Toon posts:

Wireless Media Player

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ik heb onlangs een media player aangeschaft, de wireless media player c54wmp.

Nu zou ik graag vanaf mijn maxtor nas schijf (500gb shared storage drive 2) willen streamen naar de wireless media player.

Ik heb upnp al aangezet op mijn router en op de maxtor heb ik een media map gemaakt waar de verschillende files in staan. my video my music en my photos

welke ik ook netjes gevuld heb met mp3 bestanden voor muziek en jpg bestanden voor afbeeldingen.
Ook vob bestanden heb ik staan voor video.

Nu krijg ik netjes (wireless aangesloten) de maxtor schijf te zien als mediaserver maar wanneer ik afbeeldingen / muziek of film wil horen/kijken krijg ik steeds de melding dat er niets gevonden is.

Ik wil natuurlijk vanuit mijn NAS kunnen kijken zodat ik er geen pc voor hoef aan te laten staan.

Wat moet ik veranderen of doen om dit wel aan de praat te krijgen.

Heb al keertje op verversen gedrukt op de maxtor schijf omdat het anders twee uur kan duren. maar via verversen moet het direct werken.

Helaas tot nu toe zonder resultaat.

Iemand een idee?

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-03 09:54
Kun je niet handmatig naar de NAS toe gaan? Dus op share-niveau, zoals "\\192.168.1.4" ofzo. Dus direct naar het ip-adres van je NAS.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, helaas werkt dat ook niet.

Ik heb nu wel voor elkaar gekregen dat ik iets over mijn nas kan streamen.

Ik las op de site van maxtor dat het 2 uur zou kunnen duren, wat ik al vertelde maar na wachten en verversen leverde het nog niets op.

Alleen wanneer ik de schijf reboot dan komen de gegevens bij mijn streaming apparaat erbij.

Niet ideaal dus maar ik weet nu wel dat het kan werken.

Ik blijf zoeken naar een betere automatische oplossing.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 18:31:
ik heb onlangs een media player aangeschaft, de wireless media player c54wmp.
Ik heb een tijdje geleden ook een mediaplayer gekocht (Roku/Pinnacle Soundbridge). Ik weet niet hoe het bij jouw player werkt, maar bij mij heeft dat ding een database nodig om muziek op te kunnen halen. Je kunt daarvoor Windows Media Player gebruiken of een stukje meegeleverde software.
Ik heb Media Player gebruikt; kies daarin 'Opties > Mediabibliotheek > Delen configureren'. Als UPnP aan staat, dan moet hier je mediaplayer verschijnen en kan je het ding koppelen aan je database met muziek. In WMP kan je ook aangeven waar je muziek staat.

Nadeel is dat je PC aan moet staan.....

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ik kan ervoor kiezen om het via de pc te doen, dan moet ik idd een pc aan laten staan en media player configureren.

Echter is het niet nodig, nadat ik mijn maxtor (nas schijf) een reboot gegeven had en upnp (stond al aan op router) werkte het, ook voor alle muziek die ik erop had staan.

nu heb ik echter een probleem dat wanneer ik VOB bestanden afspeel de ondertiteling erg blurry is en ook in het groen is.

heeft iemand dat probleem al eens gehad?
als dat nu nog goed ging werken ben ik helemaal tevreden!!!