Ik ben thuis bezig met een oefening van school, en ik geraak er maar niet uit (debuggen hebben we nog niet geleerd, kzit wat te rommelen, maar ikheb een main-project nodig en kan daar nergens iets van regelen, java is niet mijn ding
).
Tot zover is dit mijn code, het moet met arrays voor de buttons en de bedoeling is dat iedere button een willekeurige groene kleur heeft, en na een druk op de knop moet deze verdwijnen. Ik maak een gewoon Class library project aan, met een package en een class Oef1.
De groene kleur blijft dus zwart, en met mijn stel hersens en het logisch volgen van de code lijkt het mij toch dat iedere keer een nieuwe kleur er moet komen en deze mooi onder de 255 blijft...
Tot zover is dit mijn code, het moet met arrays voor de buttons en de bedoeling is dat iedere button een willekeurige groene kleur heeft, en na een druk op de knop moet deze verdwijnen. Ik maak een gewoon Class library project aan, met een package en een class Oef1.
De groene kleur blijft dus zwart, en met mijn stel hersens en het logisch volgen van de code lijkt het mij toch dat iedere keer een nieuwe kleur er moet komen en deze mooi onder de 255 blijft...
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
| package oefening6; import javax.swing.*; import java.awt.event.*; import java.awt.*; import java.util.*; public class Oefening6 extends javax.swing.JApplet implements ActionListener { private Container content; private JButton [] knoppen; public Oefening6 () { int willekeurig; content = getContentPane (); content.setLayout (new BorderLayout ()); knoppen = new JButton [5]; for (int i=0; i<5; i++) { willekeurig = (int) Math.random () * 255; knoppen[i] = new JButton ("" + i); knoppen[i].addActionListener (this); knoppen[i].setBackground (new Color (0,willekeurig ,0)); } content.add (knoppen[0], BorderLayout.NORTH); content.add (knoppen[1], BorderLayout.SOUTH); content.add (knoppen[2], BorderLayout.WEST); content.add (knoppen[3], BorderLayout.EAST); content.add (knoppen[4], BorderLayout.CENTER); } public void actionPerformed (ActionEvent e) { JButton dummy = (JButton) e.getSource (); dummy.setVisible (false); } } |
[ Voor 5% gewijzigd door HyperBart op 11-03-2008 22:00 ]