NETGEAR DG834 ADSL Firewall Router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We gebruiken Zakelijk ADSL van KPN. Daarbij wordt een Speedtouch 780 modem geleverd. Dat ding is moeilijk te dresseren en ook niet bepaald foutvrij. Daarover heb ik al meerdere berichten geplaatst. Heb ook al meerdere keren contact gehad met de helpdesk van KPN en ook die geven aan dat het geen toppertje is. Ze raden me aan om het ding als 'bridge' te configureren en zelf een routertje tussen modem en netwerk te hangen.
Nu heb ik in het verleden wel goede ervaringen met routers van Netgear gehad, dus eens kijken wat die in de aanbieding hebben. Bovenstaand apparaat combineert dus een router met modem en firewall. Vraag is alleen even of dit ding ook gaat werken met Zakelijk ADSL en of het een fatsoenlijk apparaat is?
Iemand die iets kan vertellen over de NETGEAR DG834 ADSL Firewall Router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:51:

Iemand die iets kan vertellen over de NETGEAR DG834 ADSL Firewall Router?
Gewoon een Netgear router zonder ADSL modem ertussen hangen.
Er is geen verschil tussel particulier ADSl en zakelijk ADSL tenzij je SDSL hebt liggen.

Of die Speedtoucht 780 ertussen uit en dan NETGEAR DG834 ADSL aansluiten op je isra punt.

[ Voor 11% gewijzigd door aReaRe op 12-03-2008 15:28 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aReaRe schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:27:
[...]
Er is geen verschil tussel particulier ADSl en zakelijk ADSL tenzij je SDSL hebt liggen.
offtopic:
wie had het over particulier adsl? en ja dat is er wel

je zal een keuze moeten maken tussen adsl via je Speedtouch modem je netgear router in of adsl direct aan je netgear modemrouter gekoppeld. De overweging hangt hierbij op of je koopt een duurder apparaat (koop je slechts een router of een modemrouter) of je hebt een sneller modem (in mijn beleving zijn speedtouch modems hier en daar redelijk traag)

Qua instellingen kan het allebei iig