Beste interne HD voor MacPro

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-02 23:04
(OK er is ook een harde schijven forum, maar het ook een Apple vraag..)

Voor een optimale TimeMachine prestatie wil ik één of twee interne HD's in m'n nieuwe Mac Pro zetten. Ik vraag me af wat het snelste type HD is wat deze machine aankan, zonder weer een aparte RAID controller of ander kaart ofzo.

Is dat alleen SATA 300? Zit daar nog verschil in? Is de hoeveelheid cache van veel invloed?

Bij voorbaat dank

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:23

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Hoe groot wil je ze hebben?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

In totaal vier hardeschijven en per twee in RAID 0? Dan heb je de beste prestaties. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2008 16:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:36:
In totaal vier hardeschijven en per twee in RAID 0? Dan heb je de beste prestaties. :)
en dan sirieus wil je een raid-0 array gebruiken om op te back-uppen :D ? mag ik ff lachen :+ ?

@ TS: zeg eerst even wat je budget is, en hoeveel opslag je zou willen hebben ? hierop dien je namelijk het een en ander te baseren .

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:59:
[...]

en dan sirieus wil je een raid-0 array gebruiken om op te back-uppen :D ? mag ik ff lachen :+ ?
Why not? En als je timemachine niet interessant vind kun je ook prima op RAID-1 of RAID-5 werken.

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Koop gewoon een normale SATA schijf met 16MB cache. Al het andere is ronduit geld weggooien. Het performance verschil tussen de verschillende oplossingen is in TM volledig te verwaarlozen, daarvoor is de overhead van de app te groot.
En als je het al zou merken dan doe je dat alleen in de interface die je waarschijnlijk niet eens dagelijks gebruikt. Al het andere werk gebeurd in de achtergrond waar prestatieverschillen niet voelbaar zijn.

Laat jezelf toch niet in de luren leggen door alle marketing geblaat van fabrikanten ;)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De SATA hardware zoals die in Mac Pro zit, is niet veel anders dan elke willekeurige PC. De ervaringen met SATA harde schijven in PC's zijn dus ook gewoon toepasbaar op de Mac Pro.

Zoals met elke "welke moet ik kopen"-vragen geldt: stel eerst zelf een budget op, maak een lijstje van je eisen en kijk of er producten zijn die in aanmerkingen komen. Lees de benchmarks en reviews door en maak een keuze. Mocht je er niet uitkomen, dan mag je best een topic openen, maar vermeld dan wel duidelijke wat je wil, wat je budget is, tussen welke harde schijven je twijfelt en waarom. Kijk ook 'ns rond in OM, daar staat een schat aan informatie. Dit topic gaat in ieder geval op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.