DIT BERICHT IS PREVENTIEF VERWIJDERD DOOR DE GEBRUIKER
[ Voor 97% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:44 ]
[ Voor 33% gewijzigd door Jorrit op 11-03-2008 14:43 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 11-03-2008 14:36 ]
☻/
/▌
/ \
nee soorry, maar daar ben ik het absoluut niet mee eens, dat zou het belonen van bepaalde ongeeigende arguemnteer-technieken zijn... immers, door grover te zijn, te beledigen kun je je mening opeens veel aggressiever opstellen en je discussietegenstanders zwaarder aanvallen...Ruudjah schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 14:48:
Het gaat erom dat ik een punt maak wat een interresante discussie oplevert. Ik vind dat dergelijke posts die misschien niet moeders mooiste zijn, en misschien terecht als -1 beoordeelt worden, maar _wel_ relevant voor de discussie zijn, toch getoond moeten worden.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
[ Voor 13% gewijzigd door Cyphax op 11-03-2008 16:13 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Ik reageerde dan ook ontopic. Want een reactie kan op verschillende manieren op -1 belanden. Dat niveau is ook bedoeld voor interessante denktrends (zoals je aangehaalde reactie als voorbeeld) die op geen manier pogen die denktrend over te brengen aan de lezer.Ruudjah schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 15:53:
Voor de vierde keer: het gaat me erom dat reacties die misschien niet een modelreactie zijn, maar wel relevant voor de discussie, niet moeten worden weggelaten uit de default view. De discussie word er namelijk minder begrijpbaar, minder informatief en incompleet door. Dit kan je oplossen door de reactie alsnog open te klappen, maar dan schiet het systeem het doel voorbij. Want dan kan je net zo goed de default view op -1 zetten.
Ja, want anders is het belonen van wangedrag, en dat kan nooit of te nimmer de bedoeling zijn. Wangedrag hoort te worden afgestraft, en niet beloond zoals jij voorstelt. De genoemde post is imho een redelijk duidelijke -1.Is het dan nog wel handig om mijn reactie te verbergen, ondanks dat het simpelweg een flame is?
Virussen? Scan ze hier!
☻/
/▌
/ \
Als je het zo stelt is het antwoord NEE. En daarmee vervalt ook de rest van je reply. Het is bijzonder goed mogelijk om een interesant punt aan te halen en toch op -1 te komen. Als je een betoog over MS lardeert met M$ en enkele verwijzingen over WO2 dan maakt het betoog niets uit, het wordt dan gewoon -1. Hoe interessant de vergelijking ook is.Ruudjah schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 17:50:
Dus jij vind dat alle reacties die op 0 of -1 gemodereerd zijn per definitie geen informatie over de discussie loslaat? Dat een 0 of -1 reactie nooit daadwerkelijk informatie of begrip over de discussie toevoegt?
[ Voor 5% gewijzigd door Delerium op 11-03-2008 18:35 ]
Ik vind het nou niet echt van een goed fatsoen spreken om mensen die netjes jouw post lezen en de tijd nemen om daar met een netjes onderbouwd antwoord op te reageren op deze manier persoonlijk aan te vallen. Wanneer iedereen die reageert op jouw post jouw post kennelijk verkeerd begrijpt moet je misschien eens bij jezelf te raden gaan in plaats van alles af te schuiven op de personen die zo vriendelijk zijn te reageren.kijkende naar dit topic, dan zie ik ongeveer 60% ruis. Namelijk: mensen hier lezen niet. Ik heb al een paar keer aangegeven dat ik de beoordeling van mijn reactie wel terecht vond, en dat dat niet relevant voor deze discussie is. Toch zie ik een hoop mensen inhoudelijk ingaan op mijn reactie op de FP, anders modereren, commentaar erop geven etc. Maar dat is niet het punt.
J.J.K., RoD, Kixtstart en ecteinascidin vinden dit allemaal nodig. Misschien dat ik de titel van dit topic verkeerd gekozen heb, beter was geweest "0 of -1 reacties altijd verbergen?"
When you only live once, try not to die?
☻/
/▌
/ \
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Dat is inderdaad een vervelend probleem van modereren, enerzijds heb je het belang voor de discussie, anderszijds heb je de kwaliteit van de post. Deze tweedeling wordt ook al opgemerkt in de moderatie-FAQ:Wat is dan het doel van het modsysteem? Het tonen van relevante discussies, of het wegfilteren van ongewenste reacties?
Wat jij beschrijft is een geval waarbij je eigenlijk een poster wilt straffen voor zijn slechte reactie maar waarbij je door dat te doen de usability van het filtersysteem achteruit gaat. Bij dat soort reacties is het altijd schipperen, er is niet 1 soort gewenst gedrag aan te wijzen. Bij erge posts (verwijzingen naar holocaust, etc) moet je mijns inziens de gebruiker afstraffen, zeker omdat het einddoel van het moderatiesysteem het verbeteren van de kwaliteit van de reacties is:Het moderatiesysteem heeft twee belangrijke doelstellingen. De eerste is het aanbrengen van een scheiding in de kwaliteit van de reacties, zodat bezoekers bij het lezen van reacties hier een filter op kunnen toepassen.
De tweede doelstelling van het moderatiesysteem is het belonen van gebruikers die reacties met een hoge kwaliteit plaatsen en anderzijds het straffen van users die ongewenste berichten posten.
Mocht de reactie: een FiPo, een oneliner, offtopic, een domme vraag of een milde flame/troll zijn, dan zou ik overwegen, zeker in de eerste 4 gevallen, de reactie toch op 0 te modereren. Maar zoals zovaak geldt bij modereren, per geval moet je inschatten wat de beste optie is aan de de hand van de mod-FAQUiteindelijk hopen we hiermee ook het plaatsen van kwalitatief hoogwaardige reacties te stimuleren.
☻/
/▌
/ \
Letterlijke quote? nee! maar dat is wel wat ik uit jouw verhaal haalde.Waar geef ik expliciet aan dat berichten die een discussie uitlokken niet op -1 horen? Kan je mij quoten? Ik zie het nergens staan namelijk.
Verwijderd
Het grote probleem met die manier van werken is, dat er nu reacties worden beoordeeld op basis van de kennis, geluimdheid en voorkeur van degene die modereert, waarbij dikwijls de neutraalheid van de moderator ver te zoeken is.Kixtart schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:12:
Het moderatiesysteem is bedoeld om relevante discussies te tonen door ongewenste reacties weg te filteren.
Heb je hier ook voorbeelden van? Dat praat wat makkelijkerVerwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:39:
Voorts zijn er bij mij een paar 'min-eentjes' die ik alleen kan toeschrijven aan de onwetendheid van de betreffende moderator(s), aangezien de reacties redelijk relevant zijn.
Gelukkig worden de meeste reacties dikwijls niet door één moderator gemodereerd, maar door een aantal stuks (gemiddeld 5 of 6 gok ik uit mijn losse pols). Omdat de score gemiddeld wordt, is de invloed van één persoon hierin natuurlijk klein (afhankelijk van het aantal anderen). Oftewel, de kans dat jouw reactie door toedoen van één persoon onterecht op -1 komt, is vrij klein. Er moeten toch een aantal mensen het mee eens zijn, wat het op zijn beurt weer waarschijnlijker maakt dat de score de juiste is.En zo gebeurt het dikwijls dat wel degelijk relevante reacties worden weggemod omdat de reactie in kwestie 'ongewenst' is omdat de mod zelf eventueel de toon van de reactie niet hebben kan, of omdat de mod geen flauw idee heeft van bijvoorbeeld een bepaalde voorgeschiedenis.
Er is ook geen geldig excuus om uit de losse pols te beoordelen natuurlijk. Daarvoor is nu de ModFAQ. En daar waar nodig wordt echt wel ingegrepen hoor.Ik begrijp ook dat een site als Tweakers.net, met z'n duizenden replies, eerder een hindernis-piste is dan een vlakke ijsbaan, wanneer het op modereren aankomt, maar dat mag geen excuus zijn om zomaar vanuit de losse pols te beoordelen.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Als het goed is is er geen kennis bij de moderator over het betrefende artikel nodig. Wanneer je je reactie goed onderbouwd (bronnen helpen al) en goed overbrengt moet jij juist mensen zonder specifieke kennis die kennis kunnen aanleren. Dat zou daar ook naar moeten worden gemodereert.Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:39:
[...]
Het grote probleem met die manier van werken is, dat er nu reacties worden beoordeeld op basis van de kennis, geluimdheid en voorkeur van degene die modereert, waarbij dikwijls de neutraalheid van de moderator ver te zoeken is.
Leg uit? Ik heb gisteren nog een reactie van jou op -1 gezet, welke ik niet toe zij willen dragen aan onwetendheid. Die ging over Bush en 9/11. De reden dat die voor mij -1 was is omdat het compleet offtopic was icm een licht flamende conspiracy theory. Zonder onderbouwing melden dat de regering Bush een paar duizend mensen zou hebben omgelecht in een topic over de afluisterwet lijkt mij niet erg gewenst. (tenzij je het over een andere reactie hebt uiteraard, maar dan had een linkje wel geholpen)Voorts zijn er bij mij een paar 'min-eentjes' die ik alleen kan toeschrijven aan de onwetendheid van de betreffende moderator(s), aangezien de reacties redelijk relevant zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Arne op 17-03-2008 20:02 ]
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2008 23:17 ]
If it isn't broken, fix it until it is..
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq