Hallo,
Een vriend van mij heeft vorige week een nieuw setje geheugen gekocht van GeIL,
gaat om 2 reepjes van 2 gb ; G.E.I.L., DIMM DDR2-800 Kit - 4096 MB - CL5 5-5-15 - PC2 6400
Als hij ze alle twee in zijn pc deed bootte hij gewoon en verder weinig aan de hand, maar het viel al wel op dat het niet zo soepel ging als de 3 gb die hij ervoor in zijn pc had.
Als hij dan een game probeert te spelen gaat het in het begin goed maar als hij het in 1 keer moeilijk krijgt of zo uit het niets, vervormen alle kleuren en loopt de pc vast.
Met 1 reepje opstarten en gamen gaat het prima en de memtest heeft ook niks gevonden.
Ook heeft hij de voltage van auto naar 1.9 en daarna op 2.0 getest maar dat maakte allemaal niks uit.
Ik hoop dat jullie dit eerder tegen zijn gekomen of dat jullie een oplossing ervoor weten.
Alvast bedankt!
Additional info:
MoBo: ASROCK AMD AM2 1000HT ALIVEXFIRE-ESATA2 ATX (ALIVEXFIRE-ESATA2)
Processor: AMD Athlon x2 4600+
Geheugen: G.E.I.L., 4GB DIMM DDR2-800 Kit - 4096 MB - CL5 5-5-15 - PC2 6400
Mochten jullie nog meer informatie nodig zijn dan hoor ik het wel,
Vriendelijke Groet
Een vriend van mij heeft vorige week een nieuw setje geheugen gekocht van GeIL,
gaat om 2 reepjes van 2 gb ; G.E.I.L., DIMM DDR2-800 Kit - 4096 MB - CL5 5-5-15 - PC2 6400
Als hij ze alle twee in zijn pc deed bootte hij gewoon en verder weinig aan de hand, maar het viel al wel op dat het niet zo soepel ging als de 3 gb die hij ervoor in zijn pc had.
Als hij dan een game probeert te spelen gaat het in het begin goed maar als hij het in 1 keer moeilijk krijgt of zo uit het niets, vervormen alle kleuren en loopt de pc vast.
Met 1 reepje opstarten en gamen gaat het prima en de memtest heeft ook niks gevonden.
Ook heeft hij de voltage van auto naar 1.9 en daarna op 2.0 getest maar dat maakte allemaal niks uit.
Ik hoop dat jullie dit eerder tegen zijn gekomen of dat jullie een oplossing ervoor weten.
Alvast bedankt!
Additional info:
MoBo: ASROCK AMD AM2 1000HT ALIVEXFIRE-ESATA2 ATX (ALIVEXFIRE-ESATA2)
Processor: AMD Athlon x2 4600+
Geheugen: G.E.I.L., 4GB DIMM DDR2-800 Kit - 4096 MB - CL5 5-5-15 - PC2 6400
Mochten jullie nog meer informatie nodig zijn dan hoor ik het wel,
Vriendelijke Groet