Toon posts:

Acer AS5920G-602G25MN Herinstallatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de Acer AS5920G-602G25MN (http://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=2046) en ik heb alle acer empowering shit eraf gegooid..
En daarna Need for Speed most wanted (v1.2) geinstalleerd, en opgestart met widescreen tweak (1280x800)
Maar ik kan niet alles op high zetten, zelfs de reflection refresh rate niet.

Komt dit omdat de standaard meegeleverde vista niet goed geoptimaliseerd is?
Ik dacht zelf van wel, en daarom wil ik vista HP opnieuw installeren. Heb hem net gedownload, maar vraag me af hoe het dan met de garantie gaat, en of alle drivers gewoon ook op de kale versie te installeren zijn.
En zal het nu beter draaien?

Alvast bedankt,

Hans Peter Koopman

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Uiteraard kan je je eigen versie van een operating system erop zetten en zelf de drivers zoeken. Afgezien van de tijd die daarin gaat zitten, zou ik sowieso niet zelf iets installeren. Je kan het één en ander tweaken, er andere (videokaart-)drivers op zetten en de programma's van Acer zelf eraf halen. Want verder is er niks wezenlijk anders aan deze Acer-versie van Windows Vista Home Premium.

Met betrekking tot de garantie: Als je de recovery partitie erop laat staan of sowieso even een recovery dvd brandt, is er geen enkel probleem. Alleen kan je geen garantie claimen op een illegale versie van Windows uiteraard. Sowieso is garantie op software vaak (terecht) heel minimaal.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is niet illegaal aangezien je gewoon je eigen serial gebruikt..

En zo lang duurt het niet om vista te installeren.
Vaak zit er in de acer versie nog allerlei brakke registerwaarden e.d.
Volgens mij staan alle standaarddrivers al op de site van acer

Videokaartdrivers heb ik al vernieuwd.

Iemand met een acer laptop/windows vista laptop die hier ervaring mee heeft?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:54:
Maar het is niet illegaal aangezien je gewoon je eigen serial gebruikt..
Ja ok, mits dat een OEM uiteraard. Ik interpreteerde het als icm een illegaal serialnummer.
Vaak zit er in de acer versie nog allerlei brakke registerwaarden e.d.
Dat valt reuze mee. In ieder geval niet dermate erg dat het mindere prestaties geeft op het gebied van spellen.
Videokaartdrivers heb ik al vernieuwd.
Er is een 1.3 patch uit van Need for speed: Most wanted. Die kan je nog even proberen.
Iemand met een acer laptop/windows vista laptop die hier ervaring mee heeft?
Ik mag wel zeggen dat ik veel Acer laptops uit heb geprobeerd. Maar ik heb zelf niet de problemen ervaren die jij nu ervaart. Ik heb dan ook niet getest met Need for speed. ;)
Heb je andere spellen geprobeerd? Hoe is de prestatie daarin?

[ Voor 4% gewijzigd door _the_crow_ op 11-03-2008 22:20 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.