Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48
Hallo allemaal.

Ik ben onlangs vol goede moet het internet ondernemen in gestapt. Ik zit vol met (goede) ideen en ga het helemaal maken :). Ik ben begonnen met stap 1, lekker makkelijk een doorklik site. Via mogelijke spamlink stuur ik mensen door naar goede winkels om een blu-ray te kopen. Dacht ik.
Ik krijg echter weinig bezoekers en mijn google ranking valt tegen. Dus verbetering verwacht ik niet op korte termijn.

Ik overweeg nu een Bluray-blog toe te voegen om met extra informatie meer klanten te lokken maar ik vraag me sterk af: Moet ik doorzetten en extra moeite doen om leuke stukjes te schrijven om zo klanten te trekken, of moet ik hiervan leren en me focussen op echt vernieuwende ideeen en het hele idee kliksite verlaten?

Zo is mijn volgende plan een website met een verzameling stoere youtube filmpjes waarmee ik een steeds grotere groep klanten mijn smaak filmpjes voor wil schotelen. Hoe kan ik uit zo'n site de meeste winst halen uit stel 100(?) bezoekers per dag. Door een affiliate programma of via adsense of iets dergelijks?

Ik heb veel goede ideeen maar vraag me dus af wat de beste manier is om de bezoekers om te zetten in financien.

Thoughts please :)

[ Voor 2% gewijzigd door Rukapul op 11-03-2008 22:23 ]

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:04
stap 1: maak een aantrekkelijke site.

Verwijderd

Volgens mij is het Blue-ray en niet Blu-ray :P

Voor 100 bezoekers per dag kan je weinig mee. Niet iedereen klikt maar wat rond, en het ligt ook een beetje aan de opzet van je website, is deze interesant? Zou men er vaker komen? Laat je site ook eens reviewen, optimaliseer keywords in je site, check de logs, waar komen ze vandaan, adverteer hier en daar (kosteloos bijv).

Probeer wat uit :) Aan je creatie zal het vast niet liggen ;)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 21:33
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:18:
Volgens mij is het Blue-ray en niet Blu-ray :P
[...]
Kijk even naar het officiele BR-logo op zijn site, het is Blu-ray ;)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Dersan schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:17:
stap 1: maak een aantrekkelijke site.
Helemaal mee eens. Zoals je je site nu hebt, is dat niet echt aantrekkelijk voor bezoekers. Wat linkjes en een beetje tekst. Investeer eerst in het ontwerp en content, ga dan verder plannen.

We are shaping the future

• MorgothG
oke aantrekkelijke site. Goed punt.

Ik heb dit even zelf gemaakt, en heb nog veel te leren, ja. Maar ik zal er serieus nog eens opnieuw naar kijken en hem om (laten) bouwen.

Maar denk je dat een blog genoeg toevoegd?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 22:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

MorgothG schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:15:
Hallo allemaal.

Ik ben onlangs vol goede moet het internet ondernemen in gestapt. Ik zit vol met (goede) ideen en ga het helemaal maken :)
Welkom op Tweakers.net. Ik heb je site uit je startpost gesloopt omdat het op deze manier verkapte spam is en daar zitten we niet op te wachten. Een inhoudelijke discussie is uiteraard wel welkom :)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je zaken wil doen en "snel rijk worden" dan moet je gewoon met een geweldig idee komen dat niet al 6 miljard keer is uitgekauwd; wat jij doet doen er velen. Je site biedt geen meerwaarde en als je zaken wil doen zul je een gat in de markt moeten vinden. Dat betekent: handel die iemand anders niet heeft of biedt en als het effe kan ook nog eens tegen aantrekkelijke prijzen.

Ik vind het heel goed van je dat je 'vol goede moed' zo'n shop begint (en ik gun het je van harte) maar probeer je niet in de illusie te verliezen dat je er snel aan zult verdienen. Besef daarbij dat als je 100 bezoekers trekt dit nog niet eens 'kopers' hoeven te zijn. Ik ken geen exacte percentages, maar tenzij je mensen heel gericht weet te 'lokken' naar je site zijn het in 99 v.d. 100 gevallen gewoon mensen die 'verdwaald' zijn op het web of gewoon aan 't neuzen. Aan die lui verdien je niets; ze kunnen je hooguit helpen door reclame voor je te maken (in de zin van "wow, ik heb dit en dat zus en zo daar gezien, moet je ook eens kijken").

Een andere tip: als je wat probeert te verkopen dan wil je dat natuurlijk mooi inpakken. Daarmee is niet gezegd dat je een hele dikke vette 'web 2.0' ajax/flash/superdesign site moet hebben of maken, maar de site die je nu hebt is kaal, saai en weinig vernieuwend als ik zo vrij mag zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 11-03-2008 22:34 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• MorgothG
No problem,

Ik weet nu in ieder geval wel dat mijn site nog wat werk behoeft. En excuses voor de spam.
De kliksite ga ik zeker nog verder opsuperen. Ik voeg o.a. Bol toe en die hebben weer mooie lijstjes.

Een site met youtube linkjes moet toch ook wel enige levensvatbaarheid hebben? Of loop ik hopeloos achter de muziek aan. En mijn hoofdvraag blijft: Hoe zet ik mensen om in centjes!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
MorgothG schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:23:
oke aantrekkelijke site. Goed punt.

Ik heb dit even zelf gemaakt, en heb nog veel te leren, ja. Maar ik zal er serieus nog eens opnieuw naar kijken en hem om (laten) bouwen.

Maar denk je dat een blog genoeg toevoegd?
Uiterlijk is alles voor de bezoeker van tegenwoordig. Als je layout prut is (zacht uitgedrukt) zal ook een blog je bezoeker niet interesseren.

Als je zelf niet goed kunt designen (niks mis mee, je hebt developers en designers - en er zijn er maar weinig goed in beide) dan kun je een designer inhuren, of je kunt een template kopen. Dat is een ontwerp wat gemaakt is door een ander en wat je zo kunt kopen voor relatief weinig geld. Je bent dan niet de enige site met die layout, maar met een beetje mazzel ben je wel uniek voor je bezoekers. En je krijgt de PSD's (Photoshop) zodat je zelf nog wat kunt tweaken.

Een site die templates aanbiedt is www.templatemonster.com, maar zo zijn er nog veel meer. Een gratis variant vind je op www.oswd.org, hierbij moet ik opmerken dat hoewel er mooie dingen bijzitten, de kwaliteit vaak lager is dan van TM, simpelweg omdat mensen liever betaald krijgen :Y)

We are shaping the future

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
MorgothG schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:33:
Een site met youtube linkjes moet toch ook wel enige levensvatbaarheid hebben?
Pfff, waarom? Myvideo.nl, youtube.com en nog 2.000 anderen gingen je voor. Waarom zou ik bij jou filmpjes komen kijken? Wat is de meerwaarde? Wat vind ik bij jou wat ik elders niet kan vinden?
MorgothG schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:33:
En mijn hoofdvraag blijft: Hoe zet ik mensen om in centjes!
:D Als het zo simpel was :D
Verwacht je nu dat we je naar een 7-stappen tutorial verwijzen? Of het hier even in 2 regels uitleggen? :D Dan waren we allemaal rijk :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 05:43

Nik

Op je hoofdvraag:

Als ik dat zou weten, denk je dat dat ik dat jou ga vertellen? Oftewel, daar ga je nooit een antwoord op krijgen (of iemand moet heel erg dom zijn). Ook is het wellicht een idee op jouw plannen even geheim te houden. Ik zet binnen 2 dagen een site op poten waar jij alleen maar van kan dromen. Misschien wel met jouw idee (maar daar ga jij dan geen cent van verdienen hoor).

Zomaar wat tips. (slapend rijk worden, is een droom voor velen, en vaak niet haalbaar).

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:57

Klippy

Still Game

Mijn mening:

Volgens mij zit je hier verkeerd. Ik denk namelijk niet dat je ideeën niet goed zijn, het is gewoon de uitwerking waar je ernstig te kort komt.

In de webdesign afdeling beginnen zou geen kwaad kunnen.

Daarnaast moet je je afvragen wat je precies wil bereiken met je site.
Ik zie namelijk geen enkel idee van je topicstart terugkomen in je website. Als ik je site bezoek zie ik alleen een lelijk logo, op een saaie site die enkel bestaat uit linkjes naar de freerecordshop en pixmania?

Eerlijk gezegd snap ik niet wat de bedoeling is van die hele site, zeker als ik op zoek zou zijn naar een film zou ik echt geen 2e keer terug komen naar je site, laat staan dat ik denk "die moet ik onthouden".

Meer bezoekers trek je door veel reclame, maar voor bezoekers op de langere termijn en die opbrengsten leveren (al is het maar door simpele clicks of pageviews) moet je toch echt beginnen bij je basis.

Ik zie zelf nog niks dat maar in de buurt komt van interessant. Natuurlijk moet dat groeien op den duur, maar je moet echt beginnen met iets dat een beetje interessant is wil je bezoekers verwachten.
Persoonlijk zie ik er met de huidige ideeën die je noemt ook geen brood in. Probeer eens voor jezelf duidelijk op papier te zetten wat je wil bereiken met je site.
Doorsturen van mensen die een Blu-ray willen kopen is vaag en blijft vaag. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Zoeken op film en kijken waar de beste prijs is? Kiezen welke film het leukste is? Kijken welke film ik nog niet heb? Nieuwe releases opvragen? Technische info?
Het bestaat allemaal al, maar doordat je je alleen op BR richt is het idee nog best uitvoerbaar, alleen zou ik zelf dan minstens 3 van bovenstaande punten verwachten en nu zie ik er niet één.

Klinkt misschien hard, maar je moet echt aan hoge verwachtingen voldoen tegenwoordig om het te maken met één website :)
Succes in elk geval.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• MorgothG
Ik loop trouwens met een geweldig idee, een gat in de markt wellicht maar ik heb de kennis gewoon niet om dit om te zetten in een site. Hoe vind ik een internet held die niet meteen de wereld vraagt maar gewoon ook mee durft te gaan met out of the box ideeen. Ik snap heel goed dat mijn kliksite (stap 1) niet echt een super idee is. Maar ik leer er veel van.

Nu wil ik wat verder gaan maar het liefst ontplooi ik meteen de echte ideeen. Waar kom je in contact met een wizzkid zonder op freelance.nl te kijken want dan heb je meteen zakken met geld nodig. Moet ik scholen af of op Hyves gaan zoeken?

Ik sta echt te springen met ideeen maar ik kan zelf maar een klein beetje html-en :(

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nik schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:37:
Zomaar wat tips. (slapend rijk worden, is een droom voor velen, en vaak niet haalbaar).
En daaraan toe te voegen.. zelfs in die kleine gevallen, maar van erg korte tijd.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Het allerbeste advies voor een site die goed gevonden wordt via Google: maak een site met goede en relevante content over een onderwerp waar mensen ook daadwerkelijk naar op zoek zijn.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Trouwens, verwacht niet dat je met een site bomvol met tradedoubler en andere 'affiliate programs' hoog zult ranken; sterker: het zal je ranking geen goed doen.

Over mij

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
MorgothG schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:38:
Ik loop trouwens met een geweldig idee, een gat in de markt wellicht maar ik heb de kennis gewoon niet om dit om te zetten in een site. Hoe vind ik een internet held die niet meteen de wereld vraagt maar gewoon ook mee durft te gaan met out of the box ideeen. Ik snap heel goed dat mijn kliksite (stap 1) niet echt een super idee is. Maar ik leer er veel van.

Nu wil ik wat verder gaan maar het liefst ontplooi ik meteen de echte ideeen. Waar kom je in contact met een wizzkid zonder op freelance.nl te kijken want dan heb je meteen zakken met geld nodig. Moet ik scholen af of op Hyves gaan zoeken?

Ik sta echt te springen met ideeen maar ik kan zelf maar een klein beetje html-en :(
Tjah, investeren hoort erbij. Jij hebt alleen een idee, daar kom je niet zo ver mee. Zoek iemand met geld, of iemand met kennis en ervaring met tijd over. Dan nog is degene met het idee niet degene die daar automatisch veel geld mee verdient. Meestal zijn het de mensen die de risico's lopen....

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, je wilt het allemaal snel en gemakkelijk. Maar zo werkt het niet! Je zult een businessplan moeten maken, investeerders moeten vinden en of een whizzkid moeten zoeken, of zelf de handen uit de mouwen moeten gaan steken en cursussen gaan volgen.

Ik ken je idee niet, maar er ontstaat een beetje een beeld van een jonge, enthousiaste hond die elke weggegooide stok een fantastisch idee vind, en een gat in de stokkenmarkt ;) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Pas je even op? Dit is op 't randje (zie Het algemeen beleid #werving). Probeer anders jobs.tweakers.net eens ;)
:D Je wil vanalles maar hebt niets om te investeren. Dan zou ik toch mijn plannen eens bijstellen. Tuurlijk kunnen wat 'helden' je (al dan niet voor 'weinig') helpen, maar je kunt nu eenmaal niet voor een duppie op de eerste rij zitten ;)

Mijn algehele 'feel' bij je is dat je mss nog wat (levens)ervaring tekort komt ;)

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 11-03-2008 22:45 ]

Over mij

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
In WI graag ontopic reacties

[ Voor 94% gewijzigd door SmartDoDo op 11-03-2008 22:49 ]

• MorgothG
Hey mensen,

Ik waardeer in ieder geval jullie input zeer. En ik ga me richten op nieuwe ideen. Dag dag kliksite!
Nu nog hulptroepen vinden. Wellicht kan ik mijn tijd beter daarin steken.

Mensen bedankt voor het sparren.

• Startups
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09-2022
Uit je verhaal begrijp ik, dat je nog weinig concreets hebt. (Je website is verwijderd, je kunt hem prive naar me sturen, voor eventueel wat tips)

Wat een heel simpel principe is waar je mee kunt beginnen, maar waar je je niet aan vast moet klampen (!).

Zoek uit hoeveel % van de bezoekers iets koopt, en hoeveel een bezoeker dus waard is.
Vervolgens moet je bezoekers gaan 'kopen', d.m.v. advertenties etc.

Voorbeeld

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=computer

Op die pagina adverteren een aantal bedrijven, waaronder iemand die Dell systemen lijkt te verkopen.
Hij heeft op zijn beurt op zijn site refer links van Dell neergezet.

Dat kost hem laten we zeggen, 0,50 euro per klik.

Vervolgens gaat 1 op de 20 bezoekers over tot aankoop van een computer, van gemiddeld 1000 euro, waar hij 3% commissie van krijgt.

Dat is dus 30 euro commissie, terwijl de inkoop van bezoekers slechts 10 euro is.

Oftewel, koop bezoekers in, die meer opleveren.
Nogmaals, klamp je hier niet aan vast, maar ga uiteindelijk bijv. zelf een product verkopen, ipv affiliate zijn.

Bruikbare links
Tradedoubler.com [affiliate programma]
adwords.Google.com [inkoop van bezoekers]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 11:51
Je weet dat 'marketing' als in reclame (onderdeel van marketing) eigenlijk een zwaktebod is? Je moet zorgen dat je product zichzelf gaat verkopen, of je moet reclame anders gebruiken. Misschien is er gewoon te weinig vraag naar je product.

|>

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
keel schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:45:
Vervolgens gaat 1 op de 20 bezoekers over tot aankoop van een computer
Reken eerder op 1 op de 2000; tenzij je een heel specifieke tak bediend ;)

Over mij

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:57

Klippy

Still Game

Zoals gezegd, je hoeft niet te kunnen ontwikkelen om goede ideeën uit te voeren.
Maar als je echt serieus bent, begin eens met het maken van een bedrijfsplan, schrijf al je ideeën op en kies de besten eruit. Vooral niet te veel, want aan en hoop halve projecten heeft niemand wat. Probeer je te richten op één ding en zorg dat je basis goed is, daarna kan je altijd nog zijwegen inslaan.

Heb je een goed plan op papier staan werk dat dan zorgvuldig uit met een soort van planning, zowel financieel als technisch. Hoeveel kost het om een site te maken en nog belangrijker ALS je site eenmaal af is, wat brengt het dan op? Hoeveel bezoekers moet je hebben per maand om de kosten er uit te halen? Is dat haalbaar? etc.

Pas als je dat soort dingen een beetje hebt uitgewerkt kan je je je druk maken over het vinden van ontwikkelaars. die lopen er genoeg namelijk, ook studenten die het voor weinig doen. Maar die willen wel weten wat ze maken.
En die uitwerking hoeft echt geen 1000 pagina's in viervoud ondertekend door de notaris te zijn, maar een beetje één koers varen moet toch echt wel en die moet je eerst eens uitzetten. Met die losse kreten zoals nu kan niemand je helpen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Startups
RobIII schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:48:
[...]

Reken eerder op 1 op de 2000; tenzij je een heel specifieke tak bediend ;)
Er staat voorbeeld boven, is sterk afhankelijk van de bron van de bezoekers ;)
Overigens is 1 op 20 met Adwords bezoekers en een product van 50 euro, goed mogelijk.

Nog wat kleine tips voor je Adwords tekst, stel je voor mensen klikken teveel, en leveren te weinig op, vermeldt de prijs dan in de tekst, waarschijnlijk zal het aantal kliks afnemen, maar de verhouding bezoeker/aankoop, zal beter komen te liggen.

Met de juiste dingen, is alle mogelijk ;)
Maar nogmaals (laatste keer), klamp je niet vast aan Google.

• simon
Overigens is 1 op 20 met Adwords bezoekers en een product van 50 euro, goed mogelijk.
dat geloof ik dus echt niet, dat zou echt enorm hoog zijn, megalomaan rendement.. nee, ik denk dat 't meer 1 op 5000 is met 50 euro bij een gewoon product.

|>

• MorgothG
Nogmaals echt bedankt. Ik moet wel zeggen dat ik als start een kliksite wel het een en ander geleerd heb. Onder andere over wat ik wel en niet kan.

Ik vind het echt heel oke dat jullie de tijd en moeite nemen om een beetje mee te denken. Ik ga door met een stap 3 (geen stap 2 youtube favorieten oid) maar meteen voor een hippe site die zich echt onderscheid. Ga morgen aan mijn plan werken.

Bedankt en jullie horen nog van mij!

• André
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

simon schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 23:03:
[...]

dat geloof ik dus echt niet, dat zou echt enorm hoog zijn, megalomaan rendement.. nee, ik denk dat 't meer 1 op 5000 is met 50 euro bij een gewoon product.
Nee hoor, ik zie 1 op de 20 dagelijks ;) Ligt maar net aan het product en de propositie.

Voor de topicstarter: ik ben ook bezig met een 'nieuw' iets. Mijn plan: site opzetten, beetje bekendheid verwerven. Veel tijd insteken, en na een half jaar tot een jaar zou ik dan met de eerste reclameactiviteiten kunnen beginnen (Adsense of affiliate dingen). En na 1 jaar zou uiteindelijk het serieuze geld moeten verschijnen. Of ik het haal? Geen idee, maar het idee is serieus en de planning reëel. Ik verwacht in ieder geval niet snel geld te kunnen verdienen. Bovenal zul je eerst een soort status moeten opbouwen voor je kunt adverteren, doe je het eerder ziet men je al snel als een onbetrouwbare site.

Korte samenvatting: tijd, veel tijd ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

André schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 00:27:
[...]
Korte samenvatting: tijd, veel tijd ;)
En andere inkomsten in die tijd ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Ik denk dat de insteek niet goed is. 100 bezoekers per dag is niet erg veel, en als een bezoeker een aankoop doet zal hij niet vaak terugkomen (aannemend dat je spelers aanbiedt, het ligt wat anders bij disks en accesoires). Als je de site gaat verbeteren zal je hoogstens zien dat je diezelfde 100 bezoekers beter kan bedienen, er zullen niet meer bezoekers komen.

Volgens mij kan je je beter richten op het vergroten van het volume. Een Adwords campagne is dan een beter idee. Ook als je er niet veel aan wilt uitgeven kan je er nog altijd veel uithalen, je kan dan Google laten uitrekenen hoeveel verkeer je kan verwachten op welk woord, ofwel hoeveel interesse er in de markt is. Verder kan je Analytics gebruiken, waarmee je in grote lijnen kan zien hoe gebruikers zich op jouw site bewegen.

Zie de investering in Adwords als een cijfermatige onderbouwing van jouw businessplan.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

MorgothG schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:15:
Hoe kan ik uit zo'n site de meeste winst halen uit stel 100(?) bezoekers per dag
Ik heb sites met 200.000 unieke bezoekers per maand waar ik nog verlies op maak.

Op internet geldt voor contentsites de wet van massa: mogelijke inkomsten nemen exponentieel toe met het lineair toenemen van je unieke bezoekers. Om unieke bezoekers te krijgen heb je incoming links nodig van andere drukke sites. Links van andere drukke sites krijg je door high quality content. High quality content kost heel veel tijd en/of heel veel geld.

Uiteindelijk is het enige wat ik je kan zeggen iets wat je vast niet leuk gaat vinden: het dotcom tijdperk is voorbij. Als je in 2008 een rendabele site wil opzetten zul je diep moeten investeren tot je de massa hebt om er op te kunnen renderen. Tenzij je minimaal 10k op de plank hebt liggen is je enige kans een gouden superidee dat nog niemand anders ooit gehad heeft (succes....) dat je dan ook nog succesvol moet uitwerken en exploiteren voordat de copycats ermee aan de haal gaan.

Professionele website nodig?

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 14:47
eens^^
simon schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:45:
Je weet dat 'marketing' als in reclame (onderdeel van marketing) eigenlijk een zwaktebod is? Je moet zorgen dat je product zichzelf gaat verkopen, of je moet reclame anders gebruiken. Misschien is er gewoon te weinig vraag naar je product.
Ligt er net aan hoe breed je marketing ziet. Je kan een leuk, uniek, geweldig product hebben, maar als niemand dat weet zal je er niet rijk mee worden. Simpel voorbeeld; hij zou bijv. al een link in zijn sig kunnen zetten oid.

Beginnen met een business plan en verder kijken dan alleen webdesign. Reken eens een aantal zaken door en zit dit op papier. Kan je ook helpen met anderen overtuigen. Naast de bedrijsmatige aspecten zijn ook je competenties belangrijk. Op de competentie netwerken schiet je in ieder geval al tekort.

[ Voor 0% gewijzigd door Taigu op 12-03-2008 23:26 . Reden: typo's ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• simon
buddhole schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:24:
eens^^

[...]

Ligt er net aan hoe breed je marketing ziet. Je kan een leuk, uniek, geweldig product hebben, maar als niemand dat weet zal je er niet rijk mee worden. Simpel voorbeeld; hij zou bijv. al een link in zijn sig kunnen zetten oid.
Imho heeft 't niet zoveel met 'hoe breed je marketing ziet' van doen. Reclame is slechts een deel van je marketing. Goede marketing gaat veel verder dan reclame, zit verwoven in je product, 4ps, bla bla dat soort dingen.. Markt moet je leren creëren en bespelen, en dan is reclame een van de vele tools die je hebt.

|>

• Startups
simon schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 23:03:
[...]

Sorry, het was toch echt dagelijkse hap voor mij ;)

Dit is overigens niet mijn core business, maar wat projecten van vroeger.
Een ratio van 1:20 is zeker haalbaar, maar hangt van veel factoren af.

Dit zijn wat statistieken die ik snel kon vinden.

code:
1
2
3
4
5
6
total raw clicks:   2034
total unique clicks:    1642
sales:  23
conversion rate:    1:71
sales value:    $1268.85
your commission:    $381

Gemiddelde prijs ligt hier iets hoger dan 50 dollar, en bij dit product een ratio van 1:71.

[ Voor 25% gewijzigd door Startups op 13-03-2008 00:56 ]

Verwijderd

Mijn ervaring is het volgende:
Zoek een goede partij (waarbij 'goed' natuurlijk een erg rekbaar begrip is) die je bovenalles vertrouwd. Probeer ze enthousiast te maken voor je idee. Als je zelf overtuigd bent dat je een goed idee hebt, investeer er dan ook in. Je kunt voor onder de 20.000 euro prima een goed werkende website hebben waar jouw idee in is verwerkt. Bedenk daarbij wat je verdien model is: als je 20.000 euro investeert, hoe krijg je het er dan ook weer uit? (overigens is het bedrag een beetje uit de lucht gegrepen dus pin je er niet op vast, maar bedenk wel dat een beetje (web-) programmeur niet goedkoop is).

Je idee hoeft niet 'briljant' te zijn om het winstgevend te maken. Nog dagelijks starten er nieuwe online webshops voor product x waar de markt allang verzadigt is, de truc is om iets te bieden wat de rest niet bied. Al is het lage prijzen, of goede support, een gebruiksvriendelijke website, bulkkorting, gratis meuk, je kan het zo gek niet verzinnen.

Uit ervaring weet ik dat je met een redelijk simpel idee toch behoorlijk wat geld kan verdienen. Een partij waar wij het beheer van doen geeft tonnen uit aan google, maar verdient dat dubbel en dwars terug. Je zult voor dat soort campagnes het omslagpunt moeten berekenen, oftewel hoeveel genereert een clicker mij en hoeveel kost hij me. Als jij 1000 man laat clicken op een (gesponserde) click van 1 euro, en je verkoopt vervolgens een auto van 40.000 aan 1 van hen, geloof me, dan kunnen die andere 999 je gestolen worden. Alhoewel het natuurlijk nog beter is als er 2 een auto kopen... of 3... ;)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 01:21:
Je kunt voor onder de 20.000 euro prima een goed werkende website hebben waar jouw idee in is verwerkt.
Je reinste natte-vinger-werk. Je weet niet wat TS nou precies wil en for all you know is 'ie met een 250 euro site-je al klaar. En ook prima mogelijk dat zijn idee honderdduizenden euro's kost om te implementeren. En alles ertussenin. Waar je dit bedrag vandaan haalt mag Joost dan ook weten ;)

Over mij

Verwijderd

RobIII schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 01:27:
[...]

Je reinste natte-vinger-werk. Je weet niet wat TS nou precies wil en for all you know is 'ie met een 250 euro site-je al klaar. En ook prima mogelijk dat zijn idee honderdduizenden euro's kost om te implementeren. En alles ertussenin. Waar je dit bedrag vandaan haalt mag Joost dan ook weten ;)
overigens is het bedrag een beetje uit de lucht gegrepen dus pin je er niet op vast
Beter lezen ;)

• simon
keel schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 00:50:
[...]

Sorry, het was toch echt dagelijkse hap voor mij ;)

Dit is overigens niet mijn core business, maar wat projecten van vroeger.
Een ratio van 1:20 is zeker haalbaar, maar hangt van veel factoren af.

Dit zijn wat statistieken die ik snel kon vinden.

code:
1
2
3
4
5
6
total raw clicks:   2034
total unique clicks:    1642
sales:  23
conversion rate:    1:71
sales value:    $1268.85
your commission:    $381

Gemiddelde prijs ligt hier iets hoger dan 50 dollar, en bij dit product een ratio van 1:71.
wow, wat verkoop je dan? ben wel benieuwd, want dat is behoorlijk succesvol tov reclame old-style..

|>

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 14:47
simon schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:31:
[...]

Imho heeft 't niet zoveel met 'hoe breed je marketing ziet' van doen. Reclame is slechts een deel van je marketing. Goede marketing gaat veel verder dan reclame, zit verwoven in je product, 4ps, bla bla dat soort dingen.. Markt moet je leren creëren en bespelen, en dan is reclame een van de vele tools die je hebt.
offtopic:
eens, maar ik ga in op je stelling dat reclame een zwaktebod is :s Vreemde manier van discussieren.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• simon
buddhole schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:05:
[...]

offtopic:
eens, maar ik ga in op je stelling dat reclame een zwaktebod is :s Vreemde manier van discussieren.
oh sorry, ik haalde dat niet uit je post.. Waarom reclame een zwaktebod is (reclame is geen marketing hé). Een zwaktebod is niet fout hé, maar het is beter voor een product als het zijn of haar eigen reclame creëert. Kijk naar wat Apple veelal doet, er ontstaat een cult.. Hierdoor verkopen de producten zich zelf (wel met wat hulp). Maar je moet zorgen dat het product zich zelf 'reclameert'. Het gebruik van 'reclame' is een zwaktebod. Je verkoopt natuurlijk liever zonder al te veel reclame.. Maar dat maakt reclame niet slecht hoor.

|>

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 16:52
Excuses voor de botte bijl die ik er inzet. Maar je noemt jezelf ondernemer.
Ik heb even in de de dikke vandale gezocht, daar staat dit :
on·der·ne·mer (dem; onderneemster)
1 iem. die in een tak van handel of bedrijf zelfstandig, voor eigen rekening en risico, werkt
Je hebt een bedrijf of handel die voor eigen rekening en eigen risico werkt. Je loopt nu geen risico om het wiel opnieuw uit te vinden. Wil je echt ondernemer worden moet je gewoon op je bek gaan omdat je zo'n lef hebt. En je hebt lef als je risico's neemt.

Correct me if i'm wrong..

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 21:42

zomertje

Barisax knorretje

curry684 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 00:45:
[...]

Ik heb sites met 200.000 unieke bezoekers per maand waar ik nog verlies op maak.

Op internet geldt voor contentsites de wet van massa: mogelijke inkomsten nemen exponentieel toe met het lineair toenemen van je unieke bezoekers. Om unieke bezoekers te krijgen heb je incoming links nodig van andere drukke sites. Links van andere drukke sites krijg je door high quality content. High quality content kost heel veel tijd en/of heel veel geld.

Uiteindelijk is het enige wat ik je kan zeggen iets wat je vast niet leuk gaat vinden: het dotcom tijdperk is voorbij. Als je in 2008 een rendabele site wil opzetten zul je diep moeten investeren tot je de massa hebt om er op te kunnen renderen. Tenzij je minimaal 10k op de plank hebt liggen is je enige kans een gouden superidee dat nog niemand anders ooit gehad heeft (succes....) dat je dan ook nog succesvol moet uitwerken en exploiteren voordat de copycats ermee aan de haal gaan.
Hoe komt dat? Advertentieinkomsten vallen tegen? Betalen ze niet per view?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

zomertje schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:00:
[...]

Hoe komt dat? Advertentieinkomsten vallen tegen? Betalen ze niet per view?
Tuurlijk wel, maar indien (kosten > omzet == true) maak je alsnog verlies he ;)

Ik werk op high-quality content, en dat kost geld om te laten maken. Simple as that.

Professionele website nodig?

• Startups
simon schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 08:53:
[...]

wow, wat verkoop je dan? ben wel benieuwd, want dat is behoorlijk succesvol tov reclame old-style..
Dit waren AdWords kliks, met een goede reclame tekst, naar een echt product. (geen ebooks e.d. :r )

Zodra je wat kapitaal hebt, zou ik zo snel mogelijk uit de affiliate markt gaan, en je eigen product opzetten.

Wat ook mooi is, om het product dat je verkocht via een affiliateprogramma, zelf in wholesale op te kopen met korting, en vervolgens het zelf te gaan verkopen, met een eigen affiliate programma daar aan vast.

Dan gaat het ineens hard. d:)b

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 20:36
Nik schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:37:
Op je hoofdvraag:

Als ik dat zou weten, denk je dat dat ik dat jou ga vertellen? Oftewel, daar ga je nooit een antwoord op krijgen
Jawel hoor, maar daar wil ik wel 100 euro voor hebben. ;)

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1