Toon posts:

Nvidia GeForce 7300LE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

Ik heb een probleem met mijn videokaart, wel te verstaan de 'Nvidia GeForce 7300LE'.

Sinds kort heb ik een probleem met de snelheid van beelden en van me muis als ik een spel speel. Ik heb sinds kort Rainbow Six Vegas geinstalleerd en mijn muis heeft hierbij enorme vertraging en de beelden lopen erg slowmotion-achtig (traag dus). Het zelfde probleem heb ik met de demo van Unreal Tournament 3.
Oudere spellen, of spellen die qua graphics minder nodig hebben, hebben dit probleem niet (zoals World of Warcraft).

Ook heb ik vanmiddag een BSoD gehad bij de demo van Unreal Tournament 3. De oorzaak was; 'nv4_disp error, the device got stuck in an infinite loop'.

Ik heb al meerdere sites afgezocht en hier ook uitgebreidt de vele topics gelezen die in de zoekfunctie tevoorschijn komen. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb verschillende dingen al geprobeert, zoals het updaten van de driver. Maar niks helpt. Ik ben een aardig grote leek op dit gebied en snap geheel niks van guru-3D of een zogehete 'detonater destroyer' waar vaak naar wordt verwezen.

Wellicht dat iemand mij in wat simpele taal een oplossing kan geven, of kan doorverwijzen naar een site / iemand :)

Bedankt alvast!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Er is een simpele verklaring voor het feit dat de nieuwe spellen problemen geven en de oude niet. De 7300LE is een zwaar verouderde kaart die al bij het uitkomen een budgetmodel was. Hij is simpelweg niet bedoeld om mee te gamen en dat merk je.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-04 21:28
Ik denk eerlijk gezegt dat je kaart gewoon te traag is. Mijn 7900GT is defect @ moment, en draai met een 6600GT, en deze loopt niet veel achter op de 7300LE, misschien zelfs wel gelijk (denk ik). Maar deze kan ook geen UT3 aan, en Rainbow Six Vegas is ook niet de lichtste.

Specs!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht, i.v.m. de BSoD, dat het misschien om een te verhelpen probleem zou gaan. Maar het is dus hoogste tijd om te upgraden :) Bedankt in ieder geval voor de snelle response :)

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-04 11:00
Dat de games traag lopen, ok dat is normaal. Maar in principe mogen ze niet vastlopen(Het spel ondersteunt de kaart) Mijn Geforce 7300 go is ongeveer gelijk aan jou kaart(van in mij laptop) en die draait ut3 wel redelijk vloeiend(50 fps met alles minimum) maar vastlopen doet hij allesinds niet.

http://specs.tweak.to/16567

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

GoldenBatt schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:39:
Ik denk eerlijk gezegt dat je kaart gewoon te traag is. Mijn 7900GT is defect @ moment, en draai met een 6600GT, en deze loopt niet veel achter op de 7300LE, misschien zelfs wel gelijk (denk ik). Maar deze kan ook geen UT3 aan, en Rainbow Six Vegas is ook niet de lichtste.
Een 6600GT is *stukken* sneller dan een 7300LE. Laatstgenoemde is crap of the crap, om games mee te spelen that is.
Pagina: 1