Toon posts:

ATI Radeon HD380 x 2 of ATI FireGL V5600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een tamenlijk newbie op het forum. Maar ik wilde de volgende vraag stellen: "Ik ben bezig om componenten voor een werkstation uit te zoeken. Dat uitsluitend gebruikt wordt voor PhotoShoppen. Als moederbord heb ik de keuze laten vallen op een Asus Maximus, voor de CPU een Intel Core 2 Duo E8500, als mem 4 x OCZ 2 Gb DDR3-1333. Als HDD: 1xWD Raptor 132 Gb, 1xWD Raptor 36 Gb en 3xWD 750 Gb (RAID-5)".
Op het forum vind ik allerlei informatie over video-kaarten, maar die zijn vooral gericht op hoge eisen op het game-gebied. Daar gaat mijn interesse dus niet naar uit. Ik hoop dat er mensen zijn die mij onderbouwd een advies kunnen geven

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-04 09:59
2D weergave dus .... naja, vergeet Nvidia en ATI dan maar en zoek een nieuw/oud Matrox kaartje met genoeg aansluitingen.
Daar zijn ze voor gemaakt, unlike die 3D beesten van tegenwoordig.

Pentaxiaan

Verwijderd

Da's wel erg kort door de bocht. ATI iig heeft prima beeldkwaliteit. Nvidia gebruik ik niet dus daar oordeel ik niet over. Matrox is idd goed. Maar een instap ATI kaart is ook prima. 2D performance is al jaren geen issue meer, en de beeldkwaliteit is echt wel prima in orde tegenwoordig.

Beide kaarten in de topictitel zijn zware overkill. De 1e is een gamerskaart, de 2e is voor renderworkstations. Beide niet van toepassing als je alleen gaat Photoshoppen.

Met 8 gieg RAM wil je een 64-bit OS, en zorg dat je een merk kiest die daar goede drivers voor heeft.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 19:46 ]

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-04 09:59
Euhm, wat voor scherm gebruikt je trouwens, want als je een DVI scherm gebruik, of een TN-TFT'tje, dan zal je weinig tot geen verschil zien tussen een random 3D-kaartje en een Matrox kaart, echter als je met analoog ga werken is een heel ander verhaal.

En een hi-end 3D kaart zal trouwens geen beter 2D beeld geven dan een cheap ass gevalletje.

Pentaxiaan