• Disaster_Master
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-04 15:48
Hallo,
Een vriend van mij heeft vorige week een nieuw setje geheugen gekocht van GeIL,
gaat om 2 reepjes van 2 gb ; G.E.I.L., DIMM DDR2-800 Kit - 4096 MB - CL5 5-5-15 - PC2 6400
Als hij ze alle twee in zijn pc deed bootte hij gewoon en verder weinig aan de hand, maar het viel al wel op dat het niet zo soepel ging als de 3 gb die hij ervoor in zijn pc had.
Als hij dan een game probeert te spelen gaat het in het begin goed maar als hij het in 1 keer moeilijk krijgt of zo uit het niets, vervormen alle kleuren en loopt de pc vast.
Met 1 reepje opstarten en gamen gaat het prima en de memtest heeft ook niks gevonden.
Ook heeft hij de voltage van auto naar 1.9 en daarna op 2.0 getest maar dat maakte allemaal niks uit.
Ik hoop dat jullie dit eerder tegen zijn gekomen of dat jullie een oplossing ervoor weten.
Alvast bedankt!

Additional info:
MoBo: ASROCK AMD AM2 1000HT ALIVEXFIRE-ESATA2 ATX (ALIVEXFIRE-ESATA2)
Processor: AMD Athlon x2 4600+
Geheugen: G.E.I.L., 4GB DIMM DDR2-800 Kit - 4096 MB - CL5 5-5-15 - PC2 6400

Mochten jullie nog meer informatie nodig zijn dan hoor ik het wel,

Vriendelijke Groet

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-04 20:36

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Gebruik je wel een 64 bit systeem? 32bit systemen vinden het namelijk niet leuk als er meer dan 3GB in komt. er is wel een methode voor om 4GB te gebruiken, moet je maar een googlen. als je 64bit systeem heb, join the fam. want ik heb ook al gekloot:D wel memtest kunnen draaien maar niet windows stabiel.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Dit al gelezen en/of geprobeerd: Abbadon in "RAM FAQ"

Money for nothin' and your chicks for free

• Disaster_Master
ja ik heb wel een 64bit systeem.. dus ik ben niet de enige met problemen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Disaster_Master op 12-03-2008 10:44 ]

• Disaster_Master
ja ik heb het gelezen maar alle settings zijn goed verder dus daar ligt het niet aan :( maar iig bedankt voor de tip :)

[ Voor 15% gewijzigd door Disaster_Master op 12-03-2008 12:25 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

HellStorm666 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:07:
Gebruik je wel een 64 bit systeem? 32bit systemen vinden het namelijk niet leuk als er meer dan 3GB in komt. er is wel een methode voor om 4GB te gebruiken, moet je maar een googlen. als je 64bit systeem heb, join the fam. want ik heb ook al gekloot:D wel memtest kunnen draaien maar niet windows stabiel.
(Bijna) alle 32bit operating systems hebben totaal geen probleem met 4GB aan intern geheugen. Dat niet de volle 4GB gebruikt kan worden, wil niet zeggen dat het een logisch gevolg is dat er een onstabiele situatie ontstaat. Dat mag ondanks de 4GB geheugen niet gebeuren. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Disaster_Master
handig om te weten :) maar weet je mischien ook een antwoord op mijn probleem? :P

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Heeft die vriend bepaalde memory-settings in het BIOS gewijzigd? Misschien sowieso anders even het BIOS resetten naar de default settings? Ik moet wel zeggen dat het meer geluk dan wijsheid is, als het werkt, maar je weet het nooit. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Disaster_Master
ook al geprobeerd.. veranderd niks, zo raar dat ze het samen niet doen en individueel wel.. :S

• mklcln
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07:53
Als hij dan een game probeert te spelen gaat het in het begin goed maar als hij het in 1 keer moeilijk krijgt of zo uit het niets, vervormen alle kleuren en loopt de pc vast.
Zou bij dit ooit denken aan warmte?

Anders maybe bios update dat er misschien een fix is geweest voor ondersteuning van 4gb.

Welke OS draait hij want er is ook een fix voor vista om 4gb te draaien (64bit versie).
Al zeggen ze dat dan je pc niet kan installeren of booten.
Zie link:
http://www.asrock.com/mb/...odel=ALiveXFire-eSATA2&s=

[ Voor 25% gewijzigd door mklcln op 13-03-2008 12:56 ]

Verwijderd

tjah aan warmte dacht ik ook wel, maar mijn geheugen word niet te warm, het blijft gewoon netjes zoals het hoort en ik heb mijn pc ook nog eens zeer goed geventileerd.
En daarnaast zou het dan al helemaal raar zijn als hij met 4 gb wel uitvalt door warmte en met 2 gb niet lijkt me.
Ik draai XP 64bit..
Heb even een vraag gestuurd naar de Technische dienst bij asrock of ze eerder zo`n probleem tegen zijn gekomen.
Pagina: 1