46a BW en verder van toepassing zijn, heeft de Klant het recht om de Overeenkomst binnen zeven werkdagen na ontvangst van de zaak schriftelijk of elektronisch per e-mail kosteloos te ontbinden. De Klant dient de ontvangen zaak alsdan ongebruikt, onbeschadigd, in originele staat en in de originele verpakking aan [bedrijf] terug te leveren. De rechtstreeks aan de teruglevering verbonden kosten, verzendkosten daaronder begrepen, komen voor rekening van de Klant.
Ik heb ze inderdaad in het administratiepaneel geactiveerd.Beste [naam]
Het is helaas niet meer mogelijk om de domeinen te annuleren.
U heeft ze namelijk al geregistreerd (geactiveerd).
In principe zijn de domeinnamen daardoor niet meer in originele staat.
Nu werk ik zelf in de elektronische detailhandel en nu weet ik dat particulieren het recht hebben om altijd het product, zonder opgaaf van reden, te retourneren.
Heb ik het recht om deze domeinnamen te annuleren zonder deze te betalen of is dit een verloren zaak?