Good morning,
Momenteel ben ik bezig met een scriptje dat een foto over een div legt, maar die foto verdwijnt vervolgens on mouse over. Vervolgens verschijnt dan de onderliggende div met wat teksten en wat linkjes en on mouse out op deze div moet de foto weer terug komen.
Nu werkt mijn script goed wanneer ik geen nieuwe <a> of <div> tags open binnen de div met tekst. Maar zodra ik dit wel doe, zie je de div met foto er even doorheen knipperen wanneer ik over deze elementen hover. Dit komt denk ik omdat je toch een soort mouseout doet op de div met tekst. Hier volgt mijn gehele code:
Ik denk toch dat ik een andere manier moet vinden om dit voor elkaar te krijgen, maar ik kan geen geen oplossing meer bedenken. Ik vond eigenlijk dat ik met mijn javascript skills al een heel end ben gekomen, maar helaas niet ver genoeg.
Wie kan mij helpen? Veel googlen en dit forum afzoeken heeft me niet geholpen.. Het probleem is ook browser-onafhankelijk; treedt altijd op.
Thnx alvast!
Momenteel ben ik bezig met een scriptje dat een foto over een div legt, maar die foto verdwijnt vervolgens on mouse over. Vervolgens verschijnt dan de onderliggende div met wat teksten en wat linkjes en on mouse out op deze div moet de foto weer terug komen.
Nu werkt mijn script goed wanneer ik geen nieuwe <a> of <div> tags open binnen de div met tekst. Maar zodra ik dit wel doe, zie je de div met foto er even doorheen knipperen wanneer ik over deze elementen hover. Dit komt denk ik omdat je toch een soort mouseout doet op de div met tekst. Hier volgt mijn gehele code:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
| <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <script type="text/javascript" language="Javascript"> function hide(id) { document.getElementById(id).style.display = 'none'; } function show(id) { document.getElementById(id).style.display = 'block'; } </script> <style type="text/css"> body { padding: 0; margin: 0; } #div1 { position: absolute; top: 0; left: 0; background-color: #ff0000; width: 300px; height: 300px; } #div2 { width: 300px; height: 300px; background-color: #006600; } </style> </head> <body> <div id="div1" onmouseover="hide('div1');">foto</div> <div id="div2" onmouseout="show('div1');"> hover over normale tekst prima<br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /> <a href="#">waarom zie ik on hover nog steeds wat rood?</a> </div> </body> </html> |
Ik denk toch dat ik een andere manier moet vinden om dit voor elkaar te krijgen, maar ik kan geen geen oplossing meer bedenken. Ik vond eigenlijk dat ik met mijn javascript skills al een heel end ben gekomen, maar helaas niet ver genoeg.
Wie kan mij helpen? Veel googlen en dit forum afzoeken heeft me niet geholpen.. Het probleem is ook browser-onafhankelijk; treedt altijd op.
Thnx alvast!