Toon posts:

Hoofdtelefoon voor muziek (AKG K 530?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede hoofdtelefoon om muziek op te luisteren. Ik wil hem echt puur voor muziek gebruiken. Het moet een gesloten systeem zijn, zodat andere geen last van mij hebben en ik de hoofdtelefoon bij het studeren kan gebruiken (geen storende geluiden tussendoor).

Ik luistern vooral Hardstyle, Jumpstyle en soms wat Rock. Er moet dus een goede stevige (maar niet overheersende) bass in zitten. Ik wil hem gebruiken voor lange luistersessies (enkele uren), hij moet dus erg comfortabel zitten. Mijn budget is tot €100 (tenzij er echt een hele goede is die net iets meer is dan 100).

Ik wil de hoofdtelefoon overigens op een mp3speler gebruiken (Cowon D2), zonder amp.

Na lang dit forum en andere fora te hebben afgezocht heb ik mijn selectie weten te beperken tot deze 4 hoofdtelefoons:
AKG K 518 DJ
AKG K 530 (oude naam is K301Xtra)
sennheiser EH 250
Sennheiser HD 215

De meeste interesse heb ik in de AKG K 530. Hierover staat echter heel weinig op internet. Heeft iemand ervaring met deze hoofdtelefoon? Hoe klinkt hij? en bovenal, hoe is de draagcomfort (na enkele uren)?
Ik heb bovenstaande spelers nog niet in een winkel beluisterd, dat ga ik dit weekend doen (in Rotterdam, 1 uur rijden). In de winkel zal ik echter alleen maar de geluidskwaliteit en het comfort korte tijd kunnen uittesten. Ik wil de hoofdtelefoon echter voor lange luister sessies (lees enkele uren) gaan gebruiken, wat ik dus niet in de winkel kan uittesten.:P Van de AKG K 518 DJ heb ik al gelezen dat hij na een tijdje begint te knellen aan de oren.

Wat ik dus wil weten:
Hoe comfortabel is de AKG K 530 bij lange luistersessies? En eventueel hoe bevalt hij over het algemeen?
Welke andere hoofdtelefoon raden jullie me eventueel aan die aan mijn eisen voldoet, dus o.a. geschikt voor lange luistersessies?

Ik heb hier op GoT de antwoorden op mijn vragen niet kunnen vinden, elders ook niet.

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-12-2025

MikeVM

- Baloo -

die HD's van senheisser werden vrij warm bij mij vond ik..
ik zou gaan voor een koptelefoon met zachte randen..

geluidskwaliteit waaren die HD's zeer oké en waar zeer stevig..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-01 07:57
als je duits kunt lezen: een revieus van de 530
http://www.areadvd.de/hardware/2007/akg_k_530.shtml

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Verwijderd

Voor 100 euro kun je ook een Sennheiser HD280 Pro halen. Die heb ik. Gesloten en confortabel. In z'n prijsklasse een van de beste gesloten koptelefoons. Maar de bas is niet nadrukkelijk. Dat moet ook niet, want het is een monitoring set. Maar als je iets draait waar bas in zit dan komt het er ook goed uit, tot erg laag zelfs. Je hebt echter ook headsets die speciaal bassy zijn ontworpen. Maar ik heb liever natuurgetrouw geluid. Ik zou zeggen .. test 'm eens.

Verwijderd

Ik zou naar de Beyerdynamics DT 770 kijken, deze staat erg bekend om de stevige diepe bass, ideaal voor jou muzieksmaak.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties!

@kid1988
Het merendeel van het artikel begrepen. Ze zijn dus heel positief over deze hoofdtelefoon. Het artikel heeft me in ieder geval wel heel enthousiast gemaakt.

@ HlpDsK
Ik heb al een aantal dingen gelezen over de Sennheiser HD280 Pro. Ik heb ergens gehoord dat de K518DJ beter was. Ik weet niet precies meer waar dat stond, ik ga het zeker even uitzoeken.
Heb je bij deze hoofdtelefoon geen last van warme oren en/of druk op je oren als je er lang muziek mee luister? (zoals MikeVM aangaf)

@ namdang
De Beyerdynamics DT 770 is zowiezo ongeveer het dubbele van mijn budget. Deze hoofdtelefoon heeft impendantie van 250ohm. dat lijkt me wat veel. Ik wil de hoofdtelefoon namelijk gebruiken bij een mp3speler.

Verwijderd

Een beetje warm worden ze wel maar dat heb je altijd eigenlijk met goede gesloten sets. En ik vind het wel fijn zelfs. Niet heet maar gewoon lichaamstemperatuur. Dat is juist een van de factoren die het comfortabel maakt want je merkt op een gegeven moment niet eens meer dat je ze op hebt. Ik ervaar dat tenminste.

Verwijderd

Topicstarter
Zo had ik het 'warm worden' nog niet bekeken. Ik lees net van iemand die bij zijn HD 212 PRO kabelbreuk heeft gehad. Aangezien dit ook nogal vaak voor blijkt te komen bij de PMX 100 ben ik nogal terughoudend voor Sennheiser. Het kan natuurlijk best zijn dat ik het mis heb.

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met de AKG K 530 of 1 van de andere hoofdtelefoons hier genoemd?

Wat is nou eigenlijk precies het verschil tussen de AKG K 530 en de AKG K 530 LTD behalve de kleur? Of is de kleur echt het enige verschil? Vind de LTD namelijk mooier dan de normale versie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog eens goed naar de verschillen tussen de AKG K 530 en de AKG K 530 LTD gekeken. Buiten de kleur (LTD is zwart, de normale wit) lijken de kussentjes die op je oren zitten (weet niet hoe ik ze moet noemen) heel anders te zijn.

Bij de AKG K 530 lijken de kussentjes wel van leer, bij de AKG K 530 LTD lijken ze meer van een soort stof gemaakt te zijn. Ik vind de LTD mooier dan de normale, maar ik vraag me toch af wat lekkerder zit. Zit dat leer lekkerder of dat stoffen kussentje?

Dit zijn foto's van beide hoofdtelefoons. Ik hoop dat het zo duidelijk is wat ik bedoel.

De LTD, met het stoffe kussentje:
Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/1825/imagek546f7e0e4d6a31mq8.th.jpg

De normale (witte versie), met leerachtige kussentjes:
Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/549/imagek45bf82229818e22yj2.th.jpg

Ik kan trouwens niet zelf bepalen wat lekkerder zit. Ik ga zaterdag naar een winkel waar ze alleen de AKG K 530 hebben. Als jullie zeggen dat die stoffen kussentjes lekkerder/even lekker zitten bestel ik online de AKG K 530 LTD, omdat ik deze mooier vindt.

Dus mijn vraag:
Zitten leerachtige kussentjes (zie witte versie) beter, of zitten stoffen kussentjes (zie zwarte versie) beter, of is er geen verschil? Het hoeft niet perse over de K530 te gaan, gewoon in het algemeen.

Verwijderd

Bij mij is het leerachtig. Ik vind het wel fijn. En het is ook makkelijk schoon te houden.

Verwijderd

Probeer is de Koss ksc75 of de sennheiser px100. Van de koss ksc75 wordt gezegd dat ie kan concurreren met koptelefoons die 2-3 keer z'n prijs zijn.

Verwijderd

Topicstarter
beide hoofdtelefoons zijn toch niet helemaal wat ik zoek. Ik zoek een echte hoofdtelefoon, voor over je hoofd. En de px100 is een open systeem, terwijl ik op zoek ben naar een gesloten systeem zodat ik andere niet tot last ben.
Toch bedankt voor je inbreng. Ik had nog niet serieus naar Koss gekeken.

Zijn er nog meer mensen met ervaring met leerachtige en met stoffen oorkussens? Ik wil dus weten of er verschil in zit qua comfort, en zo ja wat beter is.

Bedankt voor de moeite!:)

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 14:50

Scighera

swim-bike-run

hmm, mijn persoonlijke mening; neem een paar goede oordopjes zoals:
http://www.nl.bol.com/is-...0000005409272&Section=SCE

Heb zelf de het goedkopere broertje van deze Creative Zen Aurvana en ben zeer tevreden.

Ze sluiten het omgevingsgeluidgoed af en omgekeerd. (je kan het volume daardoor al een 40%lager zetten). Mensen in je omgeving horen de muziek niet, het systeem voel je niet zitten en de geluidsweergave is zeer goed.

Oh ja....ik heb verder nog een Sennheiser HD265 (gesloten) liggen en een Technics DJ1200 (half gesloten). Dus wel aardig referentiemateriaal.

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/G/01/electronics/detail-page/AurvanaAnatomy.jpg

www.triathlete.nl

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:56
Ik heb zelf de Stanton DJ Pro 2000
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11188

Een erg fijne en vooral betaalbare hoofdtelefoon. Gebruikte hem eerst alleen voor het dj-en maar nu die activiteiten gestaakt zijn luister ik hem in combinatie met mijn ipod. En ik luister voornamelijk rock en trance. En dat klinkt naar mijn beleving super.

Voorheen had ik de sony mdr djv700 ofzoiets. Een regelrechte afrader
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=80 oorschelpen beginnen korstjes te vertonen en de draaischarnieren scheuren in. Iets wat bij de stanton absoluut niet gebeurt als je hem met beleid gebruikt!

Wat ik nog wil toevoegen is dat de oorschelpen stof-leerachtige kussen bevat. Tijdens het dj-en als ik hem 2 tot 4 uur op mijn kop had staan. Bleven mijn oren vrij-koel.

[ Voor 12% gewijzigd door loewie1984 op 14-03-2008 10:12 ]

discogs

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Dit staat er op de website.
The winner takes it all.

Ten time award winner available as limited edition.

The award-winning K 530 headphones are now also available in high-gloss black. The chrome AKG logo and black-cloth-covered cable provide added touches of elegance, while the integrated XXL speakers deliver superb sound quality. The K 530 LTD model makes headphones shine like never before.
LTD staat dus voor Limited edition.

[ Voor 22% gewijzigd door JEV op 14-03-2008 10:55 ]

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie!

@ Scighera
Ik heb de Creative EP630. Ik vind het bij deze in-aer doppen nogal vervelend dat ze zo diep in mijn oor zitten. Het lijkt me ook niet goed voor mijn oren als een oordopje er zo diep in zit. Verder hoor je het heel goed als de kabeltjes over elkaar heen bewegen.
Dit zijn de redenen dat ik op zoek ben naar een hoofdtelefoon. Het geluid vind ik echter wel goed.

Ik heb net even gekeken naar de Creative Zen Aurvana, die vind ik dan wel interessant. Ik vraag me alleen af of ze niet uitvallen.
Ik wil ook graag op bed kunnen liggen met de oordopjes, en dan het liefst op mijn zij. Kan dat met zulke doppen? En zitten deze beter dan de EP630?

@ loewie-643-
Die Stanton DJ Pro 2000 zijn ook wel het overwegen waard. Ik zal kijken of ik ze misschien ergens kan beluisteren, bedankt voor de tip!

Weet er verder nog iemand wat het verschil is tussen die leerachtige kussentjes en de stoffen kussentjes?

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-12-2025

MikeVM

- Baloo -

met leer kun je zweet krijgen, dan wordt dat in de zomer niet altijd aangenaam..
ik heb nu een stoffen, maar heb er nog geen zomer met doorgebracht, misschien gaat deze wel stinkenn door het opslorpen van het zweet...

who knows..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Welke vind je het meest comfortabel zitten? Of zit er geen verschil tussen?

Welke hoofdtelefoon heb jij als ik vragen mag? Is dat een aanrader?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2008 20:13 ]

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:56
Laat je ons weten wat je gekozen hebt?

discogs

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk laat ik dat weten!

Ik ben afgelopen zaterdag naar mediamarkt geweest. Daar heb ik de AKG K 530 geprobeerd. Hij zat wel heel lekker, maar ik vond hem te ver boven mijn hoofd uit steken (die draden). Naast de AKG lag de Sennheiser HD 515. Ik heb ze allebei op mijn mp3speler aangesloten (cowon D2). De 515 ging 2 keer zo hard als de AKG. Beide hoofdtelefoons zaten lekker, maar de HD 515 vond ik beter klinken (mooiere bassen, en mijn mp3 speler hoefde minder hard). Dus ik ben voor de Sennheiser HD 515 gegaan.

In de auto terug naar huis kwam ik er pas achter dat de HD 515 een open systeem is, terwijl ik eigenlijk een gesloten systeem wilde (zodat andere geen last van me hebben). Flinke tegenvaller dus. Maar ik ben wel heel tevreden met deze hoofdtelefoon. Hij zit als gegoten, en het geluid vind ik ook harstikke goed! En mensen die naast me zitten horen het nauwelijks. Ik heb hem al verscheidene keren 2 a 3 uur achter elkaar op gehad (heb hem nu ook op), en hij blijft lekker zitten. Hij zit ook met mijn bril nog steeds lekker.

Ik heb me al vaak afgevraad of ik misschien toch niet beter de AKG K 530 had kunnen nemen, onder andere omdat hij gesloten is. Maar zolang andere geen last van mijn muziek hebben hou ik het toch deze, want met deze hoofdtelefoon is ook niks mis:).
Pagina: 1