Toon posts:

Amd 6400+ Systeem upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal ik heb momenteel een asus vm HDMI met een amd 5000+ proc
en 2 Gb geheugen pc 6400

ik ben niet echt tevreden wat snelheid betreft
nu heb ik het idee om het systeem te upgraden met een

AMD64 X2 6400+
en 1 GB Intern geheugen er bij pc 6400 ddr2

Harddisk zijn sata schijven en werk wel met VGA on board IVM HDMI !

IS dit een goede optie en ben ik dan echt up to date

Voornamelijk simpele spellen MSn veel fotos kijken en bewerken Adobe photoshop en dreamweaver !

Ik hoor het graag

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-01 01:45
voor simpele spellen / dreamweaver/ photosoep ga je dan echt voor een upgrade kijken van een 5000+

deze dingen draait mijn 3800 (x2) met zijn ogen in de broekzak. leuk grakatje erin gaat je veel meer plezier opleveren

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:10
Voor die paar dingen die je doet vind jij je pc te traag? Ik draai die dingen en zware spellen op mijn huidige systeem (AMD 3000+ en 1,5GB ddr3200 met een X1950pro). Wat je zou kunnen doen is een losse simpele grafische kaart aanschaffen wat altijd weer sneller is dan een onboard ding. Daarnaast worden er dan minder resources gebruikt.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Inderdaad, onboard videochip schiet niet op. Gewoon met een klein budget iets leuks kopen, een HD2600Pro of iets dergelijks, het hoeft allemaal niet duur te zijn :)

Enne... een AMD X2 5000+ is dacht ik een Black Edition, en laten die dingen nu nét heel erg goed overklokbaar zijn. Kan je ook proberen, scheelt je een hoop lapwerk!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:34

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Jejking schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:58:
Enne... een AMD X2 5000+ is dacht ik een Black Edition, en laten die dingen nu nét heel erg goed overklokbaar zijn. Kan je ook proberen, scheelt je een hoop lapwerk!
De 5000+ is niet per definitie een Black Edition, zie ook http://en.wikipedia.org/w...Athlon_64_microprocessors

Rail Away!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:49
Kijk eens met CPU-Z op welke snelheid je CPU draait. Grote kans dat hij op energiebesparing staat en dus op 2x 800MHz draait ipv 2x 2600MHz.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Mad Marty schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:13:
[...]

De 5000+ is niet per definitie een Black Edition, zie ook Wikipedia: List of AMD Athlon 64 microprocessors
Okee, even gemist dan, my bad. Maar toch, overklokken vind ik hier een stuk zinniger dan een 6400+ kopen, zoveel extra snelheid krijg je er niet mee ten opzichte van wat je meer betaalt. OC = gratis.

Verwijderd

Topicstarter
hoi als ik er een grafisch kaart bij zet dan wordt mijn HDMI volgens mij gedisabeld
want die zit namelijk op het blauwe slot ?

hoe kan ik dit oplossen moet hdmi hebben voor Lcd in de kamer

en 5000+ zou dus super moeten draaien
hmmm draait op 2600 volgens CPU z

Processor(s)
Number of processors 1
Number of cores 2 per processor
Number of threads 2 per processor
Name AMD Athlon 64 X2 5000+
Code Name Brisbane
Specification AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 5000+
Package Socket AM2 (940)
Family/Model/Stepping F.B.1
Extended Family/Model F.6B
Brand ID 4
Core Stepping BH-G1
Technology 65 nm
Core Speed 2599.9 MHz
Multiplier x Bus speed 13.0 x 200.0 MHz
HT Link speed 1000.0 MHz
Stock frequency 2600 MHz
Instruction sets MMX (+), 3DNow! (+), SSE, SSE2, SSE3, x86-64
L1 Data cache (per processor) 2 x 64 KBytes, 2-way set associative, 64-byte line size
L1 Instruction cache (per processor) 2 x 64 KBytes, 2-way set associative, 64-byte line size
L2 cache (per processor) 2 x 512 KBytes, 16-way set associative, 64-byte line size
Chipset & Memory
Northbridge ATI RS690/RS690M rev. 00
Southbridge ATI SB600 rev. 00
Memory Type DDR2
Memory Size 2048 MBytes
Memory Frequency 371.4 MHz (CPU/7)
CAS# Latency (tCL) 5.0 clocks
RAS# to CAS# (tRCD) 5 clocks
RAS# Precharge (tRP) 5 clocks
Cycle Time (tRAS) 18 clocks
Bank Cycle Time (tRC) 24 clocks
Command Rate (CR) 2T
System
System Manufacturer System manufacturer
System Name System Product Name
System S/N System Serial Number
Mainboard Vendor ASUSTeK Computer INC.
Mainboard Model M2A-VM HDMI
BIOS Vendor Phoenix Technologies, LTD
BIOS Version ASUS M2A-VM HDMI ACPI BIOS Revision 1101
BIOS Date 07/16/2007
Memory SPD
Module 1 DDR2, PC2-6400 (400 MHz), 1024 MBytes, Kingston
Module 2 DDR2, PC2-6400 (400 MHz), 1024 MBytes, unknown brand

Verwijderd

Topicstarter
hoe over te klokken ?

Verwijderd

1) Een videokaart kopen met HDMI. Dat kan je vinden op google
2) Door je bus omhoog te schuiven. Dat kan je vinden op google.

Verwijderd

Topicstarter
dit zou dus een goede snelle kaart zijn

hoeveel geheugen moet je tegenwoordig nemen voor een videokaart

* ATI Radeon™ HD 2400 XT GPU
* 256 MB DDR3 geheugen
* HDMI output
* DirectX10.0 en Shader Model 4.0 ondersteuning
* Geschikt voor Microsoft® Windows Vista™

Verwijderd

Nee en de hoeveelheid geheugen zegt NIETS over snelheid van een videokaart.

Verder zou ik eens goed gaan zoeken hoe je HDMI van een computer naar een tv krijgt. (IE via DVI)

Verwijderd

Topicstarter
HDMI HDMI

werkt voor mij het beste draait nu namelijk ook perfect
met geluid en beeld over 1 kabel

Verwijderd

Zoals al geroepen was is de 2600Pro/XT wel een goed model :) DirectX10, HDMI, 5.1 Geluid, redelijk vlot in games op niet al te hoge instellingen :)

Verwijderd

Kijk eens op vraag en aanbod of marktplaat voor een 2e hands ati 1900XT(X).
Kost nog zo tussen 85-100 euro en geeft veel bang for buck.
Zelf een X2 4800+ i.c.m. ati 2600XT gehad en performance bagger onder UT3.
Met 1900XT 512MB lopen alle spellen als een tierelier @1280x1024
cpu overclocken door fsb en core voltage te verhogen (e.v.t. mem ook).

Verwijderd

HD3650 is nieuwer en zuiniger dan de 2600 serie... Kwa prestatie ongeveer aan de XT.

Verder is de vraag, WAAR kom je snelheid te kort. In games of met bijvoorbeeld fotoshop oid.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 12:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
multi tasking wil niet

snel schakelen tussen programmas
gaat af en toe traag

2600 lijkt me leuk maar er zit daar geen HDMI uit op Zou wel moeten volgens beschrijving

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:04:
multi tasking wil niet

snel schakelen tussen programmas
gaat af en toe traag

2600 lijkt me leuk maar er zit daar geen HDMI uit op Zou wel moeten volgens beschrijving
Daar zit wel HDMI op, via DVI > HDMI ;)

En anders de 3860, die overigens idd zuiniger is , en wellicht sneller en een nieuwe instructieset genaamd DirectX 10.1.

• Arunia
Waarom moet hij een zware grafische kaart hebben? Hij moet gewoon een simpele hebben met HDMI. Hij draait geen zware spellen, dus dat zou het probleem niet mogen zijn dan. Als hij maar geen onboard gebruikt wat interne resources gebruikt.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen uberhaupt dat zijn systeem traag loopt. Ligt dat niet gewoon aan een gare installatie van Windows? Heeft het ooit wel sneller gelopen?

Verwijderd

Topicstarter
hij is wel wat sneller geweest maar niet veel

ik denk dat een externe kaart wel goed zou zijn

maar ik moet hebben
HDMI + audio
En nog een DVI over voor mijn TFT

Hoeft niet duur te zijn
mag simpel maar welke

• Arunia
Dan moet je dus zoeken naar een grafische kaart die in iedergeval je HDMI+audio eis kan vervullen. DVI zit er vaak ook nog wel op. Ben alleen bang dat je dan in een iets hoger segment terecht komt, maar ik moet zeggen dat ik zelf in dat segment nog niet zit.
Blijf in iedergeval weg bij DVI naar HDMI, want dat heeft geen audio. Mits, je het geen probleem vind om audio via een ander kabeltje te laten lopen, maar dat lijkt me sterk.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-12-2025

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:11:
maar ik moet hebben
HDMI + audio
En nog een DVI over voor mijn TFT
eeeuh HDMI is DVI + audio. HDMI + audio slaat dus nergens op.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
ik moet inderdaad Audio en Video op Hdmi hebben en dit werkt niet met een dvi hdmi convector

en daarnaast moet ik nog 1 dvi over hebben voor mijn tft

HDMI is DVI + audio. Klopt alleen werkt audio niet als je met converter werkt dvi > hdmi

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-01 22:06
Welke, tja het is GoT en geen Fok! dus nog altijd zelf bepalen. Zoek gewoon een goedkoop ATi of nVidia kaartje met een HDMI aansluiting erop. Daar is geoneg van te vinden in de Pricewatch en in online shops.

Verder ga je Windows eens opnieuw installeren, probeer andere drivers uit etc, want nu lijkt het namelijk eerder dat je een gare Windows installatie hebt.. Overigens moet je met die specs echt goed uit de voeten kunnen (die je nu hebt), vooral in XP maar ook zeker in Vista!

Verwijderd

Topicstarter
hoi ga een sap 2600xt halen
en de pc opnieuw installen

was is wijsheid kaal installeren en dan de 2600 xt erin
of eerst kaart erin en dan windows xp er weer op

mvg

• Arunia
Eerst de kaart erin en dan opnieuw installeren. Je kunt ook opnieuw installeren en kijken of je probleem is opgelost waarna je altijd nog die kaart kan kopen.

Hou er wel rekening mee dat je even in het bios de onboard kaart uitschakeld als de nieuwe er in gaat.

Verwijderd

Ik denk sowiezo dat als je echte performance winst wil zien, denk ik dat het beste zou zijn om te kijken of je een SATA Raid controller hebt., vervolgens een tweetal 36GB 10K Western Digital Raptor schijfjes kunt regelen die nu niet al te duur meer zijn en deze vervolgens in RAID 0 configuratie neerzetten. Zeker weten dat dit een enorme prestatie winst zal moeten opleveren.

Ik zelf draai nu met 2 X 36GB 15K SCSI op een leuke Adaptec RAID controller in RAID 0 en werkelijk waar het vliegt op een AMD Athlon 64 X2 4200+.

Heb zelfs een Athlon XP 2200+ met 1,5GB DDR PC 333 laten vliegen (letterlijk en figuurlijk door het lawaai van oude 10K SCSI schijfjes) met een tweetal 18GB 10K SCSI U160 Schijfjes. Maar het werken hierop was nog bijzonder goed te doen. Zelfs wat gemiddelde fotobewerking met Paint Shop Pro wat eigenlijk te vergelijken is met Photoshop ging er goed op.

Waar het op neer komt. Grootste vertraging komt door je harddisks. Versnel je die,,,, dan versnel je je algehele systeem.
Pagina: 1