TB1000 @ 120 graden

Pagina: 1
Acties:

• big_one
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Doordat mijn ventilator besloot te stoppen met draaien |:(, kon ik een 's middags een eitje bakken op mijn proc :((BIOS: cpu=118 graden).

Nu wilde hij later wel opstarten en verder geen problemen, kan hij dit overleeft hebben of zal hij er elk moment mee kunnen stoppen?

bvd

Verwijderd

Zolang je systeem nog normaal werkt zal het wel goed blijven gaan.. zie het maar als even goed ingebrand..:)

Verwijderd

khad een dual 500@560
een van de 2 cpu's heeft 10 uur zinder cpu van stabiel gedraait zonder problemen nouja toen ik its wou doen toen ik terug was op de lan chraste die pas heeft de hele tijd 100 % cpuload gehad door koe
andere cpu draaide 1 van de 2 fans
moest ff 15 min affkoelen eerst herkend ehij mar een cpu naar 15 weer 2 gelukkig :)
ik brande mijn poten aan het koel blok koen helaas niet aflezen hoe heet ie was
maar je hebt groote kans dat hij het wel over leeft hoor :)
gewoon een stabiliteits progje op zetten en je weethet :)

• Evink
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 14:12
Een Athlon kan 90 graden overleven.....
(werd mij verteld)
Ik denk dat je erg veel mazzel hebt!

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Hij leeft nog, be happy:)

Ennuh mocht hij over vier maanden het loodje leggen dan koop je tegen die tijd voor 100piek een 1.5Ghz om te oc& naar 2.0G 8-)

Edit
De pik is geen munteenheid :7

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

er is ook wat geluk in het spel ;)

Verwijderd

Laat niemand iets negatiefs zeggen over amd!
118C en dan gewoon werken. Ik denk dat de tb's een beetje warmer woren dan de pentiums, maar ze kunnen ook wat hebben!!!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 17 februari 2001 00:42 schreef bigone het volgende:
Doordat mijn ventilator besloot te stoppen met draaien |:(, kon ik een 's middags een eitje bakken op mijn proc :((BIOS: cpu=118 graden).

Nu wilde hij later wel opstarten en verder geen problemen, kan hij dit overleeft hebben of zal hij er elk moment mee kunnen stoppen?

bvd
Ik heb soms m'n Super Orb uit staan omdat er al een extra 80x80 tegen aan blaast, maar het is dan wel slim om een proggie je temp in de gaten te laten houden zodat ie bij een overheat een shutdown doet. Beetje link zo ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• RvV
  • Laatst online: 10:18

RvV

En dan hoor je nog steeds die mensen zeuren dat hun CPU wel 40°C is en zich afvragen of dit niet te heet is...

Y'24

Verwijderd

ik begin ook al te kankeren als ik 50C+ heb..
120C???? teeering!!

volgens mij valt ie RETEgoed op te klokken..

als ie pas crashte op 120C..

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:35
120 graden... ERG idoot hoog |:( volgens mij mag je blij zijn dat die het nog doet!

btw. standaard fannetje van mij (CoolerMaster) draait i nu op 26 graden idle (system temperature is 27 graden!!!

Tbird 9x100 (900mhz) op 7x133 (933mhz)...

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

btw. standaard fannetje van mij (CoolerMaster) draait i nu op 26 graden idle (system temperature is 27 graden!!!
Eehm... je core kouder dan je case met een fan? Waarvan is dat ding dan gemaakt? :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Ik had eens een temp progje, wat ging blaffen (ja blaffen als een hond) wanneer hij te heet werd.
Hij bleef maar blaffen en blaffen, erg irri.
Kijk dus uit wat voor progje je neemt, geluidje kan erg irriterend werken... ;)

Oh pc is niet kapot gegaan door hitte, ik wat het geblaf zo zat dat ik tegen de compu schopte en de compu kapte :(:(

• big_one
  • Niet online
Loopt weer als een zonnetje...
de kap eraf en met de koelvinnen in de wind B-), op een graadje of 48.

• CrazyA
  • Laatst online: 18-07 12:28
Je hebt gewoon heel veel mazzel gehad denk ik zo. Specs zijn 90 graden (correct me if i'm wrong).
Maar er zijn zat proggies die inderdaad de temperatuur in de graten houden en bij problemen eerst de FSB naar beneden gooien en eventueel de computer gewoon uitzetten.
Weet zo gauw ff niet welke, maar iemand anders vast wel (hint)

Verwijderd

Veel mazzel gehad!
Conrad heeft zo'n moduletje die alarm geeft als de boel te warm wordt.
Is er eigenlijk niets wat automatisch de stroom uitschakeld bij te hoge temperaturen?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 12:53

Epsilon

Op zaterdag 17 februari 2001 03:15 schreef picobyte het volgende:
Hij leeft nog, be happy:)

Ennuh mocht hij over vier maanden het loodje leggen dan koop je tegen die tijd voor 100piek een 1.5Ghz om te oc& naar 2.0G 8-)

Edit
De pik is geen munteenheid :7
hoe wil je een 1.5 gig op 2.0 gig krijgen?!?!
je mobo ondersteunt geen multiplier van 15
en 11,5x133=1533 hij bestaat dus nie
en als ie bestaat dan kan je hem moeilijk op 2000 krijgen omdat je dan dit krijgt (max mp is 12,5) 12,5x160!!
en dat is een beetje veel

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
Op zaterdag 17 februari 2001 00:42 schreef bigone het volgende:

bvd
ik geloof er geen ruk van! bij 75 graden kan je proc. al niet meer normaal functioneren, als die van jou 120 graden haalt, waarom doet iedereeen dan zo moeilijk om zo'n ding onder de 40 graden te houden?!??!? dan zou alles inperciepe wel dubbel zover over te klokken zijn,

ik zeg niet dat je liegt, nouja, wel dus, maar ik denk dat je temp meterje niet echt 100% was op dat moment.

Verwijderd

we horen ook wel weinig van bigone heeft iemand mischien hoe dat zal komen *D *D *D *D *D *D *D *D

• Glottis
  • Laatst online: 25-11-2024
Bij mij loopt mijn kast ook altijd op 27 graden, met of zonder koelers aan. Kennelijk meet mijn Abit KT7A-RAID bordje de boel niet echt (wel mijn CPU, want laatst stopte mijn koeler ook, en hij schakelde zichzelf uit.
Toch wel handig...

Maar 120 graden, wholy fuck. Heeft iemand geluk denk ik zo. Even snel een paar krasloten kopen zou ik zeggen!

• big_one
  • Niet online
Ik zou natuurlijk niet kunnen beweizen dat mijn bios echt op 118 graden stond, mijn camera is niet het eerste waar ik aan dacht op dat moment :o .

Kan alleen vertellen dat win ME iets meer blauwe schermen gaf dan normaal, mijn pc vervolgens weigerde opnieuw op te starten en vertelde dat ik maar ff mijn hardware monitor moest checken... *D*D*D

De held loopt nu weer op @1100 met 45 graden (volgens PC probe)

• lambi80
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 22:17

lambi80

zucht....

Ik had laatst mijn Pentium III Coppermine 700 bijna gebakken; peltier zat verkeerd om, 115 graden geworden toen maar snel uitgezet.......leefde nog.

Daarna snel verkocht:)

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

Verwijderd

Op maandag 19 februari 2001 18:39 schreef Mister_X het volgende:

[..]

ik geloof er geen ruk van! bij 75 graden kan je proc. al niet meer normaal functioneren, als die van jou 120 graden haalt, waarom doet iedereeen dan zo moeilijk om zo'n ding onder de 40 graden te houden?!??!? dan zou alles inperciepe wel dubbel zover over te klokken zijn,

ik zeg niet dat je liegt, nouja, wel dus, maar ik denk dat je temp meterje niet echt 100% was op dat moment.
Volgens mij ligt de smelttemperatuur van silicium ook lager als 120 graden dus is dit onmogelijk !

als ie echt zo warm is geworden betekent dit dat je ventilator er nu aan vast gesmolten moet zitten...

Ik hoop het nu eens goed te hebben... (zat er al vaker naast)

GrTz. J

• big_one
  • Niet online
Iemand dan een idee hoeveel graden 118 volgens AV7 bios in het eggie is:?

Ik neem aan dat ze een marge aanhouden, ik las dat deze temperatuur 10 graden hoger is dan ze meten, dat geeft de temp in de core beter weer....>:)

• ElemenTAL
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Op dinsdag 20 februari 2001 13:15 schreef 5chaap2k het volgende:

Volgens mij ligt de smelttemperatuur van silicium ook lager als 120 graden dus is dit onmogelijk !

als ie echt zo warm is geworden betekent dit dat je ventilator er nu aan vast gesmolten moet zitten...

Ik hoop het nu eens goed te hebben... (zat er al vaker naast)
Je zit er weer naast, volgens BINAS is het smeltpunt van silicium 1687 Kelvin. Dus -273 is uit het hoofd iets van 1414 graden celsius.
Smelten zal die dus wel niet.

Nuff Said

Verwijderd

Op dinsdag 20 februari 2001 13:32 schreef ElemenTAL het volgende:

[..]

Je zit er weer naast, volgens BINAS is het smeltpunt van silicium 1687 Kelvin. Dus -273 is uit het hoofd iets van 1414 graden celsius.
Smelten zal die dus wel niet.
tsja dat krijg je ervan als je sexplaatjes in je tabelleboek plakt he!!!

natuurkunde was voor mij ook zo'n saai vak!

maarjah... WEER WAT GELEERD!!

tenkz

grtz. J
Pagina: 1