[MCE] TV Home (set top box) EPG zendervolgorde

Pagina: 1
Acties:

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Oke, ik ben nu ruim 2 maanden aan het stoeien met dit probleem, en hopelijk weet iemand hier de oplossing!
(Ik heb overigens de search uitgebreid geraadpleegd, maar helaas zonder resultaat)

TV home heeft de zendervolgorde sinds ongeveer november-december totaal veranderd.
(zenders gaan nu tot de 900-reeks, waarbij elke 100-reeks een bepaald thema bevat)

In de EPG van Windows Mediacenter is deze zendervolgorde echter nooit bijgewerkt. Wanneer je dus zoals ik gebruik maakt van een set top box met zo'r IR blaster kabeltje vaaf je mediacenter IR ontvanger, dan kan je geen gebruik meer maken van de EPG, en tevens ook geen opnamen plannen.
Wanneer je dus een kanaal kiest, wordt het verkeerde kanaalnummer (namelijk die van de oude indeling) via IR naar de set top box doorgegeven. Resultaat: verkeerde zender (of : geen zender) in beeld!

Erg vervelend.. ik snap dan ook niet dat dat MS die EPG niet bijwerkt. Dit is absoluut geen goede reclame voor het gebruik van Mediacenter.

Er moeten toch meer mensen zijn met ditzelfde probleem :? Iemand?

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-01 00:03

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Ik denk zelf dat je ergens anders moet gaan kijken, wat ik er van weet is dat vaak mensen een fictieve postcode invoeren , waardoor ze de EPG wel binnnen krijgen..... of dat het geupdate wordt.

Cheers, GetaGrip

GetaGrip is net een mens.......

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

violator_ schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:03:
Erg vervelend.. ik snap dan ook niet dat dat MS die EPG niet bijwerkt. Dit is absoluut geen goede reclame voor het gebruik van Mediacenter.
Je hebt dit ook gemeld via het EPG meldingformulier op de Windows XP Media Center edition homepage?

http://www.microsoft.com/...bruiken/epgformulier.aspx

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Het probleem geldt voor TV home abbonees in heel Nederland, gezien iedereen tegenwoordig deze zelfde zendervolgorde heeft. Ik krijg bij het invullen van de postcode dan ook wel Essent Digitaal in het lijstje, maar met als gevolg een foutieve EPG (kwa zendervolgorde / nummers). De lijst die aangehouden wordt is foutief voor iedere gebruiker die het maar invoert!

Zijn er zo weinig digitale TV home kijkers met een mediacenter?

Ik heb het ook gemeld via de mediacenter error reporting, al verwacht ik weinig respons.

Ik gebruik overigens Vista Mediacenter, maar dat zal voor de EPG inhoud niets uit moeten maken.

Ik zal het probleem dan maar tevens bij de groene knop neerleggen.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-01 00:03

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

violator_ schreef op zaterdag 15 maart 2008 @ 18:54:

Zijn er zo weinig digitale TV home kijkers met een mediacenter?

Ik denk het niet... maar soms verzameld een "club" zich gewoon ergens anders en ben je sneller geholpen om je vraag daar te stellen. Maar mocht er zich nog een oplossing aandienen, vermeld het hier dan ook nog even.... dan heeft GoT daar ook wat aan.

Cheers -GetaGrip

GetaGrip is net een mens.......