Toon posts:

[TFT] voor op de helpdesk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Medetweakers...

Ik heb het gelukt een helpdesk te mogen inrichten. Van voor tot achter alles erop en eraan. Het allerbelangrijkste onderdeel is natuurlijk de schermen. Hier kijken we de gehele dag tegenaan.

Er komen per werkplek 2 19" TFT/LCD schermen. Momenteel hebben we van meerdere merken schermen staan, en daar zit ook het probleem. Het ene scherm geeft super mooi beeld en het andere niet. (al te merken bij stilstaande beelden)

Een van onze schermen van systeembeheer is een Acer AL2423Ws... een 24" kerel. Deze was blijkbaar kapot dus had ik die even op test staan.

WOW wat een verschil. normaal werk ik op een Belinea 1930S1 of een Belinea 1745 .. allerminst "slechte schermen" echter het verschil is zoooo groot.

Uiteraard ben ik toen gaan zoeken wat nu het verschil is. Ik heb de specs van alle schermen hier een naast elkaar gelegd en vergeleken.

Wat opvalt is dat de Acer 24" een CD/m van 500 heeft. Dit kan ik bij geen een enkel 19" scherm van welk merk dan ook terug vinden. Ze komen allemaal maar tot max 300 en 1 enkele (acer game line) komt tot 400 CD/m

Echter de acer heeft een contrast van 1000:1 terwijl andere schermen hier een veel hogere Contrast ratio hebben.

Ofwel ik ben verward. Ik heb mijn leverancier gevraagd 2 schermen op te sturen (zelfde techniek (xga ed.) maar de een met een hoge CD/m en de ander met een hoge contrastratio) om te testen, maar dit wou hij niet doen.... (beetje jammer aangezien ik er uiteindelijk 20 nodig heb.)

Wie van jullie kan wat duidelijkheid scheppen. Ik snap dat er geen Super delux scherm op een heldesk hoeft te staan, echter het verschil tussen de 2 genoemde is zo groot, dat ik het wel wil uitzoeken....

Uiteraard heb ik wiki wiki al gesproken, echter blijft het onduidelijk wat nu waar voor zorgt.

Hieronder vind je de eigenschappen van de Acer 24"... misschien zien jullie meteen al waar het aan ligt.
LCD Paneel
Weergave 24-inch Flat panel active-matrix TFT LCD
Max resolutie WUXGA 1920×1200 pixels
Pixel afstand 0.270 mm
Kleur 16.7M
Helderheid 500 cd/m² (Typisch)
Contrastratio 1000:1 (Typisch)
Responsietijd 6ms (GTG)
Beeldhoek horizontaal 178°
Beeldhoek verticaal 178°
Video Interface Analoog 0.7V / Digital TMDS (Optioneel)
Sync TTL (+/ -)

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-05 10:13
Ander type panelen..?!

Edit: Post eens de specs van alle 2 de schermen...

[ Voor 55% gewijzigd door the-edge op 11-03-2008 15:51 . Reden: cq ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Denk je niet dat de resolutie daarbij een enorm verschil zal maken? Of je nu in 1280x1024 zit op een 19", of 1920x1200 op een 24" is een érg groot verschil.

• Silverfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De acer gebruikt een MVA paneel (betere kleuren en kijkhoeken) die 2 belinea's gebruiken beide een TN paneel, waarschijnlijk zit het verschil voornamelijk daar in.

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-05 10:13
Silverfox schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 16:24:
De acer gebruikt een MVA paneel (betere kleuren en kijkhoeken) die 2 belinea's gebruiken beide een TN paneel, waarschijnlijk zit het verschil voornamelijk daar in.
Net wat ik dacht.. Ander type paneel.. Daar zit zoveel verschil in..