monitor in standby na bootscherm Windows

Pagina: 1
Acties:

• Mark Kames
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01-2025
Hallo mede tweakers,

Sinds het afgelopen week-end te hebben verhuist en natuurlijk ook mijn pc's te hebben neer gezet heb ik het volgende probleem.
Elke keer als ik mijn computer opnieuw op start heb ik gewoon beeld tot dat het Windows laad scherm is geweest en het welkomscherm moet worden weer gegeven.
Ik heb sinds 3 maart (tijdelijk tot ik een nieuwe tft scherm heb) een plug gekocht waar ik mijn pc en home servertje met 1 monitor toetsenbord en muis kan bedienen.
Dit werkte de afgelopen dagen zonder problemen.
Een systeem herstel zat er helaas niet in omdat ik dat servertje (eigenlijk gewoon pc die ik gebruik als data en mail server) eind feb heb gebouwd en het laatste systeem herstel punt van 5 maart was en aangezien ik 3 maart die switch heb aangesloten .......
Toch geprobeert maar haalde niets uit.
In veilige modus kan ik gewoon werken (zoals nu) en als ik een live cd van Linux Ubuntu en Kubuntu erin stop doet die videokaart het ook gewoon.
Deze pc heb ik gebruikt als normale werk pc met een Nvidia Gforce 7600 GT 256 PCI-E en nooit problemen gehad.
Nu heb ik die videokaart in mijn nieuw gekochte pc gedaan en een simpele ATI Radeon X1050 met 128MB ook op PCI-E videogeheugen gekocht voor mijn server omdat ik alleen maar hoeft te zien wat ik doet en geen game's of 3d video bewerking erop hoeft te doen/spelen.
Ik denk dat het aan de drivers ligt, maar die switch had nog een klein progje op mijn taakbalk geinstalleerd (of dat zit in Windows zelf, want het programma'tje is niet bij software of elders terug te vinden) en dat werkte ook al niet echt lekker, van pc wisselen ging niet lekker of muis en toetsenbord waren op geen enkele pc meer te bedienen.
Misschien dat het daar aan kan liggen.
In de bios staat alles oke en heb er ook niets in veranderd.
Op Google niets gevonden en de probleem oplosser in Windows, tja daar houd ik maar snel over op.

Ik kom er even niet uit, wie kan mij helpen.
De monitor doet het gewoon op elke andere pc.
Drivers re-installeren haalt niets uit en
mijn andere Nvidia videokaart in het PCI-E slot werkt ook prima zoals voorheen..

Ik denk videokaart dood, maar waarom doet hij het wel met een Linux live cd Linux haalt
immers ook de drivers van internet of heeft de nodige drivers aan board.
En dit videokaartje is uit gekomen medio 2004 en de versies van Ubuntu en Kubuntu zijn beide uit 2006.
Drivers kunnen niet defect gaan, tja softwarematig maar opnieuw installeren werkt niet.

Het MOBO is van Asus, type: M2V-TVM.

Wie kan mij verder helpen met dit raadsel :?

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20-05 14:39

JAMF

010 the number of the best

Komt voor bij ATI radeon x1950 pro, klik
Misschien ook bij andere kaarten

Windos veilige modus en Ubuntu blijven werken omdat die geen gebruik maken van de hardwareversnelling.
Zo gauw je een driver gebruikt die hardwareversnelling aanstuurt ben je de klos.

* JAMF wacht al weer 3 weken op zijn RMA gestuurde X1950 pro

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• Mark Kames
Even snel aan iedereen die nog wil antwoorden,, ik heb net ongeveer 15min zitten typen toen mijn Firefox sinds 2 jaar geleden crashde, dus ik heb even geen zin meer om alles uit te leggen.
Ik heb een andere oplossing gevonden die niet echt prof en tweaks is, maar goed daar morgen meer over, want Norman heeft ook ineens een vreem,de error, dus je begrijpt wel dat ik die pc het raam zou willen uit gooien, maar goed.
Morgen maar re-instal van Windows en de hardware volledig testen, ik begin wel bij het geheugen van Narnya wat nou niet echt een A merk is, maar goed.
Morgen vertel ik wat ik maar heb gedaan.

• Mark Kames
Nogmaals bedankt! voor de reacties. :)

Verwijderd

Ik denk dat je monitor de 'verversings' frequentie niet aan kan....

maar dan zou je monitor dat moeten aangeven 'OUT OF SYNC'

je gebruikt geen verlengkabel neem ik aan?