Toon posts:

Creative gigaworks s750

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje de gelukkige eigenaar van de creative gigaworks s750.
jammer vind ik wel dat ik hem niet digitaal aan kan sluiten.

Nu heb ik gelezen dat als je een goede geluidskaart neemt die al een decoder ingebouwd heeft je hetzelfde effect hebt, dit wil ik graag.

Ik ben van plan op korte termijn een nieuwe computer aan te schaffen en wil daar dan ook een perfecte geluidskaart bij.

Ik heb gelezen dat die Fatal1ty geluidskaarten met decoder ingebouwd zijn, en zeer geschikt zijn.Ofniet?
Maar er zijn ook nog verschillende geluidskaarten van die serie
Welke kan ik het beste nemen? :'(

Ik game gem 1,5 uur per dag
kijk vaak films
en voor de rest van de tijd heb ik altijd muziek aan staan.

Verwijderd

Ik heb dezelfde set ook in combinatie met een Creative X-Fi XtremeGamer en dat klinkt erg goed... Vooral als je nog wat stoeit met de Equalizer in Windows Media Player. Ik denk ook dat deze kaart wat dat betreft het beste bij deze set past... De XtremeGamer is een volwaardig X-Fi met EMU20K1 chip, is half profile, heeft 3 jacks voor 7.1 (dus is perfect met de 7.1 kabel die je bij de S750 krijgt), en 1 gedeelde jack voor digitaal geluid (in/uit) / microfoon in. Verder heeft ie ook een interne Intel HD Audio front panel connector wat prima werkt in combinatie met de nieuwere kasten... Dit is ook de enige samen met de XtremeAudio die zon connector heeft, maar de XtremeAudio is geen volwaardige X-Fi. Deze mist de EMU20K1 chip, in plaats daarvan zit er een chip in die gebaseerd is op een Audigy 2 SE / SB Live! 24-bit welke geen Hardware Audio Processing heeft. Alles gebeurt bij deze kaart Softwarematig, dus is zonde van je processor. Daarnaast hebben de topmodellen ook weinig meerwaarde... Dit zijn exact dezelfde kaarten met dezelfde specs met wat extra accessoires waar je toch niet op zit te wachten (apart kastje voor volume regeling (terwijl dat ook makkelijk via toetsenbord kan op bijv een G15) / extra nutteloos x-ram wat toch bijna niet ondersteund wordt etc etc...). Verder heb je nog de Auzentech Prelude en de ASUS Xonar maar dit zijn kaarten in het top segment wat je dus alleen gaat merken met top kwaliteit speakers.. En de Gigaworks S750 valt daar niet onder. Wel onder de top in PC Audio, maar niet de top in High end Hi-Fi Audio. Waarschijndelijk ga je dus niet veel verschil horen tussen deze 2 kaarten en een Creative X-Fi. Verder heeft de ASUS Xonar ook geen Intel HD Audio front panel connector en ook geen Crystalizer (is geen X-Fi chipset) wat zeer ten goede komt aan gecomprimeerde audio (krikt de dofheid op). Verder verdeelt die de 7.1 Audio over 4 3.5mm jacks in tegenstelling tot de Creative kaarten. Die gebruiken hun eigen standaard hiervoor, namelijk 3 jacks (vandaar ook die 7.1 kabel bij je S750 set). Hiervoor zul je dan dus 4 aparte jack kabels moeten kopen. Verder heeft de Prelude ook nog een nadeel en dat is dat deze een AC97 connector gebruikt voor de aansluiting van je front panel op je kast. Dit houd dus in dat jack switching niet ondersteund wordt en je dus zelf de Audio modus van 7.1 naar 2.0 of Hooftelefoon moet switchen bij deze kaart als je m gaat gebruiken via een koptelefoon. Kortom gewoon voor een Creative X-Fi XtremeGamer gaan. Die heeft alles wat je nodig hebt en de beste prijs/prestatie verhouding. Is tevens ook de opvolger van de Creative X-Fi XtremeMusic. Enige verschil met deze is is dat de XtremeGamer low profile is en een Intel HD Audio front connector voor je kast heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 00:41 ]