Ik heb een vreemd probleempje dat me toch erg dwars zit. Het stuurwiel van mijn 8 jaar oude auto is te glad. Het is een standaard stuurwiel met leer bekleed (ook standaard) en ondanks de prettige stuurbekrachtiging is de kans dat het stuur in mijn handen wegglipt bij het sturen te groot. Ik heb al een paar keer een near-miss gehad in de bocht (eigenlijk een near-hit).
Nu kan het best aan mijn handen liggen i.c.m. het winterseizoen, maar mijn vorige auto die 3 jaar ouder was had een vergelijkbaar stuur met vergelijkbare lederen bekleding, maar daar was het stuurwiel totaal niet glad. Ik heb zelf al geprobeerd om het stuur te behandelen met cockpitspray, daar doe ik ook de zwarte onderdelen van het dashboard mee, maar dat werkt averrechts
. Hoe zou ik het stuur het beste kunnen behandelen zodat ie wat stroever wordt?
Dit is 'm:
Nu kan het best aan mijn handen liggen i.c.m. het winterseizoen, maar mijn vorige auto die 3 jaar ouder was had een vergelijkbaar stuur met vergelijkbare lederen bekleding, maar daar was het stuurwiel totaal niet glad. Ik heb zelf al geprobeerd om het stuur te behandelen met cockpitspray, daar doe ik ook de zwarte onderdelen van het dashboard mee, maar dat werkt averrechts
Dit is 'm: