Optische output en volumeregeling iMac

Pagina: 1
Acties:

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 16:17
Ik wil graag een DAC aansluiten op m'n Alu iMac via de optische line-out. Kan ik dan nog steeds het volume regelen in Mac OS zelf? Tijdens m'n zoektocht door Google over dit onderwerp, las ik dat niet elke geluidskaart de volumeregeling blokkeert indien er gebruik wordt gemaakt van de digitale output.

Heeft iemand ervaringen met een dergelijke opstelling? Zijn er eventueel alternatieven voor digitale overdracht van het signaal? Ik wil dus niet gebruik maken van de analoge output.

Verwijderd

helaas kan je dan niet het volume regelen via je mac. je zal dit moeten doen op je (vervangend) uitvoer-apparaat.

• Blaffeh
Dat is jammer zeg, ik gebruik de iMac in combinatie met een EyeTV 310. Als ik dan op afstand kijk, kan ik het volume niet meer bedienen. Dit omdat de DAC die ik op het oog had geen afstandsbediening heeft.

Verwijderd

Zodra je een DAC aansluit via de optische uitgang wordt het volume in Mac OS X 'fixed'.

Je moet dus het volume regelen via je (voor)versterker.

• Blaffeh
Nu zag ik zojuist in Het grote "Show je Apple computer" topic iemand met een Trends Audio USB Audio Converter. Zou door middel van een driver oid het volume wel aan te sturen zijn in Mac OS?

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Is het niet zo dat je het systeemvolume niet meer kunt aanpassen, maar nog wel bij de individuele programma's het geluid kunt regelen? Lijkt mij opzich niet zo'n probleem toch?

Verwijderd

Blaffeh schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:37:
Dat is jammer zeg, ik gebruik de iMac in combinatie met een EyeTV 310. Als ik dan op afstand kijk, kan ik het volume niet meer bedienen. Dit omdat de DAC die ik op het oog had geen afstandsbediening heeft.
Je kan het volume van eye tv wel bedienen maar niet het algemenen volume van je systeem.
Pagina: 1