3com 7760 ABG accesspoint scheduled restart

Pagina: 1
Acties:

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 18:50
Hallo,

Wij laten bij onze klanten de Windows 2003 Standard Server elke Zaterdag rebooten.
Hiervoor hebben we zo onze redenen voor en dat kan niet anders.

Nou wil het geval dat we wel eens klanten aan de lijn hebben die problemen hebben met inloggen via het draadloze netwerk. Ook niet mijn favoriet, maarja, verkopers bedenken wel eens wat.
Als we deze accesspoints dan herstarten dan werkt het gewoon weer heel wat weken.

Ik verdenk dat eigenlijk de reboot van onze domaincontroller (de enige server in het netwerk).
Wij hebben meerdere klanten (iets meer dan 1000) die met dezelfde configuratie werken, gelukkig niet allemaal draadloos.

Wat ik eigenlijk wil is elke week de ap's herstarten. Nou bied de webinterface van dit ding geen mogelijkheid. Tevens staat er geen telnet of ssh op open dat ik een script had kunnen maken.

Wat zien jullie voor mogelijkheden? Misschien een 3rd party tool? Brand los :)

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:26

Simkin

Bzzzzz

Kan je de stroomvoorziening van AP niet gescheduled uit en weer aan laten gaan? Goekope oplossing nmi.

e.g. je hebt van die tijdschakelaars voor lampen e.d. waar je een stekker in kan steken

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-02 18:50
Simkin schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:53:
Kan je de stroomvoorziening van AP niet gescheduled uit en weer aan laten gaan? Goekope oplossing nmi.

e.g. je hebt van die tijdschakelaars voor lampen e.d. waar je een stekker in kan steken
Is idd wel een goede oplossing, maar het probleem is dat we er al tientallen door heel nederland hebben staan.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Kijk, als je het niet extern wilt doen, zou je kunnen proberen of je met een SNMP set dat ding scheduled kunt restarten.

Dat hangt allemaal af van jouw AP in hoeverre ie dat ondersteunt. Mij lijkt zo'n 3Com wel redelijk profi

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection