Los daarvan vraag ik me af hoe je 10 dvd branders, een harde schijf (en evt extra een lezer) een beetje fatsoenlijk in een pc wil proppen.
Je zult waarschijnlijk al tegen PCI(e) uitbreidingskaarten aanlopen omdat je niet genoeg aansluitingen op je mobo hebt om 11 (evt dus 12) apparaten aan te sluiten. Dan moet je daar een zeer sterke voeding voor kopen, en dan heb je slechts 1 HD verdeeld over 10 DVDRW drives. Een gemiddelde 7200rpm HD heeft een doorvoersnelheid van 50/60MB, dus dan hou je effectief maar 5/6MB per dvd over, wat resulteert in een lage brandsnelheid. En als je meerdere apparaten op 1 kanaal zet krijg je ook nog eens verdelingen over een kanaal.
Even ervan uitgaand dat je pc 2 IDE poorten, 4 Sata poorten en 1 PCIe uitbreidingskaart gebruikt, 12 aansluitpunten, waardoor de IDE kanalen gesplitst worden over 2 apparaten. Gevolg, dvd-brand software kan niet op max snelheid branden, en gaat dus langzamer branden, waardoor alles gaat stokken.
Technisch gezien is het vast mogelijk, of het ook zo praktisch is vraag ik me af.
N.b. als ik zelf 2 (verschillend of identiek) dvd's tegelijk brand vanaf 2 SATA harde schijven, en alle 4 de apparaten op eigen kanalen zitten, dan merk ik al dat de pc het niet gemakkelijk heeft, en dan gebruik ik in dit voorbeeld een AMD 2800+ met 2x 160GB 7200rpm SATA harde schijven, een LG brander op IDE0 en een Nec brander op IDE1. Effectief is het zelfs sneller om de dvd's los van elkaar te branden, technisch gezien kan het wel.
Bovendien, Nero ondersteunt meerdere drives (limiet hiervan is niet relevant), zodra de limiet bereikt is (ik gok op 4, maar pin me hier niet op vast), start je een volgend exemplaar van Nero op en brand je weer naar het max aantal drives, dit herhaal je totdat je alle drives benut hebt. Technisch gezien best mogelijk, maar wat Orion84 al zegt, de snelheid zal niet om over naar huis te schrijven zijn, dus of het praktisch is... is nog maar de vraag!
Bekijk de website van die dvd duplicator maar eens goed, een 10-DVD station brandt 76DVD's per uur, en een 7DVD station brandt er 75 per uur. Daarmee geven ze al aan dat van 7 naar 10 dvd branders de overhead zoveel groter wordt dat de snelheid beduidend lager wordt! (En dan is dit nog wel dedicated hardware waarbij het OS niet ook nog eens moeilijk gaat doen, of waarbij virusscanners processorcycles opvreten).
Ik zou het iig niet uitproberen, maar als je het persé wil.... laat je niet tegenhouden en deel je bevindingen zou ik zeggen?
En dan zoek je een PC-boer uit waarbij je het verhaal uitlegt, ws. dat hij je vast wel toestaat om iig 9 vd 10 dvd branders terug te laten brengen, bij Bulk verpakkingen is toch niets te zien als je ze terugbrengt zonder schade.
En wat danmaarniet ook zegt, als je die dedicated hardware zelf ook al had gevonden had je dit best ook in de topicstart erbij kunnen zetten. Dan kun je ook duidelijker geholpen worden, jij blij, wij blij
[
Voor 3% gewijzigd door
F-Tim op 13-03-2008 10:32
]