Toon posts:

De MSI K7T Turbo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nou hoor ik in deze topic allerlei problemen.........http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/128089
ik ben een normaal pc gebruiker dat eigenlijk deze bord wou kopen om eindelijk het edele kunst van overclocken te gaan leren......is het wel verstandig nu vraag ik me af:? ik wil een amd 1 ghz kopen....kan ik beter de msi pro2a kopen?.......HELP plzz..:)

Verwijderd

De testen bij anandtech.com en ook andere reviews wezen uit dat dit een van de stabielste KT 133A plankjes van het moment is. Het is wel aan te nemen dat ze spoedig met een BIOS upgrade zullen gaan komen om dat gedoe met die multiplier setting op te lossen. Ik heb er deze week ook eentje gehaald die stuk bleek te zijn, maar ik heb er alle vertrouwen in.(in de nieuwe die ik gekregen heb dus!!)

Verwijderd

Heb hem nu goed lopen hoor !
Bios upgrade bij onze oosterburen vandaan gehaald, was ff lastig om hem te flashen maar dat was uiteindelijk ook geen probleem.

Enige "probleem" wat ik nu nog heb is een tegenvallende 3D performance met 3D Mark 2000. Ben nu zo ver dat ik het kan terugleiden naar de geheugen-performance die behoorlijk achterblijft bij bv. de A7V.

Ik denk inderdaad ook dat er volgende week wel een bios-update op de msi-site beschikbaar komt. Dit is zoals gewoonlijk weer de prijs die je betaald voor het als eerste willen hebben van nieuwe hardware :)

Verwijderd

Crashnet....welke versie BIOS heb je bij onze oosterburen gehaald?

Verwijderd

Ik heb nu een 2.4 van iemand van GoT met een PRo2a erin geflasht. Er staat nu 686b linksonder ipv. 686a, maar de multiplier kan ik nog steeds niet verlagen.
Draai nu 9,5x106 op een T-Bird 850 met een Spire Orb. Hij wordt stressed 42 graden, best relax.
Bij mulitplier 10 gaat hij heel moeilijk doen, daar krijg ik gewoon niets stabiel, met een heel laag voltage niet en een heel hoog ook niet.

Verwijderd

Nou....vanmiddag mijn 2e plankje gemonteerd...weet je wat er gebeurde?....mijn computer wil helemaal niet meer opstarten...dood!
SH*T!

Verwijderd

Heb dus bios 2.4 draaien. Loopt perfect, wil alleen dus ook niet lager klokken.
Verder valt de geheugen en dus de agp snelheid een beetje tegen. Er zitten verder geen tweak-opties in de bios voor memory en agp. Mis bijv. interleaving en fast-writes.
Hopelijk in de volgende bios versie.

Verder valt me op dat ik wel 12 x 100 Mhz. kan draaien, maar bv. niet 10 x 120 Mhz. :?
En dat nog wel met pc133 2-2-2 geheugen |:(

Verwijderd

De MSI is echt een aanrader. Ik heb hem nu ook sinds een week en de mobo is echt te gek en super stabiel, alleen moest ik ff de bios flashen. Maar das de moeite wel waard.

Dus kopen dat bord!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
De bios flashen, ok .. maar waarmee? Op hun site staan nog helemaal geen bios-updates voor de turbo.

Verwijderd

Dat klopt, maar omdat die MSI van mij voor de flash voor geen meter werkte heb ik MSI een mailtje gestuurd met daarin de vraag of zij de nieuwe bios upgrade hadden voor de Turbo. Twee dagen later een mailtje met de upgrade.

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Wat voor versie is dat dan Hitpoint?

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Ik heb nu ook dat MSI Turbo plankje en ik krijg hem dus niet aan de praat, steeds slaat tie vast... Waar kan ik die bios vinden?

Verwijderd

Ja, ben benieuwd of dat inderdaad dezelfde is als de duitse. Zo niet, graag ff posten dat ding :9

Verwijderd

En, bij de weg, kunnen diegenen onder ons met dit board even wat sisoft memory benchmarks en eventueel een 3d mark posten ?
Ik vindt de memory-doorvoer op mijn board namelijk nogal tegenvallen.

MSI K7T Turbo-R
Athlon 1000@1200
Dane Elec PC133 2-2-2 geheugen
geforce GTS 32Mb standaard settings
Driver 7.52

Mem cpu 431
Mem fpu 499

3D Mark 5327:(

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

ik heb eindelijk versie 10F gevonden. Ik hoop dat hem is ivm de multipliers.

Verwijderd

heb zelf nu net de A7V133 bemachtigd :)

Hij is wat duurder, maar werkt perfect: Athlon 1Ghz nu probleemloos (geeneens met te extreme koeling (:P) op 1333.

Verder eerst wat probs met geheugenperfomance (op m'n K7V kon ie op 133Mhz 2-2-2 draaien. Nu heb ik ook gevonden hoe het op dit bord moet.

Als je iets meer geld ervoor over hebt: Dit is een van de aanraders! Stabiliteit is perfect.

Verwijderd

W6330VSP

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Op zondag 18 februari 2001 00:42 schreef Hitpoint het volgende:
W6330VSP
Zal wel de zelfde zijn de ik net van het net heb geplukt.
Deze heb ik net van een site geplukt, versie W6330VSP.10f Ik kan hem zelf overigens niet testen. Heb NOG geen k7t turbo

Heb je ook multiplier 8 en 9 Hitpoint?

Verwijderd

Verrek, dat is dus die 10f :?

Die heb ik dus gemirrored op:

http://195.86.251.31/W6330VSP.10f

Verwijderd

Ja, ik draai mijn Tbird nu op 140x9 dus ik denk dan dat het dezelfde is. Ik heb de upgrade vorige week gekregen.

• Bram
  • Niet online

Bram

..........

Apart van msi, ik had ze ook een mailtje gestuurd. Maar niets van weer gehoord.

beter

Verwijderd

Heb ik ook gedaan....niets meer gehoord

Verwijderd

Heb de 10f gedraaid, is dus een bios voor de Turbo ZONDER raid. Wel kun je hiermee dus lager klokken. BTW, versie van deze bios is 1.0b15 oftewel beta.

Verwijderd

Op zaterdag 17 februari 2001 19:46 schreef App het volgende:
Nou....vanmiddag mijn 2e plankje gemonteerd...weet je wat er gebeurde?....mijn computer wil helemaal niet meer opstarten...dood!
SH*T!
Wat ik ook probeer, ik krijg mijn computer niet meer aan de praat..start zelfs niet meer op!!!Alle verbindingen en jumpers gecontroleerd maar hij doet NIETS!!! Met mijn ouwe plankje (MSI K7T Pro) nooit geen problemen gehad. Zou de BIOS chip aan gort zijn? Heeft iemand een idee of nog een tip voor me om mijn computer weer aan de praat te krijgen? Thanx

Verwijderd

Volgende wil nog wel eens werken:

Alles behalve cpu,ram en floppy er af halen.
batterij verwijderen - clear jumper laten zitten.
machine starten, met mazzel gaat tie piepen.
machine uit, alles er weer in.

mocht tie NIET piepen, ook ff je cpu eraf en aan zetten.

Verder schijnt msi ook een bios-recovery optie te hebben, maar weet daar verder niets over.

suc6!!

Verwijderd

Thanx Crash. Beide dingen heb ik zojuist geprobeerd....geen piepje te horen...noppes. Zal hem morgen wel naar de shop brengen.

• Murtceps
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Ik krijg mijn K7T Turbo nog steeds niet aan de praat. Hij start op tot de dos prompt maar als ik iets wil gaan installeren dan slaat tie vast met elke keer weer een andere fout melding. Ik heb de nieuwe bios er al ingezet maar dat hielp ook niks. Moet ik het plankje terug brengen of ligt het misschien aan mijn Thundb. 1Ghz proc. Verder zit er 2x128Mb Infineon PC133 geheugen in en een IBM 45Gb(7200tpm)... :?

Verwijderd

Ik heb er ook een TB 1000 op zitten en een stripje 256 mb Mushkin.

Verwijderd

Murtceps: En als je fail-safe settings laadt in je bios ? En misschien met enkel je videokaart er in ?

Verwijderd

Hmm, die 10f geeft een foutmelding hier :(
Ik heb nu 2.4 van de MSI K7T Pro 2a in mijn turbo zitten, die werkt, maar ik kan nog steeds geen lagere multilplier instellen.

Iemand nog tips met het flashen van die 10f? Ik doe het met winflash van award :)
Heb geen zin om naar dos te gaan om te flashen.

Verwijderd

Zitten er op die nieuwe plank geen ledjes om te controleren waar het zootje blijft hangen tijdens het posten? De Pro en Pro2 hebben die ledjes wel.... Kan je plank niet gewoon stuk zijn? Mijn Pro2 overleed al na een paar dagen. Toen ik mijn plank ruilde stond er iemand naast me met dezelfde overleden spikslinter nieuwe plank die niet poste. Heb je Clear CMOS (zie gebruiks aanwijzing) al geprobeerd? Clear CMOS hielp mijn K7t pro weer aan de praat toenie op een bepaald moment niet meer poste.
Ik dus een Pro en een Pro 2 (geen typfoutje dus)

Verwijderd

Ja, hij is bijna hetzelfde als de Pro 2a, een iets andere layout met dezelfde opties.

Verwijderd

Op zondag 18 februari 2001 13:54 schreef App het volgende:

[..]
Heeft iemand een idee of nog een tip voor me om mijn computer weer aan de praat te krijgen? Thanx
:'(Als je proc lager is dan een 950mhz heb je een probleem.
Multieplier is van 9.5 tot 12.5
zodoende kan je hem niet posten.

Verwijderd

Zoals ik al een paar maal gepost heb:

Flashen met de AMI-Flasher !!!!!

De award kijkt naar je bios-versie, ziet dat het de verkeerde is en houdt er dan mee op.

Gewoon met die ami-flasher doen, mekkert tie even maar flasht wel.

Edit: tiepvauten

Verwijderd

[quote]Op zondag 18 februari 2001 16:34 schreef klausewitz het volgende:
Zitten er op die nieuwe plank geen ledjes om te controleren waar het zootje blijft hangen tijdens het posten?

Ja, die zitten er op maar DIE BRANDEN ZELFS BIJ MIJ NIET!!!!!

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:35
Op zondag 18 februari 2001 14:57 schreef Murtceps het volgende:
Ik krijg mijn K7T Turbo nog steeds niet aan de praat. Hij start op tot de dos prompt maar als ik iets wil gaan installeren dan slaat tie vast met elke keer weer een andere fout melding. Ik heb de nieuwe bios er al ingezet maar dat hielp ook niks. Moet ik het plankje terug brengen of ligt het misschien aan mijn Thundb. 1Ghz proc. Verder zit er 2x128Mb Infineon PC133 geheugen in en een IBM 45Gb(7200tpm)... :?
Wordt die HD gekoeld?
Ik heb ook een keer zo'n situatie gehad en toen bleek dat de HD gewoon de warm werd. Een simpel koelertje was de oplossing :)

Vertalen.nu

Verwijderd

Murtceps: heb je de mogelijkheid om een ander stripje geheugen te proberen ?
KT133 boardjes zijn daar nl. nogal gevoelig voor. Heb eenzelfde soort klacht gehad wat uiteindelijk aan de dubbelzijdige dimms bleek te liggen. Zo niet; terug met dat ding.

Dat overklokken niet helmaal tot de max wil, ok, maar met normale instellingen moet dat board toch gewoon werken.

Verwijderd

Weet je wat het makkelijkste is (ik heb nu ook een probleem :( , wou er nieuw gehuegen in stoppen en toen deed ie niet meer) gewoon ff wachten op de nieuwe biosupgrade van MSI.
En niet zo ongeduldig zijn.

Verwijderd

[b]Op maandag 19 februari 2001 08:48 schreef Hitpoint .....gewoon ff wachten op de nieuwe biosupgrade van MSI.
En niet zo ongeduldig zijn.
Heb je wel een beetje gelijk in, maar je wil je nieuwe moederbord toch kunnen gebruiken.

Verwijderd

Met mijn mobo bij de leverancier geweest.....ze kregen hem daar ook niet aan de praat. Verschillende voedingen, proc's, geheugen geprobeerd.....noppes.
Ander Turbo plankje geprobeerd....OOK NOPPES!!!???!!!
't Zal wel een foute batch geweest zijn. Nou moet ik wachten op een nieuwe zending (snik!)
Pagina: 1