Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Excel, alle info van een compleet book linken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heu folks,

Ik kan bij de help en faq wel vinden hoe ik losse cellen van Book1 kan linken met Book2.
Probleem is, ik heb een sheet met iets van 500 cellen die ik zou moeten gaan linken, dus 500 losse formules maken.
Lijkt mij dat in Excel wel een manier is om dat veel makkelijker te doen. Die kan ik echter niet in de help-file terugvinden.
Iemand een idee?

Voorbeeld: ik wil de inhoud (text) van cellen a1..k20 copieren naar cellen a1..k20 van book2book2.
Mijn plan was gewoon cellen a1..k20 selecteren in book2, dan het '=' teklen drukken, en dan bij book1 cellen a1..k20 selecteren.
Dat geintje ging dus niet op.

Iemand een idee of het wel mogelijk is?

thnx! (ps, ben redelijk n00b hiermee)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:52

Reptile209

- gers -

Zet de werkende verwijzing in A1 (='Book1':A1). Kopieer de formule (gewoon Ctrl-C, Ctrl-V of met het vierkantje rechtsonder de geselecteerde cel) naar A2:A20. Kopieer vervolgens de hele A-rij naar B:K. Zoiets? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Reptile209 op 11-03-2008 19:28 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Aarrggg!
Dat was TE simpel gewoon :D
Het werkt!

Kan ik ook de opmaak mee copieren denk je?
Het is een groot vlak met getalletjes en kleurtjes namelijk, de getallen heb ik nu, de kleurtjes helaas nog niet.

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Automatisch volgens mij niet (hooguit via een macro). Handmatig gaat het als volgt:
- selecteer de cellen in Book1
- Copy
- selecteer de cel linksboven in Book2
- Bewerken > Plakken Speciaal > Opmaak (Edit > Paste Special > Formatting)
Of gebruik het "kwastje" (format painter) in Office XP en hoger in je knoppenbalk (selecteer cellen, kwastje, selecteer cellen die je in die opmaak wil)

[ Voor 5% gewijzigd door Reptile209 op 11-03-2008 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Awww jammer :(
Ik krijg op de buitenlandse forums ook niks gevonden.
Vreemd eigenlijk dat je wel formules kan copierenmaar niet als de kleurtjes in de vakjes veranderen.
Maar goed, ik zal een collega eens lief aankijken misschien doet ie het dan voor me (elke dag 5 keer).

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Neem dan de handmatige stappen die ik je gaf op als macro, koppel er een toetscombinatie aan en klaar is kees. En hoe je dat doet, mag Google je vertellen ;)

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:58
Volgens mij geeft Reptile209 hierboven antwoord op je vraag hoor. Geen paniek. Je kan gewoon de hele rits cellen in één keer selecteren met zijn manier. Je plakt dan echter niet de inhoud van de gekopieerde cel, maar alleen de opmaak.

Edit
Nouja, niet meteen hierboven dan, hij was ook aan het posten :)
Automatisch volgens mij niet (hooguit via een macro). Handmatig gaat het als volgt:
- selecteer de cellen in Book1
- Copy
- selecteer de cel linksboven in Book2
- Bewerken > Plakken Speciaal > Opmaak (Edit > Paste Special > Formatting)
Of gebruik het "kwastje" (format painter) in Office XP en hoger in je knoppenbalk (selecteer cellen, kwastje, selecteer cellen die je in die opmaak wil)
Dat bedoel ik dus...

[ Voor 52% gewijzigd door _Teq_ op 11-03-2008 22:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
_Teq_ schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 22:46:
Volgens mij geeft Reptile209 hierboven antwoord op je vraag hoor. Geen paniek. Je kan gewoon de hele rits cellen in één keer selecteren met zijn manier. Je plakt dan echter niet de inhoud van de gekopieerde cel, maar alleen de opmaak.

Edit
Nouja, niet meteen hierboven dan, hij was ook aan het posten :)

[...]

Dat bedoel ik dus...
Ja ok, maar ik ben uiteraard nog luier dan dat.
Nu is het dus zo dat ik de 2e excelfile open doe, en hij om een link-update vraagt. Na die update moet ik dan nog de file op 'format' aanpassen. Op zich lukt het me wel (waarvoor thnx aan jullie :) ) maar ik vind het raar dat dat ook niet met die update-link kan.
Ik zal wel eens gaan beunen dan maak ik er idd wel een macro-tje van.

Ben nu afgewerkt en ga eens richting huis fietsen :)
Houdoe en bedankt mensen !
Pagina: 1