Toon posts:

A7V/TNT2/Video problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus A7V met Duron 600@700 (Vcore =1.6V, bios zegt 1.63V).
Daarbij een ASUS V3800 TNT2 videokaart (16 MB).
Nu hangt m'n systeem wanneer ik mpeg's probeer af te spelen. Soms een fractie van een seconde geluid en beeld, maar dan hangt-ie... :(
AGP staat op 4x, maar op 1x maakt het niet uit.
Drivers zijn evenmin een probleem: 6.18, 5.33 detonator of ASUS 3.75 drivers geven allen hetzelfde.
Verder draai ik WinME als OS.

Wat kan ik hier aan doen????

• Peet
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-06-2025

Peet

Semper voloptuosos rapidus

heb je de laatste via4in1-drivers geinstalleerd?

En welke biosversie heeft de ASUS A7V?

geef een wat meer info!

Dan kunnen we proberen het probleem te
isoleren.

greets,

Peet

Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb de laatste VIA 4in1 drivers geinstalleerd (v4.24).
De bios versie is geloof ik ook de laatste, 1003.
De bios van de ASUS v3800 is geloof ik al wat ouder, als ik me niet vergis 2.05.13
Verder heb ik begrepen dat het misschien aan de Vcore kan liggen, die staat dus op 1.6V met een duron 600@700 MHz (met goldenorb :))

Een OEM Aureal Vortex 1 kaart met de laatste drivers, voor zover mogelijk, v1189.

Een Freedomline 100TX netwerkkaart.

Verder hangen er twee harde schijven in, een 7200 rpm IBM 13.2 GB en een 5400 rpm WD 6.4 GB. Een 32x CD-ROM drive van Philips.

Het geheel zit in een MidiTower van AOpen (die heeft een voeding van 250W).

Dat was het wel geloof ik... ;)

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Welke van de twee hardeschijven heb je als master en welke als slave??
Je moet de hardeschijf met de hoogste rpm altijd op master zetten en de laagste op slave. Anders moet je je proc weer terugzetten en dan eens een mpeg proberen af te spelen.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Topicstarter
Aflevering twee:

Ik ben inmiddels zover dat ik het probleem heb teruggebracht tot een conflict tussen de geluidskaart en de rest van het systeem. De kaart is een OEM Aureal Vortex1 8820 en schijnt nogal 's de oorzaak van conflicten te zijn. Zonder de geluidskaart erin kan ik de fillumpies bekijken :)
Maar nu rest de vraag: moet ik een andere geluidskaart kopen of is er nog een of andere setting die dit conflict kan oplossen?

Greetz,

Menno (op weg naar een volledig draaiend systeem :))

• Peet

Peet

probeer eens je geluidskaart in een ander pci-slot te stoppen, soms wil dat wel eens helpen (vraag me niet waarom).

Ik heb zelf een A7V met een Duron 700@700,
TNT2 Pro (32 mb) en een SB Live, en dat draait 100% stabiel.

Je hebt je cpu overclockt, die van mij loopt op 1,55 volt, jij heb een overclockte op 1,6 volt. Misschien zorgt dat voor instabiliteit.
Als het temperatuurtechnisch kan probeer eens de vcore met 0,5 volt te verhogen.

greets,

Peet

Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit

Verwijderd

Topicstarter
In een ander PCI-slot werkte niet (het zou kunnen werken omdat de kaart dan opnieuw hardwarematig wordt geinitialiseerd en nieuwe settings krijgt toegewezen).
Ook als ik mijn duronnetje niet overclock, dus gewoon op 600 MHz, dan hangt-ie ook met afspelen van mpeg.

• Peet

Peet

Al gepoogd e-mail te sturen naar de support van geluidskaartfabrikant?

En vaak staan er ook van die FAQ-sites op
internet? Misschien dat je daar iets kunt vinden...

suc6,

Peet

Pagina: 1