[XP] Schermresolutie niet juist in te stellen

Pagina: 1
Acties:

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik zit hier achter een Fujitsu Siemens Scaleo P computer met een Fujitsu Siemens 19" breedbeeld monitor die net is teruggegaan van Visa Home naar XP Pro NL (SP2).

Als ik de schermresolutie wat hoger wil zetten krijg ik de melding "Frequency Out Of Range" blablabla en dat ik moet terugschakelen voor de beste weergave naar 1440 x 900.

Het nadeel is dat ik deze 1440 x 900 niet kan kiezen, Minimaal is 1280 x 768 en dan ziet het beeld er niet uit (dof, onscherp, samengedrukt en wazig)
Heb al bij verschillende aantal Hz'en geprobeerd (60Hz, 65Hz en 75Hz) maar allemaal geven het zelfde slechte resultaat.
Nog lager zetten is wel beter beeld maar dan staat de resolutie weer veel te hoog.

Is er een manier om andere resolutie waardes toe te passen bij XP Pro ook al staan deze niet als optie bij de schermresolutie...?

De systeem specs:

Fujitsu Siemens Scaleo P
CPU: Intel E4300
Geheugen: 1GB (2x512 DDR2)
HD: 250GB Sata
Videokaart: NVidia 7300SE

Alvast bedankt... _/-\o_

Edit: Het kan zijn dat dit in Videoplanken & Beeldkanonnen moet maar omdat het met Vista wel kon en XP niet denk ik dat het een Windows probleem is.

[ Voor 6% gewijzigd door crack_en_hack op 11-03-2008 15:22 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ultramon gebruiken? Dit probleem is al vaker langsgekomen, via de zoekfunctie moet je snel een aantal opties kunnen vinden :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-02 00:02

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Heb je de drivers van je videokaart wel geinstalleerd?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Na die herinstallatie, alle drivers en dergelijke netjes geïnstalleerd?

Onder Vista werkte het wel? Edit: Ja dus :P

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 11-03-2008 15:25 . Reden: Tss, beetje snel je startpost editten ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
SandaX schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:23:
Heb je de drivers van je videokaart wel geinstalleerd?
Orion84 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:24:
Na die herinstallatie, alle drivers en dergelijke netjes geïnstalleerd?

Onder Vista werkte het wel? Edit: Ja dus :P
Euhhhhh... 8)7 Ja en Nee

Had idd de drivers geinstalleerd (d.w.z de CD erin gedaan en het instal commando gegeven), daarna met een andere PC verder gegaan.
Toen er even later niks meer in beeld stond dacht ik "zo die staan erop"

Bleek het een driver CD voor Vista te zijn 7(8)7 |:( kortom niks geinstalleerd... O-) en ik vond het al zo vreemd dat het geen effect had.

Dacht daarna dat het aan het breedbeeld scherm lag maar niet dus _O-

Net NVidia drivers gezocht en het loopt als een tiet.

Wel klote om de juiste drivers te vinden zeg op de NVidia site (helemaal voor wat oudere kaarten), wat een kut site :X, Ben ik ff blij dat ik zelf Ati heb :9

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!