Haman Kardon AVR 247 check

Pagina: 1
Acties:

• Catscratch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-02 15:11
Oi oi,

Ik wil thuis een upgrade doorvoeren van mijn home cinema systeem. Via dit topic zou ik gewoon eigenlijk graag willen dat iemand bevestiging geeft dat alles combineerbaar met elkaar is, daar ik zelf niet zo op de hoogte ben van al deze zaken.

Het is de bedoeling om een XBOX 360 en een PS3 beiden via HDMI aan te sluiten aan de receiver. 1 HDMI kabel zou dan van de receiver naar de TV gaan. Werkt dit zo? Dat de versterker het geluid van de HDMI's neemt, en het beeld forward naar de TV?

Ik zou graag namelijk volgende versterker willen kopen:

http://www.digitalstreet....ir5iks6omi3ik0toampis4qm6

Harman Kardon AVR 247 icm een surround setje Harman Kardon Hkts 11

Als ik op de geposte website ga kijken, staat er wel op dat ie maximum 1080i ondersteunt. Wil dit zeggen dat wanneer de PS3 in 1080p output, dat m'n signaal gedowngrade wordt? Da's niet echt de bedoeling daar m'n TV een full HD is.

Alvast bedankt om deze situatie even te bekijken! :)

Frank Lenaerts

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
1080i is inderdaad een minder signaal dan 1080p. Sowieso adviseer ik je HDMI niet over de receiver te laten lopen, maar rechtstreeks vanaf de bron naar je scherm. De receiver vormt toch weer een extra component die tussen de bron en de TV zit.

Het bevestigen van deze aankoop kun je trouwens ook in de winkel laten doen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Trax_Digitizer

are we there yet?

Ik heb sinds 1 maand een AVR 247, maar nog geen HDTV of speler met HD functionaliteit. Volgens mij zet de 247 analoge signalen om naar 720p en kan hij 1080i en 1080p gewoon doorsturen (passthrough) naar de TV. Quote uit de handleiding (te downloaden op harmankardon.com):
Simplay HD™-verified HDMI™ 1 and 2 (with audio/video processing and 1080p pass-through)
Transcodes 480i video to HDMI format, with upscaling up to 720p
Nog een quote:
HDMI Inputs and Output: HDMI (High-Definition Multimedia
Interface) is a newer type of connection for transmitting digital audio and
video signals between devices. With the AVR 247’s powerful processor,
you may connect up to two HDMI-equipped source devices to the HDMI
inputs using a single-cable connection, while benefiting from superior
digital audio and video performance. However, if your video display is
not HDMI-compatible, you will need to connect the device to one of the
other source inputs, selecting a coaxial or optical digital audio input and
analog video input. See the Connections and Installation sections for
more information.
If your video display has an HDMI input, but some of your sources
have only analog video outputs, you may still rely on just the HDMI video
connection to your display; the AVR 247 will automatically transcode
analog video signals up to 720p to the HDMI format. High-resolution
analog 1080i or higher signals are not available at the HDMI Output, but
1080i signals received through one of the HDMI Inputs will be passed
through directly to the HDMI Output without any video processing.
The AVR 247 is Simplay HD-verified for compatibility via the HDMI
connection with other Simplay HD-verified products.
Verder denk ik dat het niet veel uitmaakt (zou moeten maken) dat er de receiver tussen de speler en de tv zit. Het signaal is immer digitaal, dus verlies van gegevens is dan 0 (of misschien zo minimaal dat het niet merkbaar is).

[ Voor 48% gewijzigd door Trax_Digitizer op 12-03-2008 00:42 ]

• Catscratch
Dank voor de feedback!

Ah dus enkel de upscaling gaat tot 1080i. Geen probleem. Ben je tevreden van de versterker Trax?

Ik wou eerst voor eentje van Denon gaan van vergelijkbare prijs maar vind persoonlijk de HK er beter uit zien, en daar het surroundsetje even goed van HK is leek me dit een betere keuze.

Nu zit ik nog met één probleempje. Ik zou graag nog een standalone DVD speler willen aansluiten ook nog. Het beeld kan rechtstreeks via HDMI naar de TV, MAAR ik heb geen flauw idee hoe het geluid door te trekken naar de receiver. Ik heb geen HDMI ingang meer vrij, en ik heb nog geen enkele standalone DVD speler gevonden die upscaled naar 1080p en bv een optische out heeft om naar de receiver te gaan. Zijn er nog andere manieren om de DVD speler te verbinden naar de receiver om toch 5.1 te verkrijgen?

Waarom wil ik nog een aparte DVD speler ipv m'n xbox / ps3 te gebruiken. Een panasonic dvd speler zoals ik nu heb is snel regiovrij te maken zodanig ik m'n gratis vacation planning dvd's van walt disney world kan afspelen. Geen import of illegaal gedoe iig :)

Frank Lenaerts

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02 18:58

iop

optisch of coax zijn je opties, beide prima- ok

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

Trax_Digitizer

are we there yet?

Ik ben heel tevreden over deze versterker. Ik had een aantal opties, maar heb uiteindelijk voor de AVR247 gekozen vanwege de looks en de kwaliteit. Ik wilde in eerste instantie een Onkyo omdat die het meeste waar voor je geld zijn, maar ik vond de Onkyo (ik geloof de 605..) erg groot en niet zo mooi.

Optisch en coax zijn inderdaad nog manieren om het geluid van je dvdspeler naar je receiver te krijgen.

• Catscratch
Ok allen bedankt ... hier kan ik weer verder mee. Wat betreft mag hier een slotje op! :P

Frank Lenaerts

Pagina: 1