Hallo,
Afgelopen zaterdag zijn vier servers in ons netwerk herstart, allemaal Windows Server 2003, waarvan 3 SQL 2000 Servers en een fileserver.In de event-log kom ik de volgende meldingen tegen (deze meldingen zie ik terug op alle vier de servers). Wat hier onder volgens mij staat is dat de Administrator account de server heeft herstart, maar ik lig dan lekker te slapen
, ook heb ik gecheckt of er scriptjes actief zijn,maar dit is niet het geval, ook zijn er geen updates geinstalleerd. Dit is de eerste melding die ik zie in mijn event-logs en daarna gaan de servers herstarten. Het zijn trouwens Dell Poweredge 2950 servers.
Ook heb ik een virusscan gedaan en heb geen virussen gevonden.
Event Type: Information
Event Source: USER32
Event Category: None
Event ID: 1074
Date: 3/8/2008
Time: 5:30:00 AM
User: DOMEIN\Administrator
Computer: SERVERNAAM
Description:
The process winlogon.exe has initiated the restart of computer SERVERNAAM on
behalf of user DOMEIN\Administrator for the following reason: No
title for this reason could be found
Reason Code: 0x840000ff
Shutdown Type: restart
Ik heb dit gevonden maar biedt niet een duidelijk antwoord of een oplossing:
Windows 2003 Server shuts down every 10 minutes
Het is erg vreemd he. Weet iemand hier waardoor dit kan komen en hoe ik het kan oplossen, zelf ben ik even de weg kwijt
Afgelopen zaterdag zijn vier servers in ons netwerk herstart, allemaal Windows Server 2003, waarvan 3 SQL 2000 Servers en een fileserver.In de event-log kom ik de volgende meldingen tegen (deze meldingen zie ik terug op alle vier de servers). Wat hier onder volgens mij staat is dat de Administrator account de server heeft herstart, maar ik lig dan lekker te slapen
Ook heb ik een virusscan gedaan en heb geen virussen gevonden.
Event Type: Information
Event Source: USER32
Event Category: None
Event ID: 1074
Date: 3/8/2008
Time: 5:30:00 AM
User: DOMEIN\Administrator
Computer: SERVERNAAM
Description:
The process winlogon.exe has initiated the restart of computer SERVERNAAM on
behalf of user DOMEIN\Administrator for the following reason: No
title for this reason could be found
Reason Code: 0x840000ff
Shutdown Type: restart
Ik heb dit gevonden maar biedt niet een duidelijk antwoord of een oplossing:
Windows 2003 Server shuts down every 10 minutes
Het is erg vreemd he. Weet iemand hier waardoor dit kan komen en hoe ik het kan oplossen, zelf ben ik even de weg kwijt