Toon posts:

Router loopt bij geringe belasting vast [Draadloos]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Al heel vaak bezoek ik deze site voor probleempjes met elektronica of computers en heb gelukkig altijd een antwoord gevonden. Top forum!

Helaas heb ik nu zelf een probleem:
In het studentenhuis waar ik woon hebben we de volgende setup:
- @home regelmatige verbinding internet
- Motorola modem
- Belkin 54g F5D7230df4 router
Hier zijn 2 pc's met kabel op aangesloten en 2 via een draadloos USB stickie (linksys en netgear).

De router heb ik laatst bij Dynabyte gekocht (30 euro) omdat de andere kapot was. Alles goed aangesloten beveiliging ingesteld, ging allemaal prima.
Maar het punt waar het mis gaat, is wanneer je veel download of veel connecties nodig hebt.
Zet ik bijvoorbeeld Utorrent aan, 2 downloads, max 100 connections, snelheid is 150 kb/s dan kun je er op wachten tot de router eruit knalt. Tevens soms ook met een spel zoals Call of Duty 2 online.
Hiermee bedoel ik, het draadloze signaal. De mensen die via kabel zitten hebben nergens last van.
Als je kijkt bij draadloze netwerken in XP zie je het netwerk nog wel staan, maar er valt geen verbinding mee te krijgen. Ipconfig/renew, meldt dan ook 'medium is ontkoppeld'. Wil je het draadloze deel weer werkend krijgen dan moet je de router aan/uit zetten.
Nou heb ik toen een firmware upgrade gedaan, en alle fora afgezocht op internet in de hoop dat ik iets vond dat hielp, helaas....

Vandaag ben ik met de router terug geweest en heb een nieuwe mee gekregen. Helaas alsnog hetzelfde probleem.

Wat zeggen jullie? Goedkope router, dus kan er niet mee overweg?
Of ligt het aan een bepaalde instelling die ik over het hoofd zie?

Het is jammer dat hij er snel mee stopt. Aangezien daarom onze regelmatige verbinding internet van @home misschien een beetje zonde is, als je het toch niet gebruikt..

Bij voorbaat dank,
Tom

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb hier zelf ook veel last van gehad. Als het goed is kan je in de router het aantal connecties verhogen (hier tot 4096). Bij mij was dat de oplossing. Als er geen optie voor is in je router, zoals bij mij, dan kan je overwegen je firmware te flashen naar een dd-wrt versie welke meestal stabieler zijn dan de officiele.

Geen idee welke versie je hebt maar hier staat een lijstje met ondersteunde routers.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
Oké bedankt.
Mijn hardware rev is 7001df.. Die staat nergens bij. Betekent dit dat ik geen dd-wrt versie kan gebruiken.
Waar heb jij in jouw router staan waar je de connecties kan verhogen?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:08:
Oké bedankt.
Mijn hardware rev is 7001df.. Die staat nergens bij. Betekent dit dat ik geen dd-wrt versie kan gebruiken.
Kan ook nog een hitteprobleem zijn...

• The Dolf
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:08:
Oké bedankt.
Bij mij kon ik in de orginele firmware niks verhogen. Bij ddwrt staat het onder ip filter settings. Speciaal voor P2P

Gezocht!
Router

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie op de dd-wrt site wel mijn type staan FD7230df4. Maar niet de overeenkomende ver. 7001df. Is dit het versienummer van de firmware of nog een soort typeaanduiding?
Kan ik dus zomaar een van de 3 beschikbare downloaden, of moeten deze ook referentie 7001df hebben?

• The Dolf
  • Niet online
Net even op het forum gekeken en er zou een kans bestaan dat het werkt. Zie hier.
Verder kan ik je helaas ook niet helpen.

Als je het probeert doe het dan alleen met de micro versie want je router heeft maar een 2MB flash.

[ Voor 20% gewijzigd door The Dolf op 12-03-2008 14:58 ]

Gezocht!
Router

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met de Belkin helpdesk gemaild (had ik misschien eerder moeten doen!).
Deze helpdesk zei dat ik naar een hidden page van me router moest gaan. Om daar de SPI van de TCP connectie uit te schakelen. Dit heb ik gedaan en hij is er nog niet uit geknald!
Wat deze verandering precies voor invloed heeft weet ik niet! Het lijkt er op dat je dan een deel van de firewall uit schakelt, waardoor de router het minder druk krijgt.
Op de hidden page http://192.168.2.1/firewall_spi_h.stm moest ik onder het kopje SPI, TCP uitschakelen!
In iedergeval bedankt voor jullie hulp. Ik hoop dat iemand ook nog later wat heeft aan deze handeling.

• The Dolf
  • Niet online
Ik vind het nou niet echt een nette oplossing.

Gezocht!
Router

Verwijderd

Topicstarter
Nee, is het dus ook niet. Denk dat het een fout in de firmware is ofzo.
Pagina: 1