[iPhoto '08] Probleem met foto's van CD in event zetten*

Pagina: 1
Acties:

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 20:47
beste mensen

ik heb nu een cd in de drive van mijn macbook en die staat vol met foto's
nu wil ik vanaf die cd foto's selecteren en slepen in een bestaande gebeurtenis van iPhotohoto08 op de HDD.

nu maakt iPhoto voor elke foto een aparte gebeurtenis. daarna kan ik al die aparte gebeurtenissen samenvoegen met de betrefende gebeurtenis die ik al had en waar de foto's in moeten.

je moet het zo zien dat ik voor elke maand van het jaar een gebeurtenis heb in iPhoto

wie o wie , want het is er erg omslachtig klusje zo

alvast vriendelijk bedankt voor input

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Sleep ze eerst even naar een mapje op je Mac en vervolgens in (per map het liefst) dan gaat het prima.

• murky123
meen je dat nu echt?? dus per foto een dubbele sleep actie? de CD is 500mb groot met honderden foto's vanwaar ik enkele 10tallen wil selecteren. het moet dus per foto.

ik kan niet geloven dat als je een dvd of cd in je drive van je mac stopt dat je dan niet direct in iPhoto's event (gebeurtenis) kan slepen.

wat mij nu eigenlijk nog opviel. ik kom nu dus een 2de probleem tegen.
alle foto's kan ik in het klein zien in de events. maar dubbelklik ik er op om ze te vergroten. zodat je zicht per foto hebt ipv allemaal tegelijk.
sommige foto's daar krijg ik dan alleen een wit kruis in het zwarte scherm te zien.
ik weet 100% zeker dat ik de foto's niet hebt verwijderd. erg vreemd en zorgwekkend.
er is geen foutmelding te zien alleen een kruis.
het is een beetje bedriegelijk wat zo op het eerste gezicht is er niets aan de hand als je in het event gaat kijken want de " thumbnails " zijn gewoon zichtbaar maar de " echte " foto kan niet getoond worden

hmmmm dit word stoeien vanavond in iPhoto.. en ik vond het nog wel zon geweldig programma als beginnend mac gebruiker

Verwijderd

murky123 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 18:20:
meen je dat nu echt?? dus per foto een dubbele sleep actie? de CD is 500mb groot met honderden foto's vanwaar ik enkele 10tallen wil selecteren. het moet dus per foto.

ik kan niet geloven dat als je een dvd of cd in je drive van je mac stopt dat je dan niet direct in iPhoto's event (gebeurtenis) kan slepen.

wat mij nu eigenlijk nog opviel. ik kom nu dus een 2de probleem tegen.
alle foto's kan ik in het klein zien in de events. maar dubbelklik ik er op om ze te vergroten. zodat je zicht per foto hebt ipv allemaal tegelijk.
sommige foto's daar krijg ik dan alleen een wit kruis in het zwarte scherm te zien.
ik weet 100% zeker dat ik de foto's niet hebt verwijderd. erg vreemd en zorgwekkend.
er is geen foutmelding te zien alleen een kruis.
het is een beetje bedriegelijk wat zo op het eerste gezicht is er niets aan de hand als je in het event gaat kijken want de " thumbnails " zijn gewoon zichtbaar maar de " echte " foto kan niet getoond worden

hmmmm dit word stoeien vanavond in iPhoto.. en ik vond het nog wel zon geweldig programma als beginnend mac gebruiker
thumbnails worden gecashed.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik snap het probleem niet echt helemaal, maar het klinkt alsof je foto voor foto naar iPhoto sleept, klopt dat? If so, probeer dan eens om meerdere foto's te selecteren door de shift of appeltoets ingedrukt te houden terwijl je klikt, en er meerdere tegelijk naar iPhoto te slepen. Werkt dat misschien beter?

• murky123
extra uitleg :

ik heb een cd met 1500 foto's. van die cd wil ik de foto's bekijken en dan bepalen of ik ze in iPhoto wil zetten. dus een selectie.
ik heb al een event in iPhoto wat " februari 2008" heet. De foto's die ik vanaf de cd selecteer wil ik een voor een in het event slepen. Dus niet alle foto's maar een geselecteerd aantal.

punt is. als ik de foto's op de cd wil bekijken dan opent mijn mac iPhoto om dat te doen. Ik kan niet 2x iPhoto openzetten omdan te gaan slepen.

ik heb nu de inhoud van de cd naar mijn desktop gekopieerd om van daar af naar iPhoto te slepen.
maar iedere foto word in iPhoto een apart event. Ik kan dan wel alle losse events samenvoegen met het bestaande event " februari 2008"

maar waarom kan ik niet gelijk een foto vanaf cd in een bestaand event slepen?

• murky123
schopje

weinig mensen volgens mij die iPhoto serieus gebruiken

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Wat ik begrijp is dat je elke foto met datestamp in feb 08 in een event genaamd feb 08 wilt hebben? En dan hetzelfde voor jan 08 en dec 07.
Dan zou je events dus niet per dag, maar per maand moeten hebben. Dan zou je dus de events moeten vergroten. En volgens mij kan dat niet.

Wel kun je gebruik maken van slimme albums. Daarmee kun je zelf een selectie aangeven.

PSN: djmurcielago

• murky123
zoals ik al zei ik heb ik iPhoto events voor elke maand 1 event. het event heeft gewoon de naam van de maand

foto's die in feb. geschoten zijn door wie dan ook waar dan ook. wil ik wel in de juiste events zetten. het event februari natuurlijk

een vriend van mij heeft dus in februari foto's gemaakt en die cd heb ik nu geleend van hem om zelf daar foto's vanaf te halen om dan zo direct in het event "februari 2008" te slepen

@ murcielago ik had in de TS al aangegeven dat ik events per maand heb in iPhoto dus ik snap jou post niet zo.

[ Voor 3% gewijzigd door murky123 op 13-03-2008 10:10 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-02 16:24

Nitai

Live the life you love.

Als je nou al die foto's naar iPhoto sleept en daarna degene die je niet wilt weggooit? :)

Als je Leopard hebt, kun je ook met Quicklook de plaatjes bekijken. Dat is misschien handiger om het snel te bekijken?

Anders heb je nog een handvol alternatieven (Imagewell, Previewer, etc.)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• murky123
ik heb leopard.
en ook als ik alle foto's in iphoto sleep dan word dat nog steeds 1 nieuw event.
het gaat er om dat ik naar een bestaand event wil slepen en dat lukt me niet

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
murky123 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:44:
ik heb leopard.
en ook als ik alle foto's in iphoto sleep dan word dat nog steeds 1 nieuw event.
het gaat er om dat ik naar een bestaand event wil slepen en dat lukt me niet
Wat is er dan mis met 1x de twee events te mergen??

• murky123
ik ga pas aan een workaround beginnen als ik er van overtuigd ben dat wat ik wil niet kan
nu zou het kunnen zijn dat het me niet lukt omdat ik teweinig van iPhoto afweet

• Eswip
murky123 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:52:
ik ga pas aan een workaround beginnen als ik er van overtuigd ben dat wat ik wil niet kan
nu zou het kunnen zijn dat het me niet lukt omdat ik teweinig van iPhoto afweet
Volgens mij kan het gewoon niet.. En kan het alleen via merge. Daarbij snap ik niet wat nou het probleem is, als het dus ook anders kan. Gooi alle foto's die je wil houden in een event, en merge die samen met het event dat al bestaat van die maand. Dat is 2x meer klikken dan het direct in een event slepen.

• murky123
het lijkt er op om eerst alles in zijn totaliteit vanaf cd in Iphoto te slepen als 1 event. dus 1 sleep beweging. dan in dat event de fotos weggooien die je niet wilt. en dan het event te mergen met het andere bestaande event waar ik het in wil hebben.

het is een disk met vele honderden foto's waarvan ik er 50 ofzo wil hebben.
het is toch raar dat ik eerst de volledige inhoud van een disk in iPhoto moet zetten om dan er een paar mb foto's aan over te houden.
ik vind dat erg omslachtig.
ik wil gewoon een cd in de drive stoppen en een paar foto's vanaf cd in een bestaande event slepen.

ik rijd toch ook niet via maastricht naar groningen (woonachtig in de randstad)

[ Voor 18% gewijzigd door murky123 op 13-03-2008 14:30 ]

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Dan zul je die foto's dus buiten iPhoto moeten selecteren en van de CD af moeten halen. Al snap ik eerlijk gezegd ook niet waarom je je hier druk over blijft maken in plaats van dat je dat alvast gedaan had.

• murky123
ik leg me nu eenmaal niet zo snel ergens bij neer.

• Eswip
murky123 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 14:19:
het lijkt er op om eerst alles in zijn totaliteit vanaf cd in Iphoto te slepen als 1 event. dus 1 sleep beweging. dan in dat event de fotos weggooien die je niet wilt. en dan het event te mergen met het andere bestaande event waar ik het in wil hebben.

het is een disk met vele honderden foto's waarvan ik er 50 ofzo wil hebben.
het is toch raar dat ik eerst de volledige inhoud van een disk in iPhoto moet zetten om dan er een paar mb foto's aan over te houden.
ik vind dat erg omslachtig.
ik wil gewoon een cd in de drive stoppen en een paar foto's vanaf cd in een bestaande event slepen.

ik rijd toch ook niet via maastricht naar groningen (woonachtig in de randstad)
Dan selecteer je de foto's van de cd die je wil hebben, die sleep je naar iPhoto (komt in een nieuw event), en dan merge je die met de andere.

In jou "ideale" geval zou je het meteen in het juiste event kunnen gooien.. dus dat is 1 klein stapje minder. Ik snap echt totaal je probleem niet.
Pagina: 1