Burn multiple dvd to multiple drives

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Is het zowel hardware en software matig mogelijk om meerdere dvd's/ cd's tegelijk met meerdere drives te branden via de pc. Zoja, welke connectors raden jullie aan? (USB2.0 of firewire?)

Ik dacht aan ongeveer 5-10 dvd drives. Is dit mogelijk, welk programma moet ik hiervoor gebruiken?

Enig advies?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Start Nero tien keer op, selecteer in elk window een andere recorder en de juiste images of bestanden, en gaan :?

Of USB zoiets gaat trekken is maar de vraag, aangezien die theoretische 480mbit/s gedeeld wordt over alle aangesloten apparaten en het ook nogal een belasting op de rest van het systeem legt. In hoeverre FireWire zoveel beter is dat het daarmee wel zou lukken weet ik niet.

Zal er ook vanaf hangen met welke snelheid je minimaal wilt kunnen branden.

Maareh, wat heb je zelf allemaal al bedacht en uitgezocht? Want deze topic start is wel een beetje erg mager, vind je ook niet?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 09:46
Nero (meerdere keren openen) kan dit doen, maar ik raad je aan Buffer under-run in te schakelen, want als je meerdere DVD's gaat branden, dat vergt toch zeer veel lees snelheid van je HD's, dus ofwel vanaf 5 verschillende HD's naar 5 verschillende DVD's schrijven... Als je heel snelle HD's heb gaan die misschien 2 DVD's te gelijk aan kunnen, maar meer zeker niet.
Veel geluk ermee

[ Voor 3% gewijzigd door X-DraGoN op 12-03-2008 10:54 . Reden: verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:08
Ik weet dat je met Nero meerdere dvd's kan branden, maar dit geld alleen maar voor 1 iso/film enz die je naar meerdere disc's tegelijk brand. Verschillende zul je denk ik moeten doen met meerdere programma's tegelijk. Maar of dit goed gaat weet ik niet.

Verder, waarom niet gewoon intern via Sata? Denk niet dat je pc er blij van wordt als je 10X een DVD Writer via USB aan koppelt, om ze vervolgens allemaal tegelijk te laten branden.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt al voor de reacties,

sorry voor de onduidelijkheid, het is dus wel de bedoeling om 1 iso file op meerdere cd's te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
Dan kun je gewoon Nero gebruiken. Ooit eens gedaan om 12 tom en jerry dvd's 3X over te branden, 3 branders gepakt, en via nero wou dit prima. 1X branden, en 3 maar de zelfde disc in 1X klaar :)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GoldenBatt schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 11:23:
Dan kun je gewoon Nero gebruiken. Ooit eens gedaan om 12 tom en jerry dvd's 3X over te branden, 3 branders gepakt, en via nero wou dit prima. 1X branden, en 3 maar de zelfde disc in 1X klaar :)
Zou dit ook lukken met 5 tot 10 dvd's?
grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
Ik heb even gegoogled voor je, maar kan het niet zo snel vinden. Hierin staat iets over een limiet met een of ander retail versie
http://club.cdfreaks.com/...-multiple-burning-186967/

Ik zou als ik jou was even verder zoeken op internet hier over, op de site van Nero zelf kon ik trouwens ook weinig vinden over "simultaneous burning", alleen iets over de linux editie die het niet ondersteunde.

Je kunt het natuurlijk ook gewoon proberen. Ben wel benieuwd trouwens.

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GoldenBatt schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:26:
Ik heb even gegoogled voor je, maar kan het niet zo snel vinden. Hierin staat iets over een limiet met een of ander retail versie
http://club.cdfreaks.com/...-multiple-burning-186967/

Ik zou als ik jou was even verder zoeken op internet hier over, op de site van Nero zelf kon ik trouwens ook weinig vinden over "simultaneous burning", alleen iets over de linux editie die het niet ondersteunde.

Je kunt het natuurlijk ook gewoon proberen. Ben wel benieuwd trouwens.
Ja, ik ben ook benieuwd, maar om straks met 10 dvd writers te zitten en er achter te komen dat het toch niet lukt. 8)7 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:37
Er bestaat ook kant en klare dedicated hardware, dit is er bijvoorbeeld al een.

[ Voor 19% gewijzigd door F-Tim op 12-03-2008 15:18 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F-Tim schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:18:
Er bestaat ook kant en klare dedicated hardware, dit is er bijvoorbeeld al een.
Ja die ken ik al, maar weet niemand of dit kan via de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:01

Wish

ingwell

Waarom wil je het per se met de PC dan? Iso branden met de PC, dan die vervolgens in die toren smijten.... Effectief hetzelfde.

Kun je iets uitgebreider antwoorden misschien?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Los daarvan vraag ik me af hoe je 10 dvd branders, een harde schijf (en evt extra een lezer) een beetje fatsoenlijk in een pc wil proppen.

Je zult waarschijnlijk al tegen PCI(e) uitbreidingskaarten aanlopen omdat je niet genoeg aansluitingen op je mobo hebt om 11 (evt dus 12) apparaten aan te sluiten. Dan moet je daar een zeer sterke voeding voor kopen, en dan heb je slechts 1 HD verdeeld over 10 DVDRW drives. Een gemiddelde 7200rpm HD heeft een doorvoersnelheid van 50/60MB, dus dan hou je effectief maar 5/6MB per dvd over, wat resulteert in een lage brandsnelheid. En als je meerdere apparaten op 1 kanaal zet krijg je ook nog eens verdelingen over een kanaal.

Even ervan uitgaand dat je pc 2 IDE poorten, 4 Sata poorten en 1 PCIe uitbreidingskaart gebruikt, 12 aansluitpunten, waardoor de IDE kanalen gesplitst worden over 2 apparaten. Gevolg, dvd-brand software kan niet op max snelheid branden, en gaat dus langzamer branden, waardoor alles gaat stokken.

Technisch gezien is het vast mogelijk, of het ook zo praktisch is vraag ik me af.

N.b. als ik zelf 2 (verschillend of identiek) dvd's tegelijk brand vanaf 2 SATA harde schijven, en alle 4 de apparaten op eigen kanalen zitten, dan merk ik al dat de pc het niet gemakkelijk heeft, en dan gebruik ik in dit voorbeeld een AMD 2800+ met 2x 160GB 7200rpm SATA harde schijven, een LG brander op IDE0 en een Nec brander op IDE1. Effectief is het zelfs sneller om de dvd's los van elkaar te branden, technisch gezien kan het wel.

Bovendien, Nero ondersteunt meerdere drives (limiet hiervan is niet relevant), zodra de limiet bereikt is (ik gok op 4, maar pin me hier niet op vast), start je een volgend exemplaar van Nero op en brand je weer naar het max aantal drives, dit herhaal je totdat je alle drives benut hebt. Technisch gezien best mogelijk, maar wat Orion84 al zegt, de snelheid zal niet om over naar huis te schrijven zijn, dus of het praktisch is... is nog maar de vraag!

Bekijk de website van die dvd duplicator maar eens goed, een 10-DVD station brandt 76DVD's per uur, en een 7DVD station brandt er 75 per uur. Daarmee geven ze al aan dat van 7 naar 10 dvd branders de overhead zoveel groter wordt dat de snelheid beduidend lager wordt! (En dan is dit nog wel dedicated hardware waarbij het OS niet ook nog eens moeilijk gaat doen, of waarbij virusscanners processorcycles opvreten).

Ik zou het iig niet uitproberen, maar als je het persé wil.... laat je niet tegenhouden en deel je bevindingen zou ik zeggen?

En dan zoek je een PC-boer uit waarbij je het verhaal uitlegt, ws. dat hij je vast wel toestaat om iig 9 vd 10 dvd branders terug te laten brengen, bij Bulk verpakkingen is toch niets te zien als je ze terugbrengt zonder schade.

En wat danmaarniet ook zegt, als je die dedicated hardware zelf ook al had gevonden had je dit best ook in de topicstart erbij kunnen zetten. Dan kun je ook duidelijker geholpen worden, jij blij, wij blij :+

[ Voor 3% gewijzigd door F-Tim op 13-03-2008 10:32 ]

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:30

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Als je goed gelezen had, dan had je gezien dat TS die dingen via USB of FireWire aan wil gaan sluiten ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
Orion84 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:35:
Als je goed gelezen had, dan had je gezien dat TS die dingen via USB of FireWire aan wil gaan sluiten ;)
Feitelijk gezien staat er welke connectors raden jullie aan... USB en Firewire lees ik als 2 voorbeelden voor connectors die de TS aandraagt. Niet als connectors waaruit gekozen dient te worden :9

Daarnaast zijn er ook nog andere connectoren, zoals IDE en SATA en nog tientallen anderen, maar er staat niet dat je alléén maar uit Firewire / USB dient te kiezen :>

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Dit heb ik intussen gevonden. http://www.gearsoftware.c...:_Burn_to_multiple_drives

Toch maar voor de dvd duplicator gaan.
Op de vraag waarom ik het via de pc wil proberen:
Ik heb een cd duplicator (al 3 jaar geleden gekocht) En 1 drive was kapot, proberen te vervangen.
Het probleem was dat de dezelfde cd drive niet meer beschikbaar was. Ik heb nog een algehele firmware update gedaan, om alle drives op dezelfde versie te brengen. Het resultaat is dat de copier nu kan branden maar de nieuwste drive wel herkend maar niet kan gebruiken. En de overige drives nu maar op halve speed (24x) kunnen branden. (ik heb nog hulp gevraagd aan de firma waar ik het gekocht had, maar die wisten ook niet genoeg om het probleem op te lossen)

Mijn hoofdreden was om op pc over te schakelen, dat de vervanging van een enkele dvd of cd writer veel eenvoudiger is en daarom goedkoper.

thanks anyway
haegendoorn
Pagina: 1