Ik heb het Zend Framework gedownload en bij mijn hostingprovider online geplaatst. Nu krijg ik het framework niet goed aan de praat. In de handleiding staat het volgende:
Ik heb nu in PHP een set_include_path naar de juiste directory aangemaakt, ik kan helaas niets veranderen in php.ini bestanden, omdat het framework bij een webhostingbedrijf op mijn account staat geplaatst. Nu heb ik wel gebruik kunnen maken van het database-object van ZF door Db.php te includen. Nu wil ik bijvoorbeeld ook gebruik maken van andere classes zoals bijvoorbeeld de Zend_Form class, maar deze kan ik nergens terug vinden. In de handleiding staat slechts:Once you have a copy of the Zend Framework available, your application
needs to be able to access the framework classes. Though there are several
ways to achieve this, your PHP include_path needs to contain the path to
the Zend Framework library.
About the PHP include_path configuration directive:
http://www.php.net/manual/en/ini.core.php#ini.include-path
Heel leuk en aardig, maar daarvoor moet ik wel eerst het juiste bestand zien te includen. Hoe kan ik er trouwens voor zorgen dat hele framework wordt geinclude, zonder dat ik daarvoor steeds afzonderlijke bestanden hoef te includen? Ik heb al diverse fora doorgespit om een antwoord op mijn vraag te vinden, maar een duidelijk antwoord heb ik tot nu toe niet gekregen.Creating a form object is very simple: simply instantiate Zend_Form:
PHP:
1 2 3 <?php $form = new Zend_Form; ?>
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 22:55 ]