Toon posts:

Probleem internet bankieren Rabo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Internet bankieren met de Rabo op Vista en IE7 werkt bij mij niet.
Ik kan nog wel inloggen met de calculator maar de linkjes in het menu van internetbankieren doen niks. Je blijft in het rekeningoverzicht hangen.
Bij navraag bij de helpdesk krijg te horen dat dit een bekend probleem is bij de rabobank, dat ze geen oplossing hebben anders dan het installeeren van firefox.

Een non-oplossing als je bijvoorbeeld een werklaptop hebt waar je geen andere software op kan en wil zetten.

Het vreemde is dat Vista plus IE7 tijden lang prima gewerkt heeft met Rabo internet bankieren. Het lijtk me dus dat de Rabo zelfs iets veranderd heeft aan de site (er zitten bijvoorbeeld ook nieuwe popups tussen).

Mijn vraag is of andere Rabo internet bankieren gebruikers hier inderdaad ook last van hebben en of zij mogelijk een oplossing hebben waarvoor je geen complete browser hoeft te installeren.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-12 19:34

_Apache_

For life.

Dit kan ik vanavond even controleren als je wilt, ben nu op werk en heb men reader niet bij me.

IE7 + Vista hier

Heb een dualbootje, dus kan makkelijk XP testen ook met IE7, kijken of daar mogelijk verschil inzit.

* _Apache_ komt vanavond terug..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb geen problemen met Internetbankieren onder Vista + IE7. Ik krijg ook géén pop-up berichten van de site (alleen een waarschuwing in he begin over spyware).

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
Ik heb hier ook Vista + IE7, heeft vandaag nog prima gewerkt, dus ik snap de melding van de helpdesk niet. Waarschijnlijk gaat het om een beveiligingsinstelling in IE waardoor er iets geblokkeerd wordt. (gemaakt door je systeembeheerder).

Overigens zou ik persoonlijk nooit mijn bankzaken gaan doen op een computer waarover ik zelf geen invloed heb kwa geinstalleerde software en beveiliging, maar dat is mijn voorkeur.

[ Voor 13% gewijzigd door Nijn op 14-03-2008 19:46 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:10

sapphire

Die-hard pruts0r

Al een oplossing gevonden hiervooor?

Ik heb hier namelijk ook een laptop waar dit probleem met vista en IE7 zich voordoet terwijl mijn portabel FF gewoon goed werkt.
Overigens schijnt dit probleem pas gekomen te zijn na een verse install van Vista, daavoor (met de default install van Acer) werkte het wel dus dat eht een IE beveiligngs instelling is klinkt wel aannemelijk. Maarja welke is het, ik voel er namelijk weinig voor om 20x iets te testen en iedere keer niet goed m'n internet bankieren af te kunnen sluiten :(

Gabriël AM5

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

Hier dezelfde problemen als TS. Nu, na een week, nog eens geprobeerd met IE7 (onder Vista) maar het probleem is er nog steeds. Kan me niet heugen dat ik zelf iets gewijzigd hebt aan beveiligingsinstellingen, mogelijk dat een recentelijk OS update dus de oorzaak is (maar welke?).

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Je krijgt de melding dat er geen rekeningen gekoppeld zijn. Tenminste; dat had ik om 8 uur.

Pvouput live

• bozzo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

bozzo

gedoe & zooi

Een kwartier geleden heb ik wel probleemloos met FF kunnen bankieren bij ome Rabo :)

Inmiddels de Rabo helpdesk een mail gestuurd betreffende het enige dagen niet kunnen bankieren onder IE7 in combinatie met Vista.

Verwijderd

Vanmorgen inderdaad een storing geweest waardoor overeenkomsten niet meer te raadplegen waren en daarbij ook geen informatie.

edit: wat betreft vista

Door .NET framework 3.0 werken bepaalde onderdelen van de rabobank internetbankieren niet. Wij raden hiervoor mozilla aan omdat die dit probleem niet heeft. Vervelend is het wel, maar er is momenteel geen oplossing voor. Het gekke aan dit probleem is dat er mensen zijn welke al 1 jaar met vista werken, en pas sinds 1 moment een foutmelding krijgen...
bozzo schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:51:
[...]

Een kwartier geleden heb ik wel probleemloos met FF kunnen bankieren bij ome Rabo :)

Inmiddels de Rabo helpdesk een mail gestuurd betreffende het enige dagen niet kunnen bankieren onder IE7 in combinatie met Vista.
Succes, mijn collega naast mij is bezig om 1500 e-mails te doorspitten :9

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2008 09:46 ]

Verwijderd

En momenteel is er ook een storing :?

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Maak gehele ochtend gebruik van Rabo Internetbankieren.

Windows Vista Business & IE7

Geen problemen.

Verwijderd

Friedchicken schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:39:
Maak gehele ochtend gebruik van Rabo Internetbankieren.

Windows Vista Business & IE7

Geen problemen.
Er was ook een storing, bepaalde onderdelen werkte niet.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Internet bankieren met de Rabo op Vista en IE7 werkt bij mij niet.
Ik kan nog wel inloggen met de calculator maar de linkjes in het menu van internetbankieren doen niks. Je blijft in het rekeningoverzicht hangen.
Die onderdelen werken hier wel, dat probeerde ik aan te geven. Zonder die onderdelen kan je ook helemaal niets doen.

Verwijderd

Friedchicken schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:55:
[...]

Die onderdelen werken hier wel, dat probeerde ik aan te geven. Zonder die onderdelen kan je ook helemaal niets doen.
Deze onderdelen werken icm .NET Framework 3.0 niet (zowel als update of in Win Vista). De oplossing die altijd wordt gegeven is verwijderen van .Net 3.0. Mijn oplossing is gewoon Mozilla Firefox, aangezien ik verwijderen iets te rigoreus vind.

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:55
Dit probleem is door de rabobank nog steeds niet opgelost.

Ik heb het .net framework wel geinstalleerd 3.5 maar dit heb ik nodig voor mijn werk -.-

het wordt eens tijd dat de rabobank dit oplost.

Verwijderd

THE_CR0SS schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 20:37:
Dit probleem is door de rabobank nog steeds niet opgelost.

Ik heb het .net framework wel geinstalleerd 3.5 maar dit heb ik nodig voor mijn werk -.-

het wordt eens tijd dat de rabobank dit oplost.
Het probleem ligt ook deels bij microsoft, meerdere banken hebben er problemen mee...ik zou zeggen, probeer Firefox eens. Dat wordt door de helpdesk aangeraden.

• jvalks
  • Laatst online: 27-11 10:52
Hoera! Ik heb er nu ook 'ineens' last van! Sinds een paar dagen werkt ook hier de Rabobank Internetbankieren niet meer... en inderdaad sinds het binnenhalen van de laatste updates...

Maar ik vindt het geen excuus van de Rabo om te zeggen dat het aan Microsoft ligt, tenslotte moeten beide partijen hieruit komen... wel mooie reclame richting Firefox uiteraard })

Verwijderd

jvalks schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:35:
Hoera! Ik heb er nu ook 'ineens' last van! Sinds een paar dagen werkt ook hier de Rabobank Internetbankieren niet meer... en inderdaad sinds het binnenhalen van de laatste updates...

Maar ik vindt het geen excuus van de Rabo om te zeggen dat het aan Microsoft ligt, tenslotte moeten beide partijen hieruit komen... wel mooie reclame richting Firefox uiteraard })
Dat laatste is inderdaad heel erg waar :)

• jvalks
  • Laatst online: 27-11 10:52
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 14:40:
[...]

Dat laatste is inderdaad heel erg waar :)
Het is voor mij alweer een tijd geleden dat ik het vuurvosje gebruikt heb, maar nu het het weer opstaat (v3 RC3) moet ik zeggen dat ie wel heel erg fijn werkt :) bye bye IE!!!

• BCC
  • Laatst online: 07:20

BCC

jvalks schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:17:
[...]
Het is voor mij alweer een tijd geleden dat ik het vuurvosje gebruikt heb, maar nu het het weer opstaat (v3 RC3) moet ik zeggen dat ie wel heel erg fijn werkt :) bye bye IE!!!
offtopic:
Probeer dan voor de grap ook nog even safari.. dan weet je weer hoe snel internet eigenlijk hoort te werken :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-11 13:27

Midas.e

Is handig met dinges

offtopic:
En kijk gelijk hoeveel bugs/0days erin zitten. Dan weet je pas hoe slecht apple omgaat met security updates.

Hacktheplanet / PVOutput

Pagina: 1